וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתאום יש כסף": מתיחות בקואליציה סביב המהלך להפחתת המסים

4.9.2015 / 0:16

בש"ס הביעו מורת רוח מהצעד של שר האוצר להוריד את המע"מ ומס החברות, שכן "רק לפני שבועיים עשו קיצוץ רוחבי, ולא היה על כך דיון בממשלה או בציבור". בסביבת כחלון ניסו להרגיע: "ניישם גם את ההתחייבויות לש"ס"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

הפחתת המסים יוצרת מתיחות בקואליציה: כמה שעות לאחר ההצהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, שלפיה המע"מ ירד באחוז ל-17% ואת מס החברות באחוז וחצי ל-25%, הביעו בש"ס מורת רוח מהצעד. לטענתם, מדובר במהלך שהוא "יותר מתמוה".

"יש על זה מחלוקת גדולה מאוד", אמר הערב לוואלה! NEWS גורם בכיר בש"ס. "חילקו היום לציבור הטבה של חמישה מיליארד, אבל כל משפחה תהנה מזה רק בכמה שקלים בחודש. לא היה על זה דיון לא בממשלה ולא בציבור. רק לפני שבועיים עשו קיצוץ רוחבי ופתאום יש כסף".

לדבריו, ש"ס תתעקש על יישום ההבטחה שניתנה למפלגה - מע"מ אפס על תחבורה ציבורית לכלל האוכלוסייה, ופטור ממע"מ על חשמל ומים לארבעת העשירונים התחתונים. הוא הוסיף כי "שום דבר עוד לא נגמר". אתמול הודיעה הסיעה כי ללא יישום מלא בחקיקה של הטבת המס לשכבות החלשות, ש"ס לא תצביע בעד התקציב.

לקריאה נוספת:
מתווה הגז: נתניהו מגייס רוב להעביר לידיו את סמכויותיו של דרעי
"אצמצם פערים": אקוניס נכנס רשמית לתפקיד שר המדע והחלל
בעת ההצבעה על התקציב: ח"כ איימן עודה פונה לטיפול נמרץ

מפוצלת שר הכלכלה אריה דרעי שר האוצר משה כחלון. צילום: דייב בוימוביץ', יותם רונן, עיבוד תמונה
"נראה מה יהיה בהמשך". כחלון ודרעי/עיבוד תמונה, צילום: דייב בוימוביץ', יותם רונן

הגורם התפלא לנוכח המהלך של כחלון. "מצד אחד אומרים באוצר שאין כסף לתת פטור ממע"מ על חשמל ומים לארבעת העשירונים התחתונים, ומבקשים מאתנו להסכים לפרוס את הסכום ל-2017. אבל בד בבד עולה שר האוצר על דוכן הכנסת ואומר שפתאום נמצא עודף של מיליארדים. יום אחרי הוא מודיע לעם ישראל על מתנה של חמישה מיליארד שהתושבים ייהנו ממנה בשקלים בודדים, ועל הקלה במס חברות שיעזור רק לעשירים ולא לחלשים. בוא נראה מה יהיה בהמשך".

בסביבת כחלון ניסו להרגיע את האווירה. "בחודשים האחרונים היו נתונים שהצביעו על האטה במשק. המהלכים הללו לא נועדו לחלק כסף לציבור, אלא להביא את המשק לצמיחה. אלו מהלכים שידועים כמהלכים מחוללי צמיחה. בסופו של דבר הכסף הזה הוא של הציבור, ואין לזה שום קשר להתחייבויות של ש"ס. כחלון מתכוון לכבד את ההתחייבויות שלו על פי ההסכמים. הכסף שלהם קיים וכחלון בעד המהלך הזה, וחושב שהבקשות של דרעי הן נכונות ולא סקטוריאליות. הם ימצאו את הפתרון. זה לא שאנחנו לא רוצים לתת את הכסף, אבל צריך למצוא מנגנון שיבטיח כי המהלך יהיה ישים", אמרו לוואלה! NEWS.

המחלוקת בין דרעי לכחלון התגלעה אתמול אחרי ששר האוצר הצהיר כי בכוונתו להוריד את המע"מ באחוז, שבועות ספורים לאחר ששר הכלכלה התבקש לצמצם את תכניתו המקורית למע"מ אפס על מוצרי יסוד. בעקבות המהלך כינס דרעי את סיעת ש"ס לישיבה בסמוך להצבעה על תקציב המדינה במליאת הכנסת, דבר שגרם לעיכוב בהצבעה ואילץ את סגן שר האוצר, יצחק כהן (ש"ס), למשוך זמן מעל דוכן הנואמים עד להגעת יתר חברי הכנסת של סיעתו לאולם. בסופו של דבר אף נעדר שר הכלכלה מן ההצבעה, אך התקזז עם חבר אופוזיציה.

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully