וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת פולארד: "נתניהו פעל יותר מקודמיו לשחרורו"

שבתי בנדט ומשה שטיינמץ

29.7.2015 / 0:30

יו"ר המטה לשחרור פולארד הקריא הצהרה בשמו של המרגל היהודי-אמריקני ובה ביקש למסור כי "הוא מחכה בכיליון עיניים להתאחד עם אשתו האהובה". שר ההגנה האמריקני לשעבר רמספלד: "לא צריך לתת פרס על ריגול"

צילום: עומר מירון, רויטרס; עריכה: מתן חדד

לאחר ההודעה על שחרורו הקרב של פולארד הקריא אמש (שלישי) יו"ר המטה לשחרור פולארד, אפי להב, הצהרה בשמם של ג'ונתן ואסתר פולארד. "זהו ערב מאוד מרגש עבורנו. ג'ונתן ביקש באמצעות עורכי דינו למסור כי אחרי 30 שנות מאסר ומאבק הוא מחכה בכיליון עיניים להתאחד עם אשתו האהובה שחיכתה לו כל השנים ונרתמה למאבק", הקריא להב. "ג'ונתן מבקש להודות גם לפעילים בארצות הברית ובישראל שלא שכחו אותו כל השנים, לראש הממשלה נתניהו שפעל יותר מכל ראש ממשלה אחר לשחרורו, ולנשיא לשעבר שמעון פרס".

להב הוסיף כי היום הוא ואסתר יפגשו עם נתניהו והתייחס למצבו הרפואי של פולארד. "מצבו הידרדר לאורך השנים. הוא שהה שבע שנים ראשונות בצינוק וברור לגמרי שהמצב לא השתפר", אמר להב. "אחרי 30 שנה ג'ונתן ואסתר זקוקים לתקופה שקטה כדי להשתקם ולחזור לחיים נורמליים ועל כולנו לוודא שמאפשרים להם את השקט לו הם זקוקים. בני הזוג פולארד מבקשים תקופה שקטה ורגועה שתאפשר להם פרטיות".

לקריאה נוספת:
אן פולארד: "רק כשאובמה יורה על שחרורו - אני אאמין"
בכיר ישראלי: פולארד לא קשור להסכם הגרעין, זו סוגיה משפטית
בכירים בארה"ב: נערכים לשחרור פולארד בחודשים הקרובים

במערכת הפוליטית בישראל מיהרו לברך על שחרור פולארד, אך בארצות הברית יש מי שדווקא גינה את ההחלטה. שר ההגנה האמריקני לשעבר, דונלד רמספלד, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בכל הנוגע לשחרור המרגל הידוע לשמצה, ג'ונתן פולארד, זכרו: אם אתם רוצים עוד מדבר מסוים, תעניקו לו פרס, אם אתן רוצים פחות מדבר מסוים, הענישו אותו. לא צריך לתת פרס על ריגול".

יום לפני ההודעה על שחרורו, כתב רמספלד כי "שחרור המרגל ג'ונתן פולארד לא הופך את ההסכם בין איראן ושש המעצמות פחות נורא בעבור ישראל והעולם החופשי. שיחרור פולארד היה רעיון רע ב-1998 וב-2001. היום זה לא רעיון טוב יותר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, משרד רה"מ, 14 ביולי 2015. מור שאולי
"עשרות שנים של מאמצים". נתניהו/מור שאולי

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לשחרור הצפוי ואמר: "אחרי עשרות שנים של מאמצים, סוף סוף יונתן פולארד ישתחרר מהכלא. לאורך תקופת מאסרו הקפדתי להעלות את נושא שחרורו בפגישותיי ושיחותיי עם ראשי הממשל האמריקני, ואנו מחכים לראותו יוצא מהכלא".

שרת המשפטים, איילת שקד, כתבה אמש בפייסבוק כי היא חשה "שמחה עצומה". לדבריה, "התבשרנו הערב על כך שבקרוב ממש נזכה לשמוח בשחרורו של יונתן פולארד מן הכלא האמריקני". היא הדגישה שמדובר בהחלטה שאינה קשורה למאמצים של ישראל: "30 שנות סבל יגיעו לקיצן בנובמבר הקרוב. לא בזכות מידת החסד, אלא מתוך מידת הדין. לא בגלל ההסכם ההרסני של ארצות הברית עם איראן, אלא בגלל מיצוי הדין".

שקד הוסיפה: "אני מאחלת לכל אומות העולם, ולנו קודם כל, שנזכה לעוד שמחות שכאלו, ושנדע יותר לפעול על פי מידת החסד ולא על פי הדין היבש. שמחים ומתרגשים בשחרורך, יונתן".

שרת התרבות מירי רגב, מצדה, קראה לפולארד לצאת מגבולות ארצות הברית על מנת שיוכל לעלות לארץ. "משימתנו העיקרית מול האמריקנים היא לדרוש שיפעילו כלפי פולארד את מידת החמלה ויאפשרו לו לצאת את שערי ארצות הברית ובכך להגשים את חלומו לעלות למדינת ישראל", כתבה בפייסבוק.

"שמחתי לשמוע על שחרורו של ג'ונתן פולארד, אך עם זאת צריך לזכור שהוא נעשה במועד שנקבע לו, לאחר שריצה 30 שנות מאסר. לצערי לא הופעלה כלפיו לא מידת הרחמים ולא מידת הצדק", הוסיפה.

לקראת פיצוץ? אבו מאזן פונה לאו"ם; פולארד סירב לשימוע בכלא. רויטרס
"נחכה לו בשדה התעופה". פולארד/רויטרס
יו"ר השדולה לשחרור פולארד, ח"כ שי: "אחכה לו בשדה התעופה"

שר החקלאות אורי אריאל, ששימש בכנסת הקודמת יו"ר השדולה לשחרור פולארד, בירך אף הוא על ההחלטה. "שהחיינו והגיענו לזמן הזה. אחרי 30 שנה יותר מדי, מגיע הרגע שלו ייחלנו. אני מברך את יונתן ובני משפחתו על השחרור הקרב ובא ומצפה בכיליון עיניים לנחיתתו בישראל. נחכה לו באהבה עצומה".

גם חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני), יו"ר השדולה בכנסת לשחרור פולארד, הביע סיפוק מהמהלך. "30 שנה שאני עוקב אחר הפרשה המכוערת והעצובה הזו. סוף סוף היא מגיעה לסיומה", אמר.

לדבריו, ממשלת ישראל פעלה ללא לאות בנושא. "בשנתיים האחרונות הובלנו מסע ענק לשחרורו. אני מקווה לראות אותו יורד מהמטוס בנמל התעופה בן גוריון בריא ושלם. אחכה לו שם", אמר.

השגריר לשעבר מייקל אורן: "ציון דרך היסטורי"

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב על ההודעה ואמר: "מדובר בהחלטה שעושה צדק מאוחר מדי. טוב היה אם פולארד, אחרי שנים של סבל בכלא האמריקני, היה משתחרר מוקדם יותר. אנחנו מברכים היום על ההחלטה - כל העם היהודי מחכה לראות אותו בבית", אמר.

ח"כ מייקל אורן, לשעבר שגריר ישראל בארצות הברית, מסר: "הודעת ועדת השחרורים האמריקנית מהווה ציון דרך משמעותי בתולדות הברית ההיסטורית בין ישראל וארצות הברית. לאחר 30 שנים, שחרורו של פולארד יביא לסיומה של פרשה כואבת וסבוכה, שגרמה לקרע בין המדינות והטילה צל על הקהילה היהודית-אמריקנית שחששה מטענות על נאמנות כפולה.

"בתור הנציג הישראלי הרשמי האחרון שביקר את פולארד בכלא, אני מברך על השחרור, ומקווה בכל לבי שג'ונתן יצליח לשקם את חייו ולבנות אותם מחדש במדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully