וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי התקשורת החרדיים "הוציאו" את השרות מתמונת הממשלה

21.5.2015 / 11:43

הדרת נשים לא פסחה על תמונת הממשלה המסורתית, כאשר ביטאון ש"ס "יום ליום" ואתר "בחדרי חרדים", ערכו את שקד, רגב וגמליאל מחוץ לה. "לא ברור למה חושבים שמותר לחרדים בממשלה לשתף פעולה עם נשים ולהצטלם איתן, אבל אסור לפרסם התמונות"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(צילום תמונת הממשלה בבית הנשיא, יום שלישי)

תמונת הממשלה החדשה הייתה מרשימה מכדי לוותר על פרסומה, אך לביטאון ש"ס, "יום ליום", הייתה בעיה: היא כללה את שרת המשפטים איילת שקד, שרת התרבות והספורט מירי רגב והשרה לשוויון מגדרי גילה גמליאל, ובעיתונות החרדית לא נוהגים לפרסם תמונות של נשים. הפתרון של "יום ליום", היה עיצוב מחודש של התמונה ובו נמחקו שקד, רגב וגמליאל, והשרים סודרו מחדש והוצמדו זה לזה כדי שהיעדרן של שלוש השרות לא יורגש.

שאר היומונים המפלגתיים ("יתד נאמן", "המודיע" ו"המבשר"), שנחשבים לשמרניים ביותר, ויתרו על התמונה. האתר החרדי "בחדרי חרדים" בחר שלא להוציא את השרות מהתמונה בעריכה, אולם טשטש את פניהן, והאתרים החרדיים "כיכר השבת" ו"חרדים 10", שנחשבים לכלי תקשורת ליברליים יותר, פרסמו את תמונת הממשלה ללא עריכה מחדש, עם השרות בתוכה.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
אחרי עשור: פוענח רצח האסיר יוני אלזם בתאו
שלושה הרוגים בתאונה חזיתית עם אוטובוס ליד להבים
תשעה ימים אחרי הרעש: מת תינוק שנולד בפונדקאות בנפאל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונת הממשלה כפי שפורסמה בביטאון "יום ליום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במרבית המקרים מעדיפים בעיתונות החרדית לוותר על פרסום תמונה הכוללת אישה, אך כשהצורך גובר - נמצאים פתרונות מגוונים. עם חדירת הרשתות החברתיות לחברה החרדית, ה"תיקונים" של התמונות כך שנשים לא ייראו בהן, מופצים בקבוצות הווטסאפ החרדיות והופכים לרוב לויראליים ברשת.

"עצוב שמבחינה טכנולוגית, אתר 'בחדרי חרדים' הגיע למאה ה-21, אבל בנושא הדרת נשים, הוא בימי הביניים", אמר הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש (לחופש שוויון ודת). "איש לא דרש מכלי התקשורת החרדיים להכניס את תמונת הממשלה. הם יכולים לוותר עליה, כמו שנהגו חלקם. הצנזור שלה הוא גסות רוח מיותרת".

הממשלה ה-34 כפי שפורסמה באתר חדרי חרדים, מאי 2015. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
תמונת הממשלה כפי שפורסמה באתר "בחדרי חרדים"/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

רגב הוסיף כי אין התאמה בין רגישותו של "בחדרי חרדים" לדימויו של הציבור החרדי, לבין חוסר הרגישות אל מול נשים. "לא ברור למה האתר, שכל כך רגיש לדימוי הציבור החרדי בנושאים כמו תקיפת חיילים חרדים לא יכול היה לגלות את הרגישות המתאימה גם במקרה זה", אמר. "לא ברור למה חושבים אנשי האתר שמותר לנציגי החרדים בממשלה לשבת עם נשים, לשתף איתן פעולה, ולהצטלם איתן, אבל אסור לפרסם את התמונות".

מאיר גל, מו"ל אתר "בחדרי חרדים" מסר בתגובה: "'בחדרי חרדים' הוא האתר החרדי הגדול בעולם - בדגש על חרדי. משכך, הוא אינו מפרסם תמונות נשים בעמוד הבית שלו, בניגוד לאתרים אחרים המתיימרים להיות חרדיים. העיתונות החרדית מעולם לא הכניסה ולעולם לא תכניס תמונות נשים. זכות היסוד של חופש הביטוי לא נעצרת בכניסה לבני ברק".

בביטאון "יום ליום" סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully