וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד החוץ חוגגים הניצחון בפיפ"א: "מוכיח שמו"מ זו הדרך היחידה"

29.5.2015 / 19:42

אנשי המשרד הביעו שביעות רצון רבה עם נפילת ההצעה הפלסטינית, והדגישו כי ההישג לא הגיע בדקה ה-90 אלא אחרי עבודה ממושכת. "אם המהלך הזה היה עובר הוא היה נותן מוטיבציה למהלכים נוספים נגד ישראל בזירה הבינלאומית"

רויטרס

"קצרנו את הפירות של חודשיים של עבודה מאומצת" - כך מסכמים הערב (שישי) במשרד החוץ את סיומה של סאגה לא פשוטה, עם נפילתה של ההצעה הפלסטינית להדחת ישראל מחברות בהתאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א). הפלסטינים נסוגו ברגע האחרון מההצעה והלכו במקום זאת לפשרה, שבמסגרתה תוקם ועדה משותפת לבחינת טענותיהם נגד ישראל. הוועדה תתכנס אחת לחודש כדי "לפקח" על התנהלות שני הצדדים, וישראל תפעל במקביל להקל על פעילות הכדורגל המקצועית בשטחי הרשות הפלסטינית.

יעקב פינקלשטיין, דיפלומט ישראלי שהיה מעורב במגעים האינטנסיביים בנושא שהתקיימו בשבוע האחרון, סיפר כיצד הדברים נראים מקונגרס פיפ"א שבציריך. "אנחנו נמצאים פה מאז יום שני, צוות שלם של משרד החוץ וההתאחדות לכדורגל. הכנו תכנית מבצע על בסיס המידע שזרם לנו מהנציגויות של ישראל בעולם, שפועלות לבלימת המהלך הפלסטיני כבר כחודשיים", סיפר. "מה שעשינו כאן בימים האחרונים זו ממש הישורת האחרונה של המאמץ, כולל פגישות עם משלחות רבות, כדי לוודא שלא יהיה רוב להצעה הפלסטינית. היו פגישות רגישות של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, עם נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, והיום גם פגישה משותפת של שניהם עם יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב. עד הרגע האחרון היה חוסר ודאות אבל אנחנו שמחים שזה הסתיים כך".

עוד בנושא:
נתניהו בירך על ביטול ההצבעה בפיפ"א: "השלום לא יושג בכפייה"
הפלסטינים ביטלו את הבקשה להדיח את ישראל מפיפ"א

יו"ר ההתאחדות לכדורגל של ישראל, עופר עיני, עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל של פלסטין, ג'יבריל רג'וב. רויטרס
עיני ורג'וב לוחצים ידיים אחרי השגת הפשרה, היום בציריך/רויטרס

פינקלשטיין אומר כי השבוע האחרון בציריך היה "הפכפך ובלתי צפוי, עם עליות וירידות". לדבריו, "בכל פעם שנראה היה שמתגבשת פשרה, הפלסטינים פתאום הופיעו עם עוד דרישה ועוד איום. בתוך כל זה נכנסה פתאום השערורייה של השחיתות בפיפ"א, ובשלב מסוים לא היה ברור אם בכלל יהיה דיון, אם תתקיים הצבעה - ובמקרה שתתקיים הצבעה, מי יהיו המדינות שישתתפו. כמובן שזה גם פגע בקשב של חלק מהמשלחות לעניין שלנו, כי היו להם צרות גדולות יותר, אבל אנחנו מבחינתנו היינו ממוקדים בעיקר, שזה להבטיח שלא תתקבל החלטה רעה מהסוג שהפלסטינים ניסו לקדם".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מפגינים פרו פלסטינים בקונגרס פיפ"א. רויטרס
מפגינה פרו-פלסטיני שהתפרצה לאולם שבו התקיים הקונגרס/רויטרס

פינקשלטיין מודה כי בימים האחרונים כבר הלכה והתבהרה התמונה שלפלסטינים לא יהיה רוב של 75% מהמדינות לטובת הדחת ישראל, אולם לדבריו, בירושלים המשיכו לחשוש מהצעות "מתונות" יותר מזו המקורית של רג'וב, שהיו יכולות לעבור ברוב רגיל, והיו כוללות הטלת סנקציות כאלה ואחרות על ישראל בתחום הכדורגל. "הייתה אופטימיות זהירה, אבל עד שלא מצביעים אתה לא יודע איפה אתה נמצא", הסביר. "זה הישג של משרד החוץ, של ההתאחדות לכדורגל וגם של פיפ"א, שהצליחה למנוע פוליטיזציה שהייתה מדרדרת את האירגון הזה ומאיימת עליו".

במשרד החוץ אומרים כי במקרה הזה, ישראל לא השיגה את הניצחון בדקה ה-90, אלא בעבודה האינטנסיבית שנעשתה בנציגויות ברחבי העולם כבר מתחילת המהלך הפלסטיני, כדי לוודא שהפלסטינים לא ישיגו רוב של 75%. גורם בכיר במשרד אמר לוואלה!NEWS כי "כדי שהם יגיעו לרוב כזה, היה צריך להיווצר מצב שמדינות באירופה יצביעו בעדם. זה היה בלתי סביר ואנחנו פעלנו כדי להסביר היטב מה ההשלכות של צעד כזה. אם המהלך הזה היה עובר, הוא היה נותן מוטיבציה למהלכים נוספים נגד ישראל בזירה הבינלאומית. לעומת זאת, הפשרה שהושגה עם הפלסטינים מוכיחה שהדרך לשפר את המצב בינינו לבינם אינה צעדים חד-צדדיים, אלא משא ומתן שבמסגרתו מגיעים להסכמות".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully