וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי הריסות גשר מעריב: "במשרדו של דרעי ידעו על המשך העבודות בשבת"

על אף ששר הכלכלה שלח מכתב זועם לנתניהו ולשר כץ, גורמים המעורבים בפרויקט טוענים כי פנו מראש למנכ"ל המשרד כדי לבקש אישור לעבודות. "אמרו לנו בפירוש שאין בעיה לעבוד בשבת כשמדובר בעובדים לא יהודים"

ראובן קסטרו

(פיצוץ גשר מעריב, בשבוע שעבר)

שר הכלכלה אריה דרעי הצהיר במכתב ששיגר אמש (שבת) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר התחבורה ישראל כץ כי "לא אשתוק על המשך עבודות הרכבת הקלה בשבת ולא היה קורה מאום אם היו נדחות לצאת השבת". ואולם, בכירים במשרדו ידעו כבר במהלך השבוע על הכוונה להמשיך בעבודת פינוי הריסות גשר מעריב בתל אביב גם בשבת.

ביום חמישי שוחח דרעי עם מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, ודרש ממנו ש"העבודות יסתיימו עד לכניסת השבת". בהודעה שפורסמה מטעמו של דרעי נכתב כי "לאחר דיון והתארגנות מחודשת נמסר לשר דרעי כי סוכם שהחברה המבצעת תסיים את הפינוי עוד לפני כניסת שבת". זאת חרף העובדה כי בכירי משרדו ידעו על הכוונה להמשיך בעבודות בשבת על ידי עובדים לא יהודים. במשרדו של דרעי התבקשו לתת לכך אישור והשיבו כי אין בכך צורך אם מדובר בעובדים שאינם יהודים.

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן || סיקור מיוחד
ההשכמה, העיכוב, הפיצוץ הקצר: הרס גשר מעריב אכזב את הקהל
וואלה, הבנתי: ההיסטוריה של גשר מעריב
בעלי עסקים באזור הרכבת הקלה: "הנחה בארנונה? כמו פלסטר לסרטן"

פינוי גשר מעריב בשבת 22 אוגוסט 2015. אבי כהן
עבודות לפינוי גשר מעריב, אתמול/אבי כהן

גורמים המעורבים בפרויקט אמרו כי פנו למנכ"ל משרד הכלכלה ולגורמים נוספים במשרד בניסיון לברר אם יצטרכו אישור לעבודות הפינוי במהלך השבת. "שאלנו על כך ואמרו לנו בפירוש שהחוק במדינה קובע שאין בעיה לעבוד בשבת כשמדובר בעובדים שאינם יהודים", אמר אחד מהם. "תהינו אם אנחנו צריכים להוציא בקשה לעבודות ושוב נאמר לנו שלא. האישור היחיד שקיבלנו הוא מעיריית תל אביב והעומד בראשה, רון חולדאי, שאישרו זאת בגלל חשיבות הפרויקט".

בכיר אחר הוסיף: "נציגי משרד הכלכלה היו שותפים לכל החלטה, הם גם ישבו בפגישות עם כל הגורמים הרלוונטיים. עמדנו בבקשת משרד הכלכלה לא להעסיק יהודים וכך פעלנו. כל הפעולה הזאת חוקית לחלוטין. למה שר הכלכלה דרעי לא פרסם את האיום על נתניהו וכץ כבר ביום חמישי אם הוא ידע על כך?".

מלשכת השר דרעי נמסר בתגובה: "חברת 'דניה סיבוס' פנתה ביום חמישי טלפונית למשרד הכלכלה לשם קבלת היתר עבודה בשבת לצורך פינוי הריסות גשר מעריב. במהלך השיחה הוא טען שמדובר בעובדים שאינם יהודים. משכך הובהר לו שמשרד הכלכלה לא מנפיק היתרים בעת העסקת עובדים שאינם יהודים".

פירוק גשר מעריב בתל אביב 21 באוגוסט 2015. מגד גוזני
גשר מעריב לאחר פיצוצו, שישי/מגד גוזני

בתוך כך, נפתח הבוקר ציר מנחם בגין בעיר לתנועה בשני הכיוונים, לאחר שנחסם ביום רביעי לטובת פיצוץ הגשר. מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, הגיע לאזור העבודות בתחנת קרליבך והודה לעובדים ושיבח את עבודתם. "אני מזכיר לכולם שזה רק הפרומו ויש עוד הרבה עבודה אבל נמשיך להראות לכולם שאנחנו הכי טובים", אמר בר-און.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully