וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 30 שנה: המרגל ג'ונתן פולארד ישוחרר ממאסר ב-21 בנובמבר

המרגל היהודי-אמריקני יסיים לשאת את עונשו בעוד כארבעה חודשים, לאחר שנכלא בנובמבר ב-1985. אן פולארד, אשתו לשעבר: "זה נס, חיכיתי לזה כל החיים". קרי הדגיש: "השחרור - ללא קשר להסכם הגרעין"

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור קירשנר

המרגל היהודי ג'ונתן פולארד בדרך הביתה: ועדת השחרורים האמריקנית הודיעה יום (שלישי) כי פולארד ישוחרר ב-21 בנובמבר 2015. פרקליטיו מסרו כי בהתאם לתנאי שחרורו הוא יהיה חייב להישאר בתחומי ארצות הברית בחמש השנים הקרובות, אולם לנשיא ארצות הברית ברק אובמה תהיה אפשרות לקצת את התקופה.

אן פולארד, אשתו לשעבר של ג'ונתן, אמרה זמן קצר לאחר ההודעה על שחרורו כי היא בהלם. "אני בשוק, אני מאוד מאושרת. אין לי מלים לתאר את ההרגשה. זה נס גדול", אמרה לוואלה!NEWS.

לדבריה, היא לא האמינה שהיום הזה יגיע. "כששמעתי את הידיעה הייתי ברחוב ושמעתי את זה בחדשות. לא מגורם ממשלתי, לא ממשרד ראש הממשלה או המשפטים, וחבל. לא האמנתי שהוא יזכה לצדק, והפעם הוא קיבל צדק אחרי 30 שנה", אמרה. היא התייחסה לתנאי שחרורו ולפיהם הוא לא יוכל לבוא לישראל בחמש השנים הראשונות לשחרורו, ואמרה: "אני מאוד מקווה שהוא יוכל להגיע לישראל, אני בודקת את זה עכשיו. יש סיכוי שזה לא יקרה".

לקריאה נוספת:
בכיר ישראלי: פולארד לא קשור להסכם הגרעין, זו סוגיה משפטית
דיווח: משרד המשפטים האמריקני לא יתנגד לשחרור פולארד בנובמבר

פולארד ביקש להשתחרר בתנאים מחמירים - ארצות הברית סירבה. רויטרס
מועד רשמי לשחרורו. פולארד/רויטרס

אן נעצרה בנובמבר 1985 עם ג'ונתן, שהיה אז בעלה. השניים נתפסו מעבירים אלפי מסמכים מסווגים ממחלקת המודיעין של הצי האמריקני, והיא נידונה לחמש שנות מאסר. "אני מפחדת מאוד. הוא הביע חרטה, התנצל שוב ושוב, הוא ישב 30 שנה בכלא. זה שערורייתי, אפילו ילד הוא לא עשה. סוף סוף נעשה צדק. כשאראה אותו וחופשי אסתכל לו בעיניים אבין שהסיוט נגמר והחלום מתגשם. חיכיתי לזה כל החיים", אמרה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

קרי: "שחרור פולארד - ללא קשר להסכם הגרעין"

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, התייחס להחלטה על שחרורו פולארד והדגיש כי הדבר אינו קשור להסכם הגרעין שאליו הגיעו שש המעצמות ואיראן לפני שבועיים. "אפילו לא ערכתי דיון בסוגיה זו, כלל וכלל לא", אמר קרי.

ביום שישי האחרון פרסם עיתון "הוול סטריט ג'ורנל", בהסתמך על כמה מקורות בכירים בבית הלבן, כי ממשל אובמה מתכנן לשחרר את פולארד בתוך כמה חודשים. הסיבה הטכנית לשחרור, נכתב, תהיה אי הגשה של דרישה להאריך את מאסרו מטעם הממשל האמריקני.

אן פולארד, אשתו לשעבר של המרגל ג'ונתן פולארד, יולי 2015. ראובן קסטרו
"אין לי מלים לתאר את ההתרגשות". אן פולארד/ראובן קסטרו

עם זאת, בוושינגטון היו מי שכרכו בין ההחלטה המסתמנת לבין הסכם הגרעין עם איראן - דבר שהוכחש זמן קצר לאחר מכן על ידי דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, אליסטר באסקי, שהדגיש כי אין קשר בין המעמד של פולארד ובין שיקולים הנוגעים למדיניות החוץ של ארצות הברית. עוד הוא הוסיף כי מעמדו של פולארד ייקבע על ידי ועדת השחרורים של ארצות הברית, לפי הליכים סטנדרטיים.
גם משרד המשפטים הכחיש את הדיווח ומסר כי על פולארד "לרצות את מלוא גזר הדין שניתן לו על הפשע הרציני שביצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully