וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך נגד הרבנות הראשית: "לא אקבל סתימת פיות"

28.5.2015 / 11:32

סערת הדחתו של הרב ריסקין הפכה לקרב בין ש"ס והבית היהודי. שר החינוך נפתלי בנט דחה את הניסיונות להדיח את הרב ריסקין: ."אסור שתהיה סתימת פיות". הרבנות: "חבל שהוא מכניס פוליטיקה"

טקס קבלת פנים לשר החינוך הנכנס,נפתלי בנט, מאי 2015. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
"לא אקבל סתימת פיות". שר החינוך נפתלי בנט/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

העימות המתמשך בין הרבנות הראשית לרב שלמה ריסקין, רב היישוב אפרת, עולה שלב והופך למלחמה פוליטית בין ש"ס והבית היהודי. שר החינוך נפתלי בנט דחה הבוקר (חמישי) את הניסיונות להדיח את הרב ריסקין, שהרבנות מאיימת לסכל את המשך כהונתו בשל עמדותיו הליברליות בענייני גיור ומעמד האישה.

"לא אקבל ניסיון סתימת פיות והדחה של עובד ציבור בישראל בגלל דעותיו ובתואנות שווא של גיל", אמר היום בנט שלאחרונה עזב את משרד הדתות ואת מקומו תפס השר דוד אזולאי מש"ס. "הרב ריסקין הקים עיר ואם בישראל, יש לו זכויות עצומות ולא ייתכן שיהפוך למטרה לחיסול חשבונות פוליטי. מותר שיהיו דעות שונות, אסור שתהיה סתימת פיות. האם אנחנו רוצים אנשי ציבור ובפרט מנהיגים רוחניים שיפחדו לומר את דעתם כי יודחו?".

בנט פנה למועצת הרבנות הראשית שתדון בהתכנסותה הבאה "להפסיק מיידית את העיכוב באישור הארכת כהונתו של הרב ריסקין. שוחחתי עם הרב היום, ואמרתי לו שאם הוא יגיע לשימוע בגלל גילו, לכבוד יהיה לי להצטרף אליו".

רבה של אפרת הרב שלמה ריסקין. נחלת הכלל (ויקיפדיה),
"יש לו זכויות עצומות". הרב שלמה ריסקין/נחלת הכלל (ויקיפדיה)

בכירים ברבנות הראשית תקפו בתגובה את דבריו של בנט. "חבל ששר החינוך מכניס פוליטיקה לדיון מקצועי גרידא. מדובר בדיון על פי נוהל מסודר בהגיע הרב לגיל 75" , אמר גורם בכיר ברבנות, "לא הייתי מצפה מהוועדה למינוי שופטים למנות שופט אשר מבקר באופן קונסיסטנטי את מערכת המשפט. הרב יגיע ויישאל שאלות הקשורות לתפקודו ולתפקידו כפי שנעשה עד עכשיו וייעשה בהמשך".

בכיר אחר ברבנות הוסיף: "אנחנו לא נתקפל. כל המאמצים והלחצים שעושים הגופים והארגונים השונים לא יעזרו. הרב ריסקין קיבל זימון לסוף החודש הלועזי הבא למועצת הרבנות הראשית. כעת שהשר בנט יבקש להגיע לדיון באופן מסודר ואנחנו נאפשר לו להשתתף בדיון. רק מדגישים מראש זהו אינו דיון פוליטי אלא מקצועי בלבד. חבל שהשר בנט שכיהן כשר לשירותי דת במשך שנתיים לא טרח להגיע אפילו פעם אחת לישיבת מועצת הרבנות הראשית ועכשיו בגלל אינטרסים פוליטיים ואישיים הוא מגיע". הבכיר הצר על כך ש"השר מנסה לתפוס כותרות על גב מועצת הרבנות הראשית לישראל", כלשונו.

טקס הצהרת האמונים של חברי מועצת הרבנות הראשית בבית הנשיא. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
כל המאמצים והלחצים שעושים הגופים והארגונים השונים לא יעזרו. מועצת הרבנות הראשית/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הסערה החלה השבוע כשבישיבת מועצת הרבנות הראשית שהתקיימה ביום שני בבוקר, סירבו הרבנים להאריך את כהונתו של הרב ריסקין, שנמצא בתפקיד מאז 1983. לפי הרבנות, הדרישה נבעה מכך שרבנים שחצו את גיל 75, אמורים להגיש בקשה ולהתייצב בפני מועצת הרבנות הראשית במטרה לזכות בהארכה, אך הרב ריסקין לא פעל כנדרש.

הרב חיים דרוקמן, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, הגיב אתמול לסערה ואמר כי המחשבה שלא להאריך את כהונתו של הרב ריסקין היא בגדר שימוש בכוח שניתן לרבנות הראשית, למה שהוא לא נועד. "אני מקווה שמועצת הרבנות תתעשת ולא תנצל את כוחה למה שלא ניתן לה", אמר הרב דרוקמן והוסיף כי "אחרת היא תפגע בעצמה וביחס של העם אליה. לא חייבים להסכים בכל עם הרב ריסקין, אבל בגלל זה למנוע ממנו את רבנותו תוך שימוש בסיבה פורמלית של גיל זוהי שערורייה ואי אפשר להשלים עם עוול כזה".

הרב ריסקין שהגיב לסערה סביבו אמר כי "הימים האלה היו ימים טובים מאוד בשבילי. אני מרגיש תמיכה שמעולם לא הרגשתי לפני כן". באשר לתלונות נגד פסיקותיו הוסיף: "הסיבה למה שקרה היא כי הרבנות הראשית לא יודעת שכל מה שאני עושה נמצא בתוך ד' אמות של הלכה".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully