וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן באולפן וואלה בעקבות ההסלמה בבירה: "אל תקנו יותר מסוחרים ערבים"

דב גילהר

6.10.2015 / 14:12

יו"ר ישראל ביתנו קרא לאזרחי ישראל להחרים את סוחרי העיר העתיקה ולא להביא לשם תיירים. "הח"כים הערבים יורקים על הכנסת בפרהסיה", הוסיף. ח"כ גטאס: "לא שופט את מי שלא עזר לפצועה מהפיגוע בשער האריות"

עריכה: ניר חן

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא הבוקר (שלישי) באולפן וואלה! NEWS להפסיק לסחור מול ערביי ישראל, לאור גל הטרור בשבועות האחרונים ובעקבות הפקרתה של אודל בנט, שנפצעה קשה בפיגוע בשער האריות, שבו גם נרצח בעלה ונפצע בנה. "על כל אזרחי ישראל להחרים את הסוחרים הערבים. אל תביאו לשם תיירים ואל תקנו מהם", אמר ליברמן. הוא התייחס גם לחברי הכנסת הערבים, שלטענתו לא פועלים מספיק על מנת להנמיך את הלהבות. "הח"כים מהרשימה המשותפת יורקים על כנסת ישראל בפרהסיה", אמר. "יושבים בכנסת וצוחקים עלינו ויורקים בפנים".

ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), התייחס גם הוא באולפן וואלה! NEWS לגל הטרור ולהתנהלות הממשלה, וטען כי הוא יכול להבין את הסוחרים הערבים שלא הושיטו יד לאודל בניטה-בנט ברגעי האימה. "אני לא יכול לשפוט אותם, כי הם קורבן יומיומי של התעללות מאותם מתנחלים", אמר גטאס. "אם הייתי שם, הייתי עוזר לה. זה לא בסדר שלא עזרו לה. אבל מצד שאני, אני ואתה לא יכולים לשפוט אותם".

אביגדור ליברמן באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"צריך טיפול מערכתי מקיף". ליברמן/ראובן קסטרו

בהתייחסות להסלמה האחרונה בגדה המערבית ובירושלים, אמר ליברמן כי יש להתמודד עם הטרור ביד קשה יותר, וכי ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את המערכה בצורה לא נכונה. "המלחמה בחמאס הייתה השבר ביני לבין נתניהו, ועל הרקע הזה פירקנו סיעה משותפת. וזה מה שרואים היום", אמר. "לא הקשיבו לי כשלא הסתרתי את הביקורת שלי מניהול המערכה של 'צוק איתן'. ככה לא מנהלים מלחמה נגד הטרור".

הוא הוסיף כי מדיניות הממשלה היא "תמיד לחכות לאסון ורק אחר כך לטפל". "צריך להפסיק עם העברת הכסף וההפשרות. זה משמש נטו להסתה", חרץ. "אנחנו צריכים להבין; ברור שאבו מאזן הוא לא פרטנר, וכל עוד ממלכת טרור בעזה ממשיכה לייצר מחבלים שום דבר לא יקרה. אנחנו צריכים להתחיל טיפול מערכתי מקיף. אני לא מציע שנספח את עזה או את שכם, אבל מישהו שם צריך לקחת אחריות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ח"כ באסל גטאס באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"נתניהו מנהל ממשלה ימנית משיחית, רדיקלית ומטורפת". גטאס/ראובן קסטרו

חברו לאופוזיציה, ח"כ גטאס, התייחס גם הוא להסלמה בשבועות האחרונים והאשים גם הוא את נתניהו, אולם בנסיבות אחרות. "מי שהוציא את השד זה בנימין נתניהו, עם ממשלה ימנית משיחית רדיקלית, מטורפת", אמר גטאס. "נתניהו צריך לדעת שאי אפשר עוד לנהל את הסכסוך הזה. שידע שילד קטן אחד יכול לפוצץ לו את כל הניהול סכסוך הזה בפנים, ושבירושלים ומסגד אל-אקצא לא משחקים, ושצריך סופסוף להגיע לשלום. מגיעים לשלום דרך סילוק הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית, וזה ידוע".

כאשר התייחס למחבל שנורה ונהרג לאחר שפצע בינוני נער בירושלים, אמר כי המשטרה "הרגה אותו בדם קר". גטאס דיבר על פאדי עלון, בן 19, שדקר את משה מלכה בן ה-15 בסמוך לשער שכם בבירה. "רואים בתיעוד איך המשטרה הרגה אותו בדם קר, כשהמסיתים המתנחלים אומרים להם 'תהרגו אותו, תהרגו אותו, תירו בו, תירו בו'. אחרי שירה בו באו ושיחקו בגופה שלו ברגליים. רואים את זה בווידאו. ואז השוטר מתקרב למתנחלים ושואל אותם – 'הוא דקר מישהו?', והם אומרים לו 'לא הספיק'. יורים קודם, הורגים בן 19. אמא שלו מנועה מלהיכנס לישראל, היא גרה ברבת עמון".

כמו כן, הוא הבהיר כי "כשלא יהיו כוחות ביטחון בהר הבית, לא יידו אבנים". לדבריו, ההסלמה בהר הבית נוסעת דווקא מהתרסה מצד יהודים וקבוצת נאמני הר הבית. "הקבוצה הזו שעולה, כביכול, בתור תיירים, בתור יהודים שרוצים להסתכל ולהתבונן ולבקר, הם אותה קבוצה ששייכת לנאמני הר הבית. אותם פעילים, אתה רואה אותם לפעמים פעמיים ביום. הם נכנסים בשביל להתריס. הם מסיתים, לא אנחנו מסיתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully