וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט לעיריית ירושלים: בטלו המימון לאירוע של תומכי ש"ס

5.8.2015 / 11:20

אחרי חשיפת וואלה! NEWS, קבע בית המשפט המחוזי בבירה כי תהליך אישור העברת 400 אלף השקלים לאירוע של תנועת "אל המעיין" שנערך לאחר הבחירות היה פגום. למרות השתתפות בכירי המפלגה, נקבע כי האירוע לא נשא גוון פוליטי

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

על עיריית ירושלים לבטל את השתתפותה במימון אירוע של תנועת "אל המעיין" המזוהה עם ש"ס – כך קבע בית המשפט המחוזי בבירה. על פי הפסיקה, שניתנה לפני כשבוע ומתפרסמת לראשונה היום (רביעי), נקבע כי תהליך אישור העברת הכספים לאירוע שנערך בחול המועד פסח היה פגום.

בחודש אפריל האחרון נחשף בוואלה! NEWS כי פחות מחודש אחרי הבחירות, שבהן נחלה ש"ס ניצחון מוחץ מול מפלגת יחד של אלי ישי, התכנסו אלפי בני אדם לחגוג באירוע המוני שארגנה תנועת "אל המעיין", המזוהה עם המפלגה, באולם הארנה שבירושלים. למרות הקשר הברור למפלגה, מימנה עיריית ירושלים יותר מ-400 אלף שקלים מעלויות האירוע.

עוד בנושא:
עיריית ירושלים מימנה אירוע בהשתתפות אלפי תומכי ש"ס
פנייה לעיריית ירושלים: אל תממנו את האירוע הפוליטי של ש"ס
העליון הוציא צו מניעה זמני למימון האירוע הפוליטי של ש"ס

ראש עיריית ירושלים בראיון באולפן וואלה!. דרור עינב
"הליך פגום". ברקת/דרור עינב

השופטת שירלי לרנר קבעה כי "נראה שהליך אישור העברת הכספים במקרה הנוכחי היה פגום, שכן ההחלטה על העברת הכספים לא התקבלה על פי נוהל תמיכות או נוהל פעולות משותפות". עוד ציינה, כי "אין בעובדה שוועדת הכספים ומועצת העיר אישרו בדיעבד את ההחלטה שנתקבלה ב'נוהל המקוצר' כדי לרפא את הפגמים האמורים, וספק גם אם הייתה בנסיבות הצדקה לפעול בהתאם ל'נוהל המקוצר'. מאחר שתמיכת העירייה כוללת בתוכה את הרכיב של שכירת מקום האירוע ניתן להסתפק בביטול ההחלטה לתקצב את האירוע".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
התכנסות של ש"ס בארנה בירושלים. אפריל 2015. יעקב כהן,
האירוע לא נשא גוון פוליטי מובהק. רבני ש"ס באירוע באצטדיון ארנה/יעקב כהן

על אף שנאומי הרבנים הבכירים באירוע התייחסו לניצחון הפנים-חרדי המשמעותי שזכתה לו ש"ס בבחירות האחרונות, קבעה השופטת כי האירוע לא נשא גוון פוליטי מובהק. זאת ,למרות שבאירוע נכחו גם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב שלום כהן, יו"ר המפלגה, אריה דרעי ובניו של הרב עובדיה יוסף המנוח - הרב דוד יוסף והרב הראשי לישראל, יצחק יוסף.

ההחלטה של השופטת לרנר התקבלה בעקבות עתירה של עמותת "צחור" לצדק, חופש, חינוך ורווחה בירושלים, שבראשה עומד עו"ד יוסי חביליו. בית המשפט אף הורה בהחלטתו לעירייה לשלם לעמותה הוצאות משפט בסך 15 אלף שקלים. "שוב הוכחנו כי ברקת ועיריית ירושלים פועלים בניגוד לחוק ולנהלים המחייבים משיקולים פוליטיים או אחרים", אמר חביליו. "שאלה חשובה הינה היכן שומרי הסף של עיריית ירושלים, היועץ המשפטי והגזבר, שבמקרה זה שיתפו פעולה עם ההליך הלא תקין ומה קורה בכל המקרים האחרים, שהציבור לא יודע עליהם ועמותת צחור לא מגישה עתירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully