וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אם אבו מאזן לא יילחם בטרור, אנחנו נעשה זאת

ראש הממשלה, השוהה בארצות הברית, תקף בריאיון לרשת "פוקס ניוז" האמריקנית את יו"ר הרשות הפלסטינית על כך שטרם גינה את הפיגוע בשומרון. "כיצד ניתן להמשיך קדימה לשלום אם אתה לא מתנגד לטרור?"

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

(נאום השתיקה של נתניהו באו"ם, שלשום)

יום לאחר נאומו באו"ם וזמן קצר לאחר הפיגוע בשומרון שבו נרצחו נעמה ואיתם הנקין, התראיין אמש (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בימים אלה בארצות הברית, לעיתונאית גרטה ואן סוסטרן ב"פוקס ניוז" ותקף את הרשות הפלסטינית והשלמתה עם הטרור, לדבריו. "טרוריסטים פלסטינים רצחו באכזריות אבא ואימא צעירים, והותירו ארבע ילדים קטנים יתומים במושב האחורי הרכב", אמר.

"מה שבלתי-נתפס הוא שג'ון קרי גינה מיד בחריפות את הפיגוע - אך טרם שמעתי מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כל גינוי. גרוע מכך, אני שומע ששני סגנים בכירים בתנועת הפתח שאליה הוא משתייך משבחים את הרצח הזה", המשיך, ותהה: "כיצד ניתן להמשיך קדימה לשלום אם אתה לא נלחם בטרור, אם אתה לא מגנה טרור? הדבר הראשון זה להילחם בטרור. אם הם לא יעשו זאת - אנחנו נעשה זאת, ואנו עושים זאת", הוסיף.

"יש הסתה מתמשת מחמאס, מהתנועה האיסלאמית, וגם למרבה הצער מהרשות הפלסטינית", אמר נתניהו. הטרוריסטים הללו, הם קוראים לכיכרות על שמם. אם יש לנו מקרים בודדים שבהם יהודים מבצעים טרור אנו תמיד מגנים זאת. אני הייתי בבית החולים וביקרתי נפגע טרור פלסטיני, אנו מגנים זאת. אנו נלחמים בטרור, לא אכפת לנו מהיכן הוא מגיע. הם חייבים להתגייס למשימה. ואם הם לא, זה אומר שהם לא רוצים שלום".

לקריאה נוספת:
אחרי ההלוויה: סוכת מחאה הוקמה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים
בעקבות הפיגוע: עצרות מחאה נגד הממשלה; "תג מחיר" ברמאללה
נתניהו נפגש עם קרי: "הרצח בשומרון לא יעבור בלי תגובה"

ראש הממשלה התייחס בריאיון גם לפגישתו אתמול עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי לאחר הנאום באו"ם, שבו לא נכח. "התחלנו לדבר על מה שאנחנו הולכים לעשות אחרי הסכם הגרעין. מדובר בשלושה דברים", פתח נתניהו ואמר.

"ראשית, אנו חייבים לגרום לאיראן לעמוד בהתחייבויותיה. שנית, אנו חייבים לחזק את הכוחות שפועלים נגד תוקפנות איראן באזור. והגורם הגדול ביותר שנלחם נגד תוקפנות איראן באזור זה ישראל", הבהיר. "אני מעריך ומצפה להזדמנות לדבר עם אובמה כיצד לממש את ההתחייבות הרצינית שלו לחיזוק הביטחון על רקע האיום החדש הזה. שלישית, אנו חייבים לפרק את רשת הטרור העולמית של איראן, מפני שהיא לא רק מגדילה את התוקפנות שלה באזור, אלא היא בונה תאי טרור בחמש יבשות".

בריאיון התייחס נתניהו בהרחבה לתמיכתה של איראן בחיזבאללה, שעלולה לגבור עם הפשרת הנכסים לאחר הסרת הסנקציות, וטען כי לאור מצב זה יש להגביר את הסיוע הביטחוני לישראל. "אובמה אמר שהם מחויבים למנוע מעבר נשק לידיים של שלוחות איראן, שהוא רוצה למנוע מאיראן לערער יציבות של מדינות במזרח התיכון. אין שותף טוב יותר לכך מאשר ישראל. ישראל עומדת בחזית האזור המידרדר, עם חיזבאללה בצד אחד ודאעש בצד השני. הגורם היחיד שנמצא עשרה מייל מדאעש ובמרחק קצר מהשלוחות הרצחניות של איראן, זה אנחנו", אמר.

"אנו מגנים על עצמנו, אבל בכך אנחנו גם מגנים על האזור כולו. לישראל אין בעל ברית טוב יותר מאשר ארצות הברית, ולארצות הברית אין בני ברית טובים יותר מישראל. אני חושב שכיום, אחרי ההסכם, צריך לחזק את ישראל ובני הברית האחרים של ארצות הברית באזור, ואני מצפה לשיחה עם אובמה", הוסיף בהתייחסו לפגישה הצפויה עם ברק אובמה בחודש הבא.

פגישת נתניהו וקרי בניו יורק, אוקטובר 2015. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפגישתו עם קרי בניו יורק, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית

בשלב זה הקשתה המראיינת. "אתה מדבר על מעבר של כלי נשק מתקדמים מאיראן, אבל בני הזוג שנהרגו בפיגוע לא נהרגו על ידי נשק מתקדם", אמרה.

"יש טרור מקומי, ויש טרור אסטרטגי ואיומים אסטרטגיים", אמר בתגובה נתניהו. "איראן שופכת ללבנון טילים מונחים, הם רוצים את היכולת לפגוע בכל חלק מישראל. יש לשלוחות שלהם בלבנון טילי יאחונט (טילי קרקע-ים) לפגיעה באסדות הגז שלנו בים התיכון. הם משתמשים בכלי הנשק האיראניים הקטלניים ביותר, ומנסים לפתוח חזית שנייה ברמת הגולן. הם שולחים גנרלים איראניים לשם".

"אין שותפה טובה יותר לארה"ב במזרח התיכון מאשר ישראל"

"אני הבהרתי טוב מאוד את המדיניות שלנו בנושא. אם אנחנו נותקף, נתקוף בחזרה. עשינו זאת בסוריה. אם נראה נשק איראני מועבר לסוריה, אנו ננסה לסכל זאת. אני חושב שצריך לחזק את ישראל, כדי שהיא תוכל להגן על עצמה מתוקפנות איראנית, אבל גם כדי למנוע תוקפנות איראנית. זו שיחה מאוד חשובה שאנחנו צריכים לנהל בהקשר למה שקורה עכשיו, לאור ההסכם עם איראן, לאור השינוי שמתרחש במזרח התיכון. אין שותפות טובה יותר ואין ברית טובה יותר מאשר זו עם ארצות הברית", סיכם.

"טסתי למוסקבה ואמרתי לפוטין: לך יש את המטרות שלך בסוריה, אלו המטרות שלי בסוריה"

בריאיון נשאל נתניהו בהקשר זה על פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בתחילת שבוע שעבר במוסקבה, שבה סיכמו השניים על הקמת מנגנון למניעת תקריות בין צה"ל לצבא הרוסי בסוריה.

"טסתי למוסקבה ואמרתי לפוטין: תראה, לך יש את המטרות שלך בסוריה, אלו המטרות שלי בסוריה. אני לא רוצה שהשטח הסורי ישמש למתקפות נגד ישראל, או למעבר נשק קטלני לחיזבאללה בלבנון, ואנו נוקטים בפעולות למנוע זאת", סיפר ראש הממשלה.

רוה"מ בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מוסקה. ספטמבר 2015. AP
"הדבר החשוב ביותר עבורי במוסקבה היה להבהיר מה מדיניות ההגנה שלנו". נתניהו בפגישתו עם פוטין בשבוע שעבר/AP

"אני אמרתי שאני חייב לדאוג לביטחון ישראל. זו האחריות שלי כראש הממשלה. אני חושב שזה חשוב שאנו נשמור על היחסים בין ישראל לרוסיה, כפי שהיה בעשורים האחרונים. בעבר היינו ביריבות. אני לא חושב שאנו או רוסיה רוצים לחזור לשם, ואנחנו עושים את המיטב לוודא שזה לא יקרה. ואני לא חושב שזה יקרה. הדבר החשוב ביותר עבורי במוסקבה היה להבהיר מה מדיניות ההגנה שלנו, ושאנחנו נמשיך לפעול כדי לשמור על ביטחוננו", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully