וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התנגדות דרעי: מתווה הגז לא יעלה השבוע להצבעה בכנסת

31.8.2015 / 15:20

גורמים בסביבתו של נתניהו הסבירו כי הוא החליט שלא להעלות את המתווה בשל הצהרת שר הכלכלה כי לא יחתום על סעיף 52, העוקף את סמכויות הממונה על ההגבלים. בימים אלה מתכנסת ועדת איתור לבחירת הממונה החדש, ועד אז המתווה לא יקודם

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

מתווה הגז לא יעלה להצבעה השבוע במליאת הכנסת - כך אישרו היום (שני) בצהריים גורמים בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. החלטתו של נתניהו שלא להעלות את המתווה להצבעה מגיעה שבוע לאחר הצהרתו של שר הכלכלה אריה דרעי בשיחה עם תא כתבי הכנסת כי בכל מקרה לא יסכים לחתום על סעיף 52, המפקיע את סמכותו של הממונה על ההגבלים העסקיים. נתניהו קיווה כי אם הכנסת תאשר את המתווה דרעי יתרצה ויסכים לחתום על הסעיף, אולם לאחר שהבהיר כי אין בכוונתו לעשות כן, הפכה ההצבעה בכנסת למיותרת.

כעת, המתווה לא יקודם עד אשר ייכנס לתפקידו הממונה החדש על ההגבלים העסקיים שבימים אלה מתכנסת ועדת איתור לבחירתו. בשבוע שעבר העריך דרעי כי הליך הבחירה של הממונה על ההגבלים ייקח כחודש. עם כניסתו לתפקידו, הוא יצטרך לבחון את המקרה ולהחליט אם לחתום עליו. לפיכך, יחלפו כמה חודשים עד שהמתווה יצא לדרך.

לקריאה נוספת בנושא
תגלית הגז במצרים מסעירה את ישראל: "מי שיחתום על המתווה - חמדן"
בצל המתיחות עם רוסיה: ליטא לוטשת עיניים לעבר הגז הישראלי
גם הטורקים פוזלים לעבר הגז הישראלי: "הזדמנות לשתי המדינות"

השר אריה דרעי, ישיבת סיעת ש"ס, 13 ביולי 2015. יותם רונן
מתבצר בעמדתו. השר אריה דרעי/יותם רונן

ביום רביעי אמר דרעי כי "חיכינו כל כך הרבה זמן, מ-2010, ולא יקרה כלום אם זה ייקח עוד כמה שבועות", אמר השר בפגישה עם תא כתבי הכנסת. "הממונה החדש ייכנס בעוד כחודש ולכן אני חושב שהדבר הנכון הוא שהוא יטפל בנושא".

השר הודיע כי בוועדת האיתור לבחירת הממונה על ההגבלים יהיו חברים, בין היתר, מנכ"ל משרדו, עמית לנג, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט ונציגה ממשרד נציב שירות המדינה. לדבריו, שני נציגים אחרים הם נציגי ציבור, שייקבעו אחרי שיעברו את הבדיקה למניעת ניגוד עניינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully