וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירה נרצחה במצעד: "הלב נשבר. נערה צעירה שילמה את מחיר ההסתה"

משה שטיינמץ, שבתי בנדט ואמיר תיבון

2.8.2015 / 18:20

בעקבות מותה של שירה בנקי קרא יו"ר המחנה הציוני הרצוג "להוציא מחוץ לחוק את להב"ה, לה-פמיליה ושאר ארגוני השנאה והטרור". נתניהו: "לא ניתן לרוצח לערער את ערכינו". בנט: יום שחור למדינה

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

"שירה נרצחה מכיוון שהיא תמכה באומץ בעיקרון שלפיו כל אחד ואחת זכאים לחיות את חייהם בכבוד ובביטחון", כך ספד היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו לשירה בנקי, תלמידת בית הספר ליד"ה בבירה שנדקרה במצעד הגאווה. בנקי הלכה מוקדם יותר לעולמה - אחרי שנאבקו על חייה במשך שלושה ימים. "לא נאפשר לרוצח הנתעב לערער על הערכים היסודיים שעליהם מושתתת החברה הישראלית. אנו מוקיעים בשאט נפש את הניסיון להשליט שנאה ואלימות בקרבנו, ונפעל על מנת למצות את הדין עם הרוצח", הבטיח ראש הממשלה.

גם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג התייחס למותה של הנערה, והעלה דרישה מידית מראש הממשלה לפעול נגד גורמים מסיתים ולהוציא מחוק לחוק קבוצות שלטעמו פועלות להסית. "אני בוכה על שירה, קורבן נוסף של טרור יהודי. היא תיכוניסטית, בגילם של ילדיי, והכאב הוא נורא. אנחנו לא נסבול אלימות, גזענות ולהט"בופוביה משום סוג", אמר הרצוג. "אני תובע ברגע הזה מראש הממשלה להוציא את להב"ה, לה-פמיליה ושאר ארגוני השנאה והטרור מחוץ לחוק, ולהילחם בכל המסיתים המלבים את השנאה בעם ובמדינה. תנחומים מכל הלב למשפחתה, יהי זכרה של שירה ברוך".

עוד בנושא
שירה בת ה-16 נרצחה במצעד כשבאה לתמוך בקהילה
"הגבר החרדי חלף בצמוד אליי באמוק, רץ ונעץ את הסכין"
ריבלין בכיכר ציון: "להבות של שנאה פשטו בארצנו"

שירה בנקי, ההרוגה מהפיגוע במצעד הגאווה בירושלים. אוגוסט 2015. דף הפייסבוק, צילום מסך
"נרצחה רק בשל דעותיה ועמדותיה בזמן שצעדה במצעד הזדהות עם הקהילה". בנקי/צילום מסך, דף הפייסבוק

שר החינוך, נפתלי בנט כתב בפייסבוק כי "זהו יום שחור למדינת ישראל, יום שבו דמותנו הפכה חושך לגויים במקום להיות אור לגויים, יום שבו נרצחה תלמידת תיכון רק בשל דעותיה ועמדותיה בזמן שצעדה במצעד הזדהות עם הקהילה הלהט"בית". עוד אמר השר כי "אין שום ערך בעולם ששווה מוות של ילדה בגללו, ואין שום ערך בעולם שמותר להסית נגד האחר בעבורו". בנט אמר כי משרד החינוך נערך למתן סיוע ייעוצי-פסיכולוגי מיידי לתלמידי ומורי בית הספר.

שר הביטחון יעלון ספד גם הוא לשירה, שלדבריו "נפלה חלל מידיו של מרצח שפל וחסר מעצורים". "הכאב והצער על מותה הם עצומים. שירה הייתה חלק מדור צעיר ואוהב חיים, אשר שואף - ובצדק - לחיות במדינה שפויה המעניקה זכויות שוות לכל אזרחיה, ללא הבדל דת, גזע, מין או נטייה מינית. חובתנו להוסיף ולהיאבק בנחישות עבור הדורות הצעירים למען דמותה ושפיותה של מדינת ישראל, ולא לאפשר לקנאים לסכן את קיומנו כאן. אין לנו ארץ אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לבני: "השנאה לא רק הרגה את שירה, אלא היא הורגת את כל החברה הישראלית"

"הלב נשבר, ממאן להאמין שנערה כל כך צעירה משלמת את מחיר ההסתה, שבסופו רוצח דוקר בדם קר למוות נערה צעירה. מותה על ידם של המסיתים", האשימה יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון, והוסיפה: "המשטרה צריכה להסיק מסקנות בעקבות המחדל שאפשר את הרצח הזה".

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה כי השנאה ששוטפת את המדינה "הרגה לא רק את שירה אלא הורגת את החברה הישראלית". לדבריה, ובביקורת מרומזת כלפי הממשלה אמרה: "כבר מזמן לא מדובר בעשבים שוטים בודדים, אלא בקרקע פורייה".

"התגובה הראויה היחידה לפשע הנפשע הזה הוא התחייבות מיידית של הממשלה לחקיקה שוויונית עבור הקהילה הגאה שהצענו, ושהיא התנגדה לה עד עכשיו. על שר החינוך לא רק להבטיח תקציבים לאיג"י (ארגון הנוער הגאה), אלא גם לדאוג שהחינוך לסובלנות ייכנס לכל בית ספר בכל הזרמים. בית הספר ליד"ה של שירה הניף את הדגל הגאווה בימים האחרונים, והייתי רוצה לראות את כל בתי הספר בישראל עושים זאת לזכר שירה ולמען צעירי הקהילה".

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) אמרה כי שירה הייתה קורבן של "שנאה, אלימות, טירוף והסתה". "היו לה חלומות פרטיים רבים שלא יוגשמו לעולם, וחלומות על עולם טוב יותר, שנעשה הכל כדי שיוגשמו".

"הרצח במצעד הגאווה ברחובה של ירושלים הוא מעשה נפשע, ולא ניתן לו להשיג את מטרתו", אמר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. "נמשיך לאפשר חופש ביטוי מלא בעיר לכל אחד, נמשיך לתמוך בכל הקבוצות והקהילות בעיר ובבית הפתוח, נגביר את החינוך לקבלת האחר ולסובלנות במערכת החינוך ולא נירתע מאלו המנסים בדרכים נלוזות למנוע זאת. אנו מאחלים תנחומים למשפחה וממשיכים לתמוך בקהילת בית הספר ובחבריה ללימודים".

עיריית ירושלים ממשיכה ללוות באמצעות אנשי מקצוע ופסיכולוגים את התלמידים בבית ספרה של בנקי. בנוסף, העירייה פתחה קו טלפון מיוחד בשיתוף עם ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) שבו יכולים להיעזר תלמידים, אנשים שצעדו במצעד וכל מי שחש מצוקה במספר 1201. כמו כן, החטיבה לקידום נוער בעירייה מפעילה את דף הפייסבוק "מענה ברשת", אשר מעניק עזרה ראשונה נפשית לבני נוער ומופעל בידי אנשי מקצוע, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים.

בית הספר שר החינוך נפתלי בנט בביקור בבית הספר ליד"ה, שם למדה שירה בנקי, אשר נרצחה בפיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים של שירה בנקי, הנרצחת במצעד הגאווה. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
מבכים את מותה של שירה בבית הספר ליד"ה/נועם מושקוביץ

יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי הידיעה על מותה של בנקי היא "אבן נוספת בלב הקולקטיבי של עם ישראל שמרכין את ראשו בצער ובכאב לאור הארועים הקשים של סוף השבוע". עוד אמר: "אין כל הצדקה לרצח של אף אדם, לא בגלל דתו, לא בגלל מינו ולא בשל שום סיבה אחרת. דווקא עם שנאלץ כל העת לעמוד על המשמר ולהגן על עצמו, ושטובי בניו נאלצים להילחם ולהרוג אויבים אכזריים, אסור לו שמתוכו ייצאו ובתוכו יפעלו רוצחים שפלים. חובתנו לדאוג לכך שמי שעושה מעשים מתועבים כאלו ייענש בחומרה".

בית הספר ליד"ה של שירה בנקי, הנרצחת במצעד הגאווה. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
בית הספר ליד"ה של שירה בנקי, הנרצחת במצעד הגאווה. אוגוסט 2015/נועם מושקוביץ
שירה בנקי, ההרוגה מהפיגוע במצעד הגאווה בירושלים. אוגוסט 2015. באדיבות המשפחה
שירה בנקי/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully