וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב מגיבה להקלטות: לא מקורבת לפרסומאי, הפרויקט עבר מכרז

31.8.2015 / 11:51

שרת התרבות הכחישה בתוקף את הפרסום בערוץ 10, שלפיו היא תיאמה לכאורה עמדות עם בכירי משרדה במטרה להסתיר העברת 2.5 מיליון שקל למשרד הפרסום של רמי יהושע ללא מכרז. גם בטוטו אישרו שהפרסומאי נבחר במכרז. "סערה שאין בה שמץ אמת"

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: מתן חדד

שרת התרבות מירי רגב התייחסה הבוקר (שני) להקלטות שפורסמו אתמול בערוץ 10, שמהם עולה לכאורה כי היא ניסתה לתאם עמדות עם יועצים ובכירים במשרדה במטרה להסתיר העברת 2.5 מיליון שקלים למשרד פרסום שבבעלות רמי יהושע המקורב אליה, ללא מכרז. רגב, שכינסה מסיבת עיתונאים בעקבות החשיפה, דחתה את ההאשמות נגדה.

"היה לי חשוב להבהיר שאני הולכת לקלקל את המסיבה", אמרה. "אין לי מקורב בשם רמי יהושע". בתחקיר פורסמה הקלטת שיחה בין השרה רגב לבין בכירי המשרד, שבמהלכה הם דנו בדרכים שבהן יש להסתיר את המידע על כך שהבחירה במשרד הפרסום "יהושע TBWA" של איש הפרסום יהושע נעשתה באופן ישיר על ידי המשרד, ובניגוד לחוק.

"פגשתי אותו לראשונה בפגישה מקצועית במשרד התרבות והספורט עם גורמים מקצועיים והוא בא כנציג הטוטו", טענה השרה רגב. "מי שהאשים אותי שאנחנו מקורבים צריך להוכיח זאת, ואת זה דרישתי מערוץ 10. לא נפגשנו קודם לא לקפה ולא לפגישה מקצועית, זו סערה בכוס מים".

עוד בוואלה! NEWS:
הירש: מתנהל נגדי מסע השמצות והדלפות שפוגע בשמי הטוב
חמישה עצירים מנהליים בכלא קציעות פתחו בשביתת רעב
לוחם מילואים התמוטט במהלך אימון שגרתי - ומת

מירי רגב שרת התרבות והספורט בפגישה עם אוהדי כדורגל. קובי אליהו
"הכול כדין והכול כחוק". רגב/קובי אליהו

לדברי רגב, למרות הטענות נגדה, הפרויקט המדובר "לא לדאוגוסט" הועבר ליהושע לאחר קיום מכרז. "חבל שאירוע כזה חשוב ליותר מ-200 אלף תושבים בא לידי ביטוי באיזו סערה שאין בה שמץ אמת", אמרה. היא הוסיפה כי ההקלטה שהושמעה בערוץ 10 הודלפה מהכנה לקראת מסיבת עיתונאים: "זו הייתה סימולציה ואמרתי שצריך להגיד את האמת וטוב שזה מוקלט. רמי יהושע הוא זכיין של הטוטו.

לדבריה, "הכול כדין והכול כחוק. בוודאי שעבר מכרז, כל נושא הטוטו שהועבר עבר לאחר אישור של היועץ המשפטי של הטוטו ושל המועצה העליונה לספורט. הכול עבר אישורים של גורמים מקצועיים. אני לא קובעת לטוטו עם מי לעבוד. הטוטו היה אחראי על השיווק והביא את נציגו רמי יהושע לכל הדיונים ולכן הוא קיבל את העבודה מטעם הטוטו, אני לא מתערבת ולא התערבתי במכרזים ואמשיך לפעול מניקיון כפיים".

משרד התרבות השיק לפני כמה שבועות קמפיין שנועד לסייע להורים בחופש הגדול למצוא תעסוקה לילדיהם במסגרת שלל אירועים ברחבי הארץ. ואולם, קמפיין הפרסום בשווי 2.5 מיליון שקלים שניתן למשרד "יהושע TBWA" ניתן ישירות, ללא כל מכרז. על פי הנהלים הקבועים בחוק, אם המשרד מעוניין להוציא קמפיין למשרד חיצוני, עליו לעשות זאת דרך לשכת הפרסום הממשלתית ומשרד הממונה על ההגבלים העסקיים.

בהקלטות שהושמעו בתחקיר נשמעים השרה רגב, יועץ התקשורת מאיר סוויסה ושני בכירים נוספים מהמשרד דנים בנושא לאחר שגורמים משפטיים הביעו מורת רוח על הליך יצירת הקמפיין. מחשש שהדבר ידלוף לגורמים חיצוניים ויסבך את השרה, ניסו הארבעה למצוא נוסח שיאפשר להרחיק את רגב מהמכרז. הפתרון שנקבע הוא הטענה שהטוטו יזם את הפנייה למשרדו של יהושע, וכתוצאה מכך החליט המשרד ליישר קו וללכת עמו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הטוטו: "משרד הפרסום יהושע נבחר במכרז"

בטוטו התייחסו היום לפרשה ומסרו כי "על פי החלטת המועצה הלאומית לספורט, הטוטו הקצה לטובת הספורט העממי בפרויקט 'לא לדאוגוסט' שהתקיים ביוזמת משרד התרבות והספורט, חמישה מיליון שקלים. מתוכם הוחלט על הקצאה של עד 2.5 מיליון שקלים לפרסום הפרויקט. יודגש כי משהוחלט שהטוטו יישא בעלויות הפרסום, מתוך חמישה מיליון השקלים שהוקצו לפרויקט, הוא עשה זאת באמצעות משרד הפרסום של הטוטו - יהושע TBWA - המלווה את הטוטו בשנים האחרונות בפעילות השוטפת. משרד הפרסום יהושע נבחר במכרז, בהתאם לנוהלי הטוטו ובהתאם לכל דין".

בתוך כך, פנתה היום התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב בנצי סאו בקריאה לפתוח בחקירה מיידית של החשדות נגד רגב. "ככל שיש אמת בדברים שפורסמו, הרי שמדובר בחשדות חמורים ביותר לניסיון טיוח והסתרה של שרה בממשלת ישראל ושל בכירים במשרדה על ידי תיאום עמדות מראש", נמסר. "התחקיר מעלה לכאורה תמונה קשה של שימוש בכספי ציבור ללא כל בקרה, ובניגוד לכללי מנהל תקין. מעבר למשמעות המשמעתית והפלילית החמורה של החשדות, הפרסום האמור פוגע באורח קשה ודרמטי במהימנותם של חברי הממשלה בפרט והרשות המבצעת ככלל".

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully