וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפול הרפואי השנוי במחלוקת של נתניהו: הליך שמאושר כניסוי

30.6.2015 / 10:57

בית החולים מעיני הישועה בבני ברק אישר שראש הממשלה עבר טיפול רפואי אורולוגי שנקרא "שיטת גת גורן". משרד הבריאות אסר את הטיפול שלא במסגרת ניסוי. בית החולים: המחלוקת על הטיפול היא כספית

צילום: עומר מירון, לע"מ, רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר הליך רפואי אורולוגי במסגרת ניסוי קליני - כך אומרים היום (שלישי) בבית החולים מעיני הישועה שבבני ברק. הטיפול שעבר ראש הממשלה לפני כעשרה חודשים נקרא "שיטת גת גורן" ומשרד הבריאות אסר אותו לשימוש שלא במסגרת הניסוי. "זהו לא טיפול מקובל לבעיות ערמונית", אומרים אורולוגים.

פרופסור דן ליבוביץ' מנהל המחלקה האורולוגית בבית החולים קפלן שברחובות מסביר כי שיטת "גת גורן" מבוססת על צנתור של כלי דם וחסימה של כלי הדם שמנקזים את הדם מהאשכים, ועל ידי כך משנים את הפעילות ההורמונאלית. "כדי לאשר טיפול רפואי, גם אם זה אקמול לילד עם חום, צריך לעמוד בסטנדרטים מסוימים שכנראה בעיני משרד הבריאות השיטה הזאת לא עמדה - ועובדה שהם פסלו את הפעולה הזאת", אמר.

לדבריו, "הרפואה העולמית מתנהלת לפי קווי עמדה, ובתחום האורולוגיה קווי העמדה האלה באים מאיגוד האורולוגיה האמריקני וזה של האיחוד האירופי. אלה גופים מכובדים, הקובעים קווים מנחים לטיפול במחלות שונות. בנוגע לבעיות בבלוטת הערמונית אין אף הנחיה שמתייחסת לשיטה הזאת כהליך רפואי מקובל. השיטה הזאת לא הוכחה ולא נכנסה לקונצנזוס. זה לא אומר שאסור לבצע אותה, אבל יש אמות מידה, יש רגולציה".

עוד בוואלה!NEWS:
הרמטכ"ל מינה צוות לבחינת האופציה הצבאית מול איראן
גורמים בפיקוד המרכז: "ייתכן שתשתית טרור אחראית לפיגוע בבנימין"
דחיית ההצבעה על הגז: הסדק הראשון בקואליציית ה-61 של נתניהו

רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"לראש הממשלה צוות רפואי רציני שהחליט שזה הטיפול הטוב ביותר עבורו". נתניהו/פול צלמים, אוהד צויגנברג

בבית החולים מעיני הישועה, שם קיבלו את ראש הממשלה לטיפול תחת מעטה חשאיות, לא מתרגשים מפרסום העניין אמש בחדשות 2. "ראש הממשלה היה אצלנו ככל מטופל. קיבל את הטיפול שתוכנן עבורו שנעשה ללא הרדמה", אומר פרופסור מוטי רביד, מנהל בית החולים. "ההליך היה מוצלח והתוצאה הייתה טובה מאוד".

על פי פרופסור רביד, "חזקה על ראש הממשלה שיש לו צוות רפואי רציני, שהחליט שזה הטיפול הטוב ביותר עבורו. הפרוצדורה מאושרת במסגרת ניסוי ונעשתה במסגרת ניסוי. לא התקבל תשלום עבורה. הטיפול עצמו הוא טיפול מאוד ותיק, אבל משמש לטיפול במצב קצת שונה מזה שעבורו הוא בוצע. הוויכוח סביב הטיפול הזה הוא לא מדעי ולא רפואי קלאסי, אלא ויכוח כספי, ולכן יש לו מתנגדים. עד היום הזה לא היו בעיות עם הטיפול הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"על פי הדוח הרפואי השנתי - מצבו הבריאותי של נתניהו טוב מאוד"

ד"ר צביקה ברקוביץ' רופאו האישי של נתניהו מסר: "כל הטיפולים והבדיקות שעושה ראש הממשלה נעשים אחרי חוות דעת מקצועית של הצוות הרפואי שמלווה את ראש הממשלה נתניהו. גם במקרה זה מדובר בהליך רפואי שמשרד הבריאות מאשר תחת 'ועדת הלניסקי', וכך פעלו רופאי ראש הממשלה. על אף שהדבר אינו מחויב, ראש הממשלה נתניהו מפרסם באופן יזום מידי שנה את הדוח הרפואי שלו ועל פיו מצבו הבריאותי טוב מאוד".

ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully