וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על השאריות: איך יחולקו התיקים שנותרו לליכוד?

7.5.2015 / 7:25

בעוד רוב התיקים כבר אוישו במסגרת המו"מ הקואליציוני, במפלגת השלטון טרם החליטו מי מבין 30 החברים יכהן כשר בממשלה. שלום, ארדן שטייניץ והנגבי רוצים את החוץ, רגב ודנון נאבקים על הרווחה וגם לוין ואלקין רוצים תפקיד בממשלה החדשה

צילום: מור שאולי, עריכה: שניר דבוש

אחרי שאתמול, שעה וחצי בלבד לפני תום המועד, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי עלה בידו לגבש קואליציה, הולכת ומתבהרת תמונת הממשלה הבאה. מרבית בעלי התפקידים כבר ידועים וגובשו במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, אך ישנם עדיין כמה תיקים שטרם אוישו - ועליהם נלחמים שרי הליכוד. ההערכות הן כי נתניהו יעכב את ההודעה על זהות השרים כדי להימנע מעימותים ממושכים בתוך הסיעה, חמישה ימים לפני השבעת הממשלה.

ראש הממשלה צפוי להמשיך ולהחזיק בתיק החוץ. זאת, כדי להימנע מחברי מפלגתו לריב על התיק, וכן כדי לשמור אותו לאפשרות של צירוף שותף עתידי לממשלה. כמו כן, ישנם שני שרים מהליכוד שלא צפויים לשנות את תחום אחריותם - משה יעלון ימשיך לכהן כשר הביטחון, וישראל כץ צפוי להמשיך לכהן כשר התחבורה.


עוד כתבות בנושא:
יש ממשלה: נתניהו ובנט הגיעו להסכמות עקרוניות
במשרד המשפטים מודאגים משקד, אבל מרגיעים: "קל לצעוק מבחוץ"
דניאל פרידמן: "איילת שקד מתאימה לתפקיד, זה מינוי טוב"

מפוצלת ארדן שטייניץ והנגבי. ראובן קסטרו נועם מושקוביץ דרור עינב, עיבוד תמונה
נאבקים על החוץ. ארדן, שטייניץ והנגבי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו נועם מושקוביץ דרור עינב

בכול הנוגע ליתר התיקים צפויים ללכת לחברי מפלגת השלטון, רב הנסתר על הגלוי. ממה שכן ידוע, השרים סילבן שלום, גלעד ארדן ויובל שטייניץ, וכן סגן שר החוץ צחי הנגבי, רואים עצמם מועמדים טבעיים לתפקיד שר החוץ, וסביר להניח שלפחות חלק מהם יפנו לנתניהו וינסו לשכנע אותו שלא להשאיר את התיק אצלו ולהעביר אותו לידיהם, אפילו באופן זמני.

במידה ונתניהו לא יתרצה, יישארו עבורם שלושה תיקים אחרים שנחשבים בכירים, גם אם במידה פחותה: תיק האנרגיה והמים, תיק הפנים וכן המשרד לביטחון פנים. שמו של השר לשעבר בני בגין, הוזכר בליכוד מספר פעמים כמי שעשוי לקבל את תיק המודיעין, אולם מדובר כאמור בהערכות בלבד.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונפתלי בנט חותמים על הסכם קואליציוני. ניו מדיה ליכוד, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ובנט הודיעו כי הגיעו להבנות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ניו מדיה ליכוד

על תיק הרווחה נאבקים מירי רגב ודני דנון, ואילו סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי, מעוניינת בתיק המדע. גם חברת הכנסת גילה גמליאל מחזיקה עוד מהקדנציה הקודמת בהבטחה מפורשת מראש הממשלה להתמנות לשרה. כמו כן, שמו של סגן השר אופיר אקוניס עלה כמי שמועמד לקבל את תיק התקשורת, אולם נשמעו גם הערכות שלפיהן נתניהו יעדיף לשמור את התיק אצלו.

נוסף על כך, חברי הכנסת יריב לוין וזאב אלקין, אשר נחשבים למקורבי נתניהו וניהלו את המשא ומתן הקואליציוני, צפויים בסבירות כמעט ודאית לקבל גם הם תפקיד בממשלה. שמו של לוין עלה כמי שעשוי לקבל את תיק התיירות, או את התרבות והספורט. חברי כנסת נוספים שיש סיכוי שיתמנו לשרים הם חיים כץ ואבי דיכטר, כאשר לגבי האחרון נשמעו הערכות שיעמוד בראשות ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. בנוסף, גם משרד הקליטה צפוי להימסר לאחד מחברי הליכוד

ח"כ מירי רגב  במסע"ת של הליכוד בפרשת העמותות, בית סוקולוב ינואר 2015. ראובן קסטרו
תהיה שרת הרווחה? מירי רגב/ראובן קסטרו

יתר התיקים, שיאוישו על ידי השותפות לקואליציה, ככל הנראה בטוחים. יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שהיה האחרון להיכנס לממשלת נתניהו, יתמנה לשר החינוך. בנוסף, בהתאם לדרישותיו של בנט, תתמנה איילת שקד לשרת המשפטים. אורי אריאל צפוי לקבל את תיק החקלאות בתוספת החטיבה להתיישבות, וכן יהיה אחראי את יישום התכנית להסדרת הבדואים בנגב. כמו כן, המפלגה תמנה מטעמה גם סגן שר ביטחון.

ממפלגת כולנו החדשה, צפויים להתמנות שני שרים - יו"ר המפלגה, משה כחלון, יכהן כשר האוצר וכיו"ר קבינט הדיור, ויואב גלנט יתמנה לשר הבינוי. אדם שלישי, ככל הנראה מקורבו של כחלון בשם אבי גבאי (שאינו חבר כנסת), יתמנה לשר להגנת הסביבה.

ראשי מפלגות בכנס שדולת נשים, בית ציוני אמריקה, 24.2.15. ראובן קסטרו
שרת המשפטים הבאה, איילת שקד/ראובן קסטרו

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, יכהן כשר הכלכלה, הנגב והגליל, וייתכן שגם כשר הדתות - אם כי ישנה אפשרות שיעניק את המשרד לחבר אחר ממפלגתו. בנוסף, דרעי צפוי למנות מטעמו שר במשרד האוצר הממונה על מנהל התכנון, ככל הנראה יצחק כהן. במסגרת ההסכמים ובכפוף לשינויים מסוימים, ייתכן שיהיה מדובר בסגן שר במשרד האוצר. יהדות התורה תמנה מטעמה את יעקב ליצמן כסגן שר הממונה על משרד הבריאות.

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי לכלול 11 שרים: נתניהו, יעלון, בנט, שקד, דרעי, כחלון, וחמישה שרים נוספים מהליכוד שטרם נקבעו. בגלל המתיחות האישית של נתניהו עם בנט ושקד, עלו רעיונות שלפיהם ראש הממשלה יקים פורום התייעצות מצומצם בנוסח פורום השביעייה שהונהג בכנסת ה-18, אולם הדבר טרם סוכם.

(עדכון ראשון: 05:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully