וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הפרלמנט האיראני: "אנחנו לא אנטישמים, להיפך"

עלי לריג'אני, אחד מבכירי המשטר באיראן, אמר ל-CNN שארצו לא מתכוונת לתקוף את ישראל, אלא לקדם משאל עם לעצמאות בשטחי הרשות הפלסטינית. "איראן לא תקפה אף מדינה ב-200 השנים האחרונות"

עריכה: קשת סידי

יו"ר הפרלמנט האיראני ואחד האנשים החזקים ביותר במשטר של הרפובליקה האיסלאמית, עלי לריג'אני, התראיין אמש (שלישי) לרשת CNN, וטען שמדינתו מעריכה ומכבדת את היהודים. "אנחנו לא אנטישמים בשום אופן, ומי שטוען שאיראן אנטישמית טועה", אמר לריג'אני למראיינת כריסטיאן אמנפור, "אין לנו בעיה עם היהדות. אנחנו מאמינים שזו דת נשגבת. יש לנו כבוד עצום ליהודים, לנביא הגדול של אלוהים, משה עליו השלום ולספר האלוהי 'התורה'".

עם זאת, לריג'אני הודה ש"לאיראן יש בעיה עם ישראל" בגלל הכיבוש והרדיפה של הפלסטינים. "אנחנו תוהים מדוע צריך לגרש את הפלסטינים מבתיהם. הפלסטינים נאלצים לעזוב את מולדתם ולחיות במחנות או במדינות אחרות בתנאי עוני. למה להחליף אותם עם יהודים שמגיעים ממקומות שונים בעולם? למה לנהוג באלימות רבה נגד מוסלמים בפלסטין? זו האמת העגומה של זמננו. דוחקים אומה מחוץ למדינתה ומחליפים אותה באומה אחרת. זו רדיפה ואנחנו לא נסבול זאת".

כשנשאל לריג'אני על כוונת איראן לתקוף את ישראל, הוא הכחיש זאת. "המנהיג העליון עלי חמינאי הציע פתרון ראוי לפני כמה שנים: לערוך משאל עם בשטחים הכבושים בין מי שחיים שם – יהודים, נוצרים ומוסלמים, שייבחרו את עתידם. איראן תתמוך בהצעה כזו, זה החזון שלנו שעומד בעקרונות דמוקרטיים", אמר.

לקריאה נוספת:
ההצבעה על הסכם הגרעין: אובמה זקוק רק לעוד סנאטור אחד
איראן: 10 שנות מאסר לשניים שהורשעו בריגול לטובת ארה"ב וישראל
איראן מדגישה: עד סוף השנה נקבל את מערכת ה-S-300

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היהדות היא דת נשגבת". לריג'אני/מערכת וואלה!, צילום מסך

לריג'אני, בנו של אייתוללה, נמנה עם בכירי המשטר באיראן. אחד מאחיו עומד בראש הרשות השופטת של איראן, אח אחר עומד בראש אוניברסיטת טהראן לרפואה ואח נוסף הוא נספח התרבות של איראן בקנדה. לריג'ארני כיהן בעבר בשורה של תפקידים ציבוריים נכבדים ואף היה מועמד לנשיאות. חשוב מכך – הוא אחד האנשים המקורבים ביותר לחימאני ושימש בעבר כיוצעו האישי לענייני ביטחון, כמזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי וכנושא ונותן הראשי בתכנית הגרעין.

בריאיון הגדיר לריג'אני את הסכם הגרעין כ"הסכם טוב, אך לא מושלם". הוא טען שמבקרי ההסכם בארצות הברית ובעולם הערבי סובלים מאיראנופוביה. "לא פלשנו לאף מדינה ב-200 השנה האחרונות, אף שהותקפנו, כמו למשל בידי עיראק של סדאם חוסיין. לאיראן אין כוונה לתקוף אף מדינה. ומי שרוצה יציבות פוליטית במזרח התיכון צריך לשתף פעולה עם איראן", הדגיש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נאומו על עלי לריג'אני במג'לס לרגל יום האישה, אפריל 2014. סוכנות הידיעות "מהר", צילום מסך
לריג'אני בפרלמנט האיראני/צילום מסך, סוכנות הידיעות "מהר"

הוא חידד את דבריו כשהתייחס לסוריה וטען כי "אלמלא הסיוע האיראני לסוריה, הטרוריסטים היו מתקדמים הרבה יותר, וסוריה הייתה הופכה לכאוס". לדבריו, "איראן וחיזבאללה נהגו באחריות רבה. מלכתחילה אנחנו טענו שהמשבר בסוריה מחייב פתרון פוליטי, ואנחנו מוכנים לפתרון שמבוסס על דמוקרטיה וממשלת פיוס לאומי שבה גם למיעוטים יהיו זכויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully