וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ח"כ יעקב ליצמן הושבע לשר הבריאות

2.9.2015 / 14:09

אחרי שהכנסת אישרה את המהלך להרחבת הממשלה, הושבע ליצמן לשר הבריאות. זו הפעם הראשונה מאז שנות ה-50 שליהדות התורה יהיה שר. מוקדם יותר הושבעה ח"כ שרן השכל לחברת כנסת מטעם הליכוד במקומו של השר דנון שמונה לשגריר באו"ם

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

הכנסת אישרה היום (רביעי) את מינויו של ח"כ יעקב ליצמן לשר הבריאות. 83 הצביעו בעד, ו-10 התנגדו. בתום ההצבעה נשבע השר הטרי מיהדות התורה אמונים. מוקדם יותר השבוע אישרה הממשלה להרחיב את שורותיה ולצרף את ליצמן כשר.

הקידום התאפשר אחרי שמועצת גדולי התורה של אגודת ישראל אישרה לליצמן להתמנות לתפקיד. זאת, בעקבות פסיקת בג"ץ שקבעה כי ליצמן לא יוכל להמשיך להיות סגן שר הבריאות המשמש שר בפועל. "אני מכבד את החלטת ודרישת בג"ץ. מבחינתי אין כל שינוי בתפקידי. הייתי ואמשיך לשרת את אזרחי ישראל בדיוק כפי שהייתי עד היום. בעיניי, סגן שר במעמד שר, כמוהו כשר בריאות לכל דבר. הייתי ונותרתי באותה מחויבות לקידום צרכי הבריאות של אזרחי ישראל, באותה אחריות שלי לטובת מערכת הבריאות, וללא שינוי בתפקוד היומיומי שלי במשרד הבריאות", אמר.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS
"הגיע הזמן שיהדות התורה תישא באחריות ולא רק תיהנה ממנעמי השלטון"
למה שחרדי לא יהיה שר? דעה
פסיקה דרמטית של בג"ץ: למנות שר בריאות בתוך 60 יום

ההחלטה המדוברת נחשבת לדרמטית מאוד בעולם החרדי, שכן מאז ממשלת בן גוריון הראשונה נמנעו אנשי יהדות התורה מלשמש בתפקידי שר. מאחר שתפקיד זה כרוך באחריות מיניסטריאלית להחלטות הממשלה, שחלקן מנוגדות לעתים להלכה ולתורה, הוא נחשב לבעייתי עבור חברי הכנסת החרדים. עם זאת, ההחלטה היא רק סמלית והיא לא צפויה להשפיע על תפקודו של ליצמן.

מוקדם יותר היום הושבעה שרן השכל כחברת כנסת מטעם מפלגת הליכוד. השכל, בת 31, נבחרה במקום ה-31 בפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת, ונכנסה לכנסת בעקבות מינויו של ח"כ דני דנון לשגריר ישראל באו"ם.

טקס חילופי שרים במשרד הבריאות: סגן השר הנכנס יעקב ליצמן וראש הממשלה בנימין נתניהו, מאי 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ליצמן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully