וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעת ההצבעה על התקציב: ח"כ איימן עודה פונה לטיפול נמרץ

יו"ר הרשימה המשותפת פונה לאחר שחש כאבים בחזהו. בתום בדיקות נשללה האפשרות שעבר אירוע לבבי. עודה פונה בעת ההצבעה על התקציב במליאה ומעט לפני שאושר בקריאה ראשונה "חוק הטרור" של איילת שקד, שיקל על הרשעת נאשמים בטרור

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, פונה אמש (רביעי) לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לאחר שחש כאבים בחזהו במהלך ההצבעה במליאת הכנסת על תקציב המדינה לשנים 2015-2016. הוא פונה במהירות למחלקה לטיפול נמרץ ביחידת הלב בבית החולים, לאחר שפרמדיקים אבחנו אצלו אוטם בשריר הלב. עם זאת, במהלך אשפוזו עבר סדרת בדיקות ששללו אירוע לבבי והוא צפוי להשתחרר לביתו במהלך היום.

עודה עזב את המשכן בשעות הערב, לאחר שעות של דיונים שהחלו עוד בצהריים בנוגע לתקציב המדינה. לבסוף, אושר התקציב ברוב של 57 חברי כנסת מול 53 שהצביעו נגדו. גובה התקציב לשנת 2015 עומד על 329.5 מיליארד שקלים, והתקציב לשנת 2016 עומד על 347.7 מיליארד שקלים. יעד הגירעון יעמוד בשנים 2015-2016 על 2.9% מהתוצר. בהצעת התקציב נכללות גם תוספות למשרדים השונים, בהן תוספת של 6.5 מיליארד שקלים למשרד החינוך, תוספת של 5.9 מיליארד שקלים למשרד הבריאות ו-800 מיליון שקלים למשרד הרווחה. כמו כן, חיילי החובה יזכו לעדכון בשכרם.

עוד ידיעות בנושא:
גורם ביטחוני: "נתניהו מבין שלא ניתן לעבוד עם תקציב ביטחון כזה"
נתניהו ברך על התקציב: "מעיד על לכידות הקואליציה"
המבקר: צה"ל לא התייעל, תקציב הביטחון תפח

"כ איימן עודה יו"ר הרשימה המשותפת בדיון השבעת הממשלה. ליאור רותם, דוברות הכנסת,
"כ איימן עודה יו"ר הרשימה המשותפת בדיון השבעת הממשלה/ליאור רותם, דוברות הכנסת

בטרם ההצבעה הקריא חבר הכנסת אורן חזן מכתב האשמה נגד שר הביטחון משה יעלון וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטרו. חזן טען כי "לאחר אין ספור עימותים עם השר שמפקיר את ביטחון המתיישבים, השר איבד את העשתונות ובמקום להתמודד עניינית עם בעיות הביטחון הקשות שהעליתי בפניו והוא נכשל בטיפול בהן, ובמקום לחסל את הטרור, הוא החליט לבחור בפתרון הקל 'להרוג את השליח'", אמר חזן. הוא פירט את הסיבות שלדעתו מצריכות את פיטוריו של יעלון, ובהן הריסת בתי דריינוף והקשחת הוראות הפתיחה באש.

כעת, יעברו התקציב וחוק ההסדרים לוועדות השונות שידונו בהכנתם להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, שתתקיים במהלך חודש נובמבר. לפי ניסיון העבר, יש להניח שעוד יחולו בתקציב שינויים רבים, כאשר המקור של רובם יהיה בדרישות של חברי כנסת.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

שקד: "לא ניתן לטרור לשחק לנו עם החיים"

בתוך כך, במהלך הלילה אושר בקריאה ראשונה "חוק הטרור", שיזמה שרת המשפטים איילת שקד וצפוי להקל על הפרקליטות להרשיע נאשמים במעשי טרור. "עצמתו של הטרור היא לא רק הפגיעה הישירה בחיי אדם ובשלמות הגוף, הטרור יוצר גם אפקט פסיכולוגי של פחד ותחושת איום בקרב הציבור ומערער את השגרה לאורך זמן", אמרה שקד לאחר האישור. "לא ניתן לטרור לשחק לנו עם החיים ולנהל לנו את סדר היום".

במסגרת ההצעה של שקד, יוכל בית המשפט להרשיע נאשמים גם אם העדים במשפט לא הגיעו להעיד משום שנמלטו למדינת אויב או לשטחי הרשות הפלסטינית. כיום ניתן להגיש את עדויותיהם של עדים שלא התייצבו בבית המשפט רק אם הוכח כי אמצעי פסול הניא אותם מלהגיע לעדותם, כלומר עבירה שהופנתה כלפיהם במטרה למנוע מהם להעיד.

לראשונה מאז הבחירות: התכנסה הוועדה לבחירת שופטים. עומר מירון
לראשונה מאז הבחירות: התכנסה הוועדה לבחירת שופטים/עומר מירון

החוק צפוי להחליף את הפקודה למניעת טרור ואת תקנות ההגנה לשעת חירום, שעל פיהן נהגו בתי המשפט ושירותי הביטחון עד כה. על פי החוק, מעשה טרור יוגדר "מעשה שבוצע מתוך מניע מדיני, דתי, לאומני או אידיאולוגי במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור או במטרה להניע ממשלה או רשות שלטונית אחרת, לרבות ממשלה או רשות שלטונית אחרת של מדינה זרה, או ארגון ציבורי בינלאומי, לעשות מעשה או להימנע מעשיית מעשה".

(עדכון ראשון: 8:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully