וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ומועצת הביטחון גינו בחריפות את רצח הפעוט הפלסטיני

מחלקת המדינה האמריקנית ומועצת הביטחון של האום פרסמו הודעת גינוי חריפה לפיגוע בכפר דומא וקראו "להביא את האחראים לדין". ראש הממשלה נתניהו אמר בביקור בבית החולים שבו מאושפזים בני המשפחה: "מזועזים מהמעשה הנפשע"

צילום: רויטרס, דובר צה"ל, רבנים למען זכויות אדם; עריכה: טל רזניק

ארצות הברית גינתה הערב (שישי) בחריפות את הפיגוע בכפר דומא שליד שכם, שבו נרצח הפעוט הפלסטיני בן השנה וחצי עלי דוואבשה בידי מחבלים יהודים. "אנחנו מוסרים את תנחומינו למשפחת דוואבשה ומייחלים להחלמתם המלאה של כל הפצועים", נמסר בהודעה של מחלקת המדינה. "אנחנו מברכים את ראש הממשלה נתניהו על כך שהורה לכוחות הביטחון לנקוט את כל האמצעים כדי לתפוס את הרוצחים ולהביא אותם למשפט. אנחנו מפצירים בכל הצדדים להימנע מהחרפת המתיחות ברקע התקרית הטראגית הזאת".

גם מועצת הביטחון של האום גינתה את הפיגוע. חברי המועצה הביעו את תנחומיהם למשפחת הקורבנות, להנהגה הפלסטינית ולעם הפלסטיני, והדגישו את הצורך להביא את האחראים לדין.

גינוי נוסף נשמע מקהיר. בהודעה של משרד החוץ מסרה מצרים את תנחומיה כלפי משפחת דוואבשה על מות בנם והפצירה בישראל לשאת באחריות כלפי הפלסטינים ולשמור על ביטחונם.

לקריאה נוספת בנושא
הכתובת על הקירות החרוכים: כרוניקה של הצתות בתי פלסטינים
עימותים בשטחים ובירושלים לאחר הלוויית הפעוט הפלסטיני

ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור אצל משפחת התינוק הפלסטיני, המאושפזת בבית החולים שיבא תל השומר, 31 ביולי 2015. דוד קורן
"טרור זה טרור". נתניהו בבית החולים/דוד קורן

נתניהו ביקר במהלך היום את בני משפחתו של דוואבשה, המאושפזים בבית החולים שיבא תל השומר. האם והאח בן הארבע נפצעו באורח אנוש ואבי המשפחה נפצע באורח קשה. "נעמיד את מיטב רופאינו כדי לשקם אותם", אמר נתניהו. "אנחנו מזועזים מהמעשה הנפשע הזה, אנחנו מגנים אותו. טרור זה טרור ואנחנו צריכים להילחם בו בכל מקום שממנו הוא מגיע".

ראש הממשלה הוסיף: "אני שוחחתי לפני שנכנסתי לבית החולים עם אבו מאזן. הבעתי את תנחומינו למשפחה ואת המחויבות המשותפת שלנו להילחם בטרור ולהבטיח חיים לדו-קיום של שני העמים. זה מאמץ מתמשך, וראוי שכל הישראלים והפלסטינים יתגייסו אליו באיפוק, במחויבות, אבל בנחישות רבה". עם זאת, אבו מאזן הודיע הערב כי הסמיך את שר החוץ של הרשות ריאד אל-מליכי לפנות מחר לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ולהתלונן על "פשע המלחמה" שבוצע בכפר דומא.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר גם הוא בבית החולים. "יותר ממה שאני מתבייש, אני כואב. כואב לראות את הילד שאחיו התינוק נשרף והוריו נלחמים על חייהם", אמר ריבלין. "צריך להבין בשני הצדדים שאסור שטרור יהיה במחוזותינו. לא צריך לבוא ולדבר על הצורך במלחמה בטרור, צריך להילחם בטרור. מה שאנו דורשים משכנינו, מיריבינו, מאויבינו במאה השנים באחרונות - לבל יאחזו בטרור, יש לדרוש מעצמנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקור משפחת דוואבשה בבית החולים שיבא תל השומר, 31 ביולי 2015. דוברות בית הנשיא, מערכת וואלה! NEWS
ריבלין בבית החולים, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בית הנשיא

לבית החולים הגיעו גם ראשי המחנה הציוני - היו"ר יצחק הרצוג וציפי לבני, יחד עם ראש מועצת יש"ע לשעבר דני דניין. "קשה לשאת תמונה של ילד והורים עטופים בתחבושות, לאחר שבנם התינוק נרצח", אמרה לבני. "הגעתי לפה עם דני כדי להעביר מסר ברור: היהדות שלנו היא לא יהדות שעושה דברים כאלה. זה הזמן למנהיגות שלוקחת אחריות על השנאה הזאת. זה הזמן לעלות על הגג ולהילחם על דמותה של המדינה הזאת."

הרצוג אמר: "זה טרור יהודי ואנחנו חייבים להילחם בו בכל הכוח. קורא לאחיי במחנה השני - תתפסו מנהיגות, תילחמו בכל מי שמסית, מחנך לשנאה ומלבה את האש הזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully