וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי: "גם אם ייחתם הסכם גרעין, ישראל לא תהיה מחויבת לו"

6.7.2015 / 18:00

יו"ר הקואליציה יצא להגנתו של ראש הממשלה לאחר שח"כ לפיד תקף את נתניהו ואמר כי אם ייחתם הסכם בין איראן למעצמות, הרי שראש הממשלה צריך להתפטר. הנגבי: "הדברים מקוממים וחצופים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(קרי: "לא נוותר על עקרונותינו כדי לחתום על הסכם עם איראן")

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת צחי הנגבי, יצא היום (שני) להגנתנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד טען כי אם בימים הקרובים ייחתם ההסכם בין איראן והמעצמות – נתניהו צריך להתפטר. "ראש הממשלה מיקד את המאמצים כדי להבהיר את החומרה של ההסכם. המערכה לא תמה וגם אם ייחתם ההסכם, כפי שאמר ראש הממשלה, ישראל איננה מחויבת לו והיא תדע להגן על עצמה בכוחות עצמה", אמר הנגבי.

לדבריו, נתניהו מוביל זה שנים מערכה בינלאומית "עיקשת ונחושה" נגד תכנית הגרעין של איראן. "ללא המערכה הזו לא הייתה התארגנות במועצת הביטחון להעביר החלטות חריפות נגד איראן, ולא היו סנקציות שעצרו במשך שנים את התפתחות התכנית הזו", הוסיף הנגבי. באשר לדברים שהשמיעו דוברי האופוזיציה בנושא, אמר הנגבי כי הם "מקוממים וחצופים". לדבריו, "לייחס לראש הממשלה כישלון בשם חתימת ההסכם עם איראן, כמוהו כלייחס לצ'רצ'יל כישלון על חתימת הסכם מינכן".

עוד בנושא:
קרי: "לא נוותר על עקרונותינו כדי לחתום על הסכם עם איראן"
גורמים בלשכת ראש הממשלה: "הוויתורים לאיראן הולכים וגדלים"
דיווח: איראן והמעצמות הגיעו להסכמה בסוגיית הסנקציות

ח"כ צחי הנגבי, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
עימות על רקע הסכם הגרעין. הנגבי/ראובן קסטרו

דבריו של הנגבי הגיעו בעקבות התבטאותו של לפיד בפתח ישיבת סיעתו. "אם ייחתם ההסכם הרע הזה, מדובר בכישלון ששמו של נתניהו מתנוסס עליו לאורך ולרוחב. זוהי עילה להתפטרות של ראש הממשלה", תקף.

ביום חמישי האחרון אמר נתניהו כי "הפעולות שמבצע דאעש הן כאין וכאפס לעומת היכולות שבונה המשטר האיראני. ברור שלא היה מישהו שחושב במוח צלול לתת לדאעש נשק גרעיני. אבל בשיחות שמנהלות המעצמות עם איראן הן נותנות למדינה הקיצונית הזו שמפיצה טרור ברחבי העולם את היכולת לפתח ארסנל של נשק גרעיני".

ראש הממשלה בפארק הייטק, באר שבע, 2 ביולי 2015 חיפוש בנימין נתניהו ביבי סייבר פארק הייטק ספק פול. הרצל יוסף,
"איראן זה כלום לעומת דאעש". נתניהו בפארק ההייטק בבאר שבע, השבוע/הרצל יוסף

במוצאי שבת דווח על פריצת דרך במגעים המתקיימים בווינה, לקראת תאריך היעד החדש לשיחות הגרעין, שיחול מחר. אלא שיום למחרת צינן שר החוץ האמריקני ג'ון קרי את ההתלהבות כשאמר: "עדיין לא הגענו למקום שבו אנחנו צריכים להיות. ישנם פערים בכמה מהנושאים המרכזיים ביותר".

גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהרו להגיב לדיווחים. "בכל יום שעובר, הוויתורים של המעצמות לאיראן הולכים וגדלים", אמרו הגורמים. "ויתורים במנגנון הפיקוח, ויתורים באופן הסרת הסנקציות, ויתורים באשר למספר הצנטריפוגות, המחקר והפיתוח לצנטריפוגות מתקדמות ועוד".

לפי הדיווחים האחרונים, בין הסוגיות שהצדדים טרם הצליחו לפתור נמצאות הסנקציות שהטיל האו"ם על תכנית הטילים הבליסטייים של איראן. "האיראנים רוצים כי הסנקציות על תכנית הטילים הבליסטיים יוסרו, וטוענים כי אין סיבה לקשר בין טילים מסוג זה לבין הסוגיה הגרעינית, דבר שקשה לקבל", אמר גורם מערבי. גורם מאיראן אמר כי טהראן דורשת שהאו"ם יסיר גם את אמברגו הנשק כחלק מהסכם.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully