וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החוק הנורבגי" וחוק ההזנה בכפייה אושרו במליאת הכנסת

משה שטיינמץ

30.7.2015 / 3:32

64 תמכו ו-51 התנגדו להצעה, המאפשרת לכל סיעה בקואליציה להכניס ח"כ במקום שר או סגן שר שיתפטרו מהכנסת. אושר גם חוק ההזנה בכפייה, המאפשר להזין אסירים ביטחוניים ששובתים רעב

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

מליאת הכנסת אישרה הלילה (חמישי) את "החוק הנורבגי" בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 64 תומכים מול 51 מתנגדים. החוק אושר בתום שורת נאומים של האופוזיציה ודחיית עשרות התנגדויות שהגישה. בסביבות השעה 6:00 אישרה המליאה גם את חוק ההזנה בכפייה, המאפשר להזין אסירים ביטחוניים ששובתים רעב. בחוק תמכו 46 חברי כנסת ו-40 התנגדו.

באופוזיציה הפכו את ההצבעה בקריאה שלישית של "החוק הנורווגי" להצבעת אי-אמון, על מנת להביך את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שנאלץ להביע אמון בממשלתו של בנימין נתניהו. "ליברמן מתייצב עם הקואליציה אחרי שהכריז הבוקר ואתמול ושלשום ושבוע שעבר שהיא חייבת לסיים את דרכה", הקניט יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג את ליברמן בציוץ בטוויטר.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
יוגב שב לתקוף את מערכת המשפט - ח"כים נטשו במחאה את המליאה
דריינוף לא מתרגש מההריסה: מחר - אבן פינה לבנייה המחודשת
"כנסו זריז ותוציאו אותו!": האזינו לרגעי חילוץ אדם ממפעל בוער

מליאת הכנסת בערב השבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
בדרך לעוד פיליבסטר. מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

"החוק הנורווגי" מאפשר לכל סיעה בקואליציה להכניס חבר כנסת, במקומו של שר או סגן שר שיבחרו להתפטר מהכנסת ולפנות מקום. אם כהונתם כשרים או כסגנים תופסק הם יכולים על פי החוק הזה לחזור לכהן כחברי כנסת והאחרון ברשימה יסיים את כהונתו. שלשום בלילה הושג המתווה הסופי לחוק בוועדת החוקה והוא אמור לעלות לקריאה שנייה ושלישית לפני אישורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

האופוזיציה סירבה לקבוע את מועד ההצבעה

בקואליציה איימו הבוקר להפעיל את ''סעיף 98'' המאפשר ליו''ר הכנסת לקבוע את סדרי הדיון ולהגבילו בזמן, למרות ההסתייגויות. האופוזיציה סירבה לקבוע את מועד ההצבעה, ''מה שבפועל ישחרר את הקואליציה הביתה''. אלא שאמש, הנציגים שניהלו את המגעים בין הצדדים, צחי הנגבי (הליכוד) ומרב מיכאלי (המחנה הציוני), הגיעו להסכמה ולפיה הדיון יארך לכל המאוחר עד מחר אחר הצהריים, ובכל שלב תוכל האופוזיציה לוותר על משיכת הזמן ולצאת להצבעה.

סוכם עוד כי האופוזיציה תצטרך להודיע שעה וחצי בטרם תחליט להפסיק את הדיונים בהסתייגויות, כדי שהקואליציה לא תיתפס לא מוכנה. גורם בכנסת העריך כי ההצבעה תתקיים בשעות הלילה המאוחרות ובמחנה הציוני מסרו לחברי הקואליציה: ''אנא תישנו עם נעליים''.

(עדכון ראשון: 21:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully