וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתר פולארד: "מחכה לרגע שבו אוכל לחבק שוב את יונתן"

רעייתו של המרגל היהודי התייחסה לשחרורו הצפוי בנובמבר הקרוב. "אני סופרת את הימים, השעות, הדקות והשניות", אמרה מחוץ לביתה בירושלים. היא הודתה לציבור, וביקשה: "זקוקים לשקט כדי לשקם את חיינו"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

רעייתו של ג'ונתן פולארד, אסתר, התייחסה היום (רביעי) לשחרורו הצפוי של בעלה ב-20 בנובמבר, כפי שהודיעה אמש ועדת השחרורים בארצות הברית. "אחרי 30 שנה בתנאים הכי קשים, יונתן מסיים את הסיוט שלו", אמרה פולארד מחוץ לביתה בירושלים. "אני מתרגשת, אני מלאת תודה, ואני שמחה שהסיוט שלנו הסתיים. אני סופרת את הימים, השעות, הדקות והשניות עד שאוכל לחבק את יונתן, וממתינה לרגע שבו נוכל לסגור את הדלת על העבר האכזרי - לפתוח פרק חדש, ולבנות את חיינו מחדש".

פולארד הודתה לכל אלה שעודדו את המשפחה ותמכו בה לאורך הדרך הארוכה במשך שלושת העשורים שבהם היה פולארד כלוא בארצות הברית. "אני יודעת שהרבה אנשים שמחים בשמחתנו, אך אני גם בטוחה שכולם מבינים שמה שאנחנו צריכים יותר מכל דבר עכשיו זה קצת שקט ושלווה, כדי שנוכל לשקם את חיינו".

עוד על שחרור פולארד
"הבוגד שגרם נזק עצום לביטחון": איך האמריקנים רואים את פולארד?
"היחסים המעורערים בין אובמה לנתניהו יקשו להביא פולארד לישראל"
ההרפתקן שריגל נגד מולדתו - ונענש במשך 30 שנה

אסתר פולארד, אשתו של ג'ונתן פולארד, ירושלים, 29 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
אסתר פולארד מחוץ לביתה, היום/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר היום נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו עם אסתר פולארד. בפתח הפגישה אמר נתניהו: "אחרי 30 שנה סוף-סוף יונתן ייצא מהכלא. אנו מחכים לשחרורו".

יו"ר המטה לשחרור פולארד, אפי להב, אמר אמש אחרי היוודע השחרור הצפוי של המרגל הישראלי כי הידיעה ריגשה אותו מאוד. "ג'ונתן ביקש באמצעות עורכי דינו למסור כי אחרי 30 שנות מאסר ומאבק הוא מחכה בכיליון עיניים להתאחד עם אשתו האהובה שחיכתה לו כל השנים ונרתמה למאבק", אמר להב. "ג'ונתן מבקש להודות גם לפעילים בארצות הברית ובישראל שלא שכחו אותו כל השנים, לראש הממשלה נתניהו שפעל יותר מכל ראש ממשלה אחר לשחרורו, ולנשיא לשעבר שמעון פרס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"אחרי 30 שנה ג'ונתן ואסתר זקוקים לתקופה"

הוא גם התייחס למצבו הרפואי של פולארד בן ה-60. "מצבו הידרדר לאורך השנים. הוא שהה שבע שנים ראשונות בצינוק וברור לגמרי שהמצב לא השתפר", אמר להב. "אחרי 30 שנה ג'ונתן ואסתר זקוקים לתקופה שקטה כדי להשתקם ולחזור לחיים נורמליים ועל כולנו לוודא שמאפשרים להם את השקט לו הם זקוקים. בני הזוג פולארד מבקשים תקופה שקטה ורגועה שתאפשר להם פרטיות".

דיווח עמית לוינטל על שחרור פולארד. מערכת וואלה!
"צריכים שקט". פולארד/מערכת וואלה!

ועדת השחרורים האמריקנית הודיעה אתמול כי פולארד ישוחרר ב-21 בנובמבר 2015. פרקליטיו מסרו כי בהתאם לתנאי שחרורו הוא יהיה חייב להישאר בתחומי ארצות הברית בחמש השנים הקרובות, אולם לנשיא ארצות הברית ברק אובמה תהיה אפשרות לקצת את התקופה.

פולארד נעצר בנובמבר 1985 עם אשתו דאז, אן. השניים נתפסו מעבירים אלפי מסמכים מסווגים ממחלקת המודיעין של הצי האמריקני. הוא נשפט ונשלח למאסר עולם, והיא נידונה לחמש שנות מאסר.

בוושינגטון היו מי שכרכו בין ההחלטה לבין הסכם הגרעין עם איראן - דבר שהוכחש זמן קצר לאחר מכן על ידי דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, אליסטר באסקי, שהדגיש כי אין קשר בין המעמד של פולארד ובין שיקולים הנוגעים למדיניות החוץ של ארצות הברית. גם משרד המשפטים הכחיש את הדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully