וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן יושבע עוד היום לשר לביטחון הפנים, אסטרטגיה והסברה

25.5.2015 / 18:33

חבר הכנסת הבכיר מהליכוד, שסירב עד כה להצטרף לממשלה לאחר שלא קיבל גם את תיק הפנים, יקבל בנוסף את משרד ההסברה. אלקין, שעמד בראש המשרד לנושאים אסטרטגיים, זועם: "אתנהג כמי שפיטרו אותו"

צילום: עומר מירון, ערוץ הכנסת; עריכה: מתן חדד

(צפו ביו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג תוקף את מינוי ארדן)

פחות משבועיים לאחר השבעתה, גלעד ארדן מצטרף לממשלה: לאחר משאל טלפוני בין שרי הליכוד, אושר מינויו של חבר הכנסת הבכיר לשר לביטחון הפנים, ולקבל נוסף על כך את האחריות על המשרד לנושאים אסטרטגיים ולמשרד ההסברה. עם הצטרפותו לממשלה, קיימת האפשרות שהשר בני בגין, המכהן כשר בלי תיק, ייאלץ להתפטר על מנת שהממשלה לא תעבור את מכסת 20 השרים שעליה התחייב נתניהו.

שר הקליטה, זאב אלקין, שכיום המשרד לנושאים אסטרטגיים מצוי בידיו, זועם על העברתו לארדן. בשיחות סגורות הוא אמר: "אתנהג כמו שמתנהג שר שפיטרו אותו". מוקדם יותר הצביע אלקין בוועדת השרים לחקיקה בניגוד לעמדת נתניהו על קביעת תקציב דו-שנתי לשנים 2015 ו-2016.

עוד באותו נושא:
מה הסיכוי של גלעד ארדן לחזור לממשלת נתניהו?
גלעד ארדן נשאר מחוץ לממשלה: "יום מורכב מאוד עבורי"
ארדן: "אצטרך להחליט על המשך דרכי - בכנסת או בממשלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם השר גלעד ארגן בכינוס סיעת הליכוד. ניב אהרונסון
נתניהו וארדן בכינוס סיעת הליכוד בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

במסגרת המינוי יורחבו סמכויות השר לביטחון הפנים ויינתנו למשרד תוספת תקציבים של מאות מיליוני שקלים. מהליכוד נמסר כי ארדן אף צפוי לקבל בחודשים הקרובים אחריות לייצוג המדינה בעניינים הקשורים למאבק בניסיונות של איראן להתחמש בנשק גרעיני. עוד נמסר כי "במסגרת תחום הנושאים האסטרטגיים וההסברה, יקים ארדן מערך בעל תקציבים משמעותיים, שיפעל מול ניסיונות הדה-לגיטימציה לישראל וניסיונות החרם נגדה, ובכלל זה ייזום אירועי הסברה בינלאומיים".

עד כה עמד ארדן עיקש בסירובו להצטרף לממשלה לאחר שדרישתו לקבל הן את תיק הפנים והן את תיק ביטחון הפנים נדחתה. מאז הושבעה הממשלה ה-34 התקיימו בין נתניהו לארדן מגעים לצירופו המידי של האחרון. השניים אף נועדו ביום רביעי האחרון לאחר נתק של כמה ימים, ובפגישה הציע ראש הממשלה לשר הפנים לשעבר כמה חלופות, אולם השניים לא הגיעו לסיכום.

סטטוס שפרסם ארדן על מינויו לשר

טוב, אז כפי ששמעתם, יש התפתחויות וחשוב לי שתשמעו ממני את הפרטים המלאים ובעיקר, המהותיים. 1. החלטתי להצטרף לממשלה ולהיע...

Posted by ‎גלעד ארדן | Gilad Erdan‎ on Monday, May 25, 2015

לאחר הפגישה, נמסר מהליכוד כי נתניהו "רואה בגלעד ארדן שותף בכיר ושר מוביל שחייב להיות בממשלה בשל יכולותיו, הישגיו ומנהיגותו. ראש הממשלה ימשיך לפעול על מנת להגיע להבנה עם ארדן על הצטרפותו לממשלה".

בשבוע שעבר נפרד ארדן ממשרד הפנים, שבראשו עמד בחודשים שלפני הבחירות אחרי התפטרות גדעון סער. "זה לא סוד שרציתי להישאר כאן ולאחד את המשרד הזה עם המשרד לביטחון הפנים בגלל שיש פה אתגרים אדירים", אמר. הוא העביר את השרביט לחברו מהליכוד סילבן שלום והביע צער על כך שנתניהו לא קיבל את עמדתו בנוגע לאיחוד המשרדים: "אצטרך להחליט על המשך דרכי הציבורית. הכוונה היא אך ורק לכנסת או לממשלה".

(עדכון ראשון: 12:30)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully