וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האמריקנים פנו, אבל הח"כים הערבים יצביעו נגד הממשלה על הגז"

30.6.2015 / 20:09

ח"כ זחאלקה מהרשימה המשותפת הודה כי גורמים אמריקנים ניסו ללחוץ על ח"כים ערבים לתמוך במתווה, שבו מעורבת נובל אנרג'י האמריקנית, אך טען כי כל הסיעה תתנגד להסכם. ח"כ גטאס על ההשתלטות על המשט לעזה: "פעולה תוקפנית של שודדי ים"

עריכה: ניר חן

חברי הכנסת חנין זועבי וג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת הכחישו היום (שלישי) כי הייתה פנייה אליהם מגורמים אמריקנים, שלכאורה נועדה לגרום להם להצביע בעד מתווה הגז שאליו קשורה החברה האמריקנית "נובל אנרג'י". ההכחשה מגיעה אחרי שבקול ישראל בערבית פורסם היום כי גורמים בשגרירות האמריקנית לחצו על ח"כים ערביים להצביע עם הקואליציה.

בתגובה לדיווחים שלפיהן זחאלקה וזועבי נעדרו מהכנסת בשעות שלפני ההצבעה הגורלית, שנדחתה לעת עתה, הבהיר זחאלקה בשיחה עם וואלה!NEWS כי הסיבה לכך לא קשורה למתווה הגז. "ח"כ באסל גטאס הגיע עם המשט והיינו בדרך מהכנסת לאשדוד לקבל את פניו. אבל אז נודע לנו שהוא כבר יצא מהנמל", הסביר. "הסתובבנו ורצינו לחזור להצבעה, אבל אז בוטל העניין. אמרו בהתחלה שההצבעה תהיה בסביבות 2:00 בלילה, אז לא חשבנו שנפספס".

עוד בנושא
מתווה הגז נחשף: המדינה תמנע פתיחת התחרות בעשור הקרוב
דחיית ההצבעה על הגז: הסדק הראשון בקואליציית ה-61 של נתניהו

חכ"ים של בל"ד במסיבת עיתונאים, יוני 2015. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
כמה מחברי הכנסת של הרשימה המשותפת במסיבת העיתונאים, הערב/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

בתשובה לשאלה אם הוא ואחרים מהרשימה המשותפת התכוונו לסייע לקואליציה, שנראה כי לא היה לה רוב להסכם הגז השיב: "נראה לך שאני וזועבי רצינו להקל על נתניהו את החיים?". עם זאת, הוא הודה שבעוד שאליו "לא פנו אמריקנים", אכן הייתה פנייה "אל כמה ח"כים ערבים". כך או כך, בישיבה של הרשימה המשותפת התקבלה החלטה פה אחד להתנגד למתווה הגז. "כל ה-13 יצביעו נגד", הצהיר. לפי המתווה שהציג מוקדם יותר שר האנרגיה והתשתיות יובל שטייניץ, חברת "דלק" תמכור את כל אחזקותיה במאגר תמר תוך שש שנים וחברת "נובל אנרג'י" תדלל את אחזקותיה מ-39% ל-25% ותוותר על זכות הווטו תוך שש שנים. בכל הנוגע למאגר לוויתן לא יהיה שינוי במבנה האחזקות והנושא ייבחן מחדש תוך עשר שנים. כמו כן, שתי החברות יצטרכו למכור את כל אחזקותיהן במאגרים הקטנים תנין וכריש תוך 14 חודשים. רוכשי המאגרים יתחייבו לשווק גז רק לישראל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חכ"ים של בל"ד במסיבת עיתונאים, יוני 2015. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
מסיבת העיתונאים של הרשימה המשותפת/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

אחר הצהריים התקיימה מסיבת עיתונאים של הרשימה המשותפת, בעקבות המשט לעזה, שבו השתתף כאמור חבר הסיעה, ח"כ באסל גטאס.

"הקפטן אולץ להפעיל את הספינה תחת איומים... היו גם מכות"

"זכותי להתנגד למצור וחובתי לשבור אותו באופן חוקי ולא אלים. על מה כל המהומה?"

אחרי ההשתלטות של חיל הים הובאו הספינות לנמל אשדוד, שם לדבריו, "חיפשו במזוודות שלי, רצו את הטלפונים שלי ותמונות שצילמתי ושנשלחו אליי. הפקיעו מידי ארבעה טלפונים שהיו ברשותי, מהם אחד לווייני ואחד שניתן מהכנסת. ביקשתי לראות את הנשיא מרזוק (נשיא תוניסיה מנסוף מרזוק, שהיה על המשט, א"א) ולקח זמן עד שנתנו לי".

לדברי ח"כ גטאס, ההשתלטות של צה"ל היא הפרה של החוק בינלאומי והיא "פעולה תוקפנית של שודדי ים". עוד ציין כי ראה חיילים שהפעילו אקדח טייזר ושהכו באלימות שלושה-ארבעה פעילים שבדיים, אשר הביעו התנגדות פסיבית להשתלטות. "הקפטן כיבה את המנוע והם (החיילים, א"א) לא הצליחו להפעיל את הספינה במשך שבע שעות, עד שהקפטן אולץ להפעיל אותה תחת איומים". חבר הכנסת חזר על עמדתו שלפיה המשט לא היה אלים, אלא נועד להעביר ציוד הומניטרי לתושבי הרצועה הנצורים. "כן, יש לו מטרה פוליטית לשבור את המצור. זכותי להתנגד למצור וחובתי לשבור אותו באופן חוקי ולא אלים. על מה כל המהומה?". הוא הביע תמיהה מדוע לא היו לצדו חברי כנסת יהודים שיצטרפו אף הם למשט. "אני מנסה למנוע את המלחמה הבאה. איננו משחקים במשחק הפוליטי הישראלי. נשחק על פי החוקים שאנחנו שמים לעצמנו, לא לפי מזוז, סגן שר הפנים שכלל לא ידעתי מי הוא. נשים את יהבנו לפתור את הסכסוך בן מאה השנים על ידי פתרון צודק של הקמת מדינה בגבולות 67' וזכות השיבה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully