וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בבית היהודי: אורי אריאל דורש את תיק המשפטים

6.5.2015 / 18:19

שעות מהמועד הסופי לחתימה על ההסכם הקואליציוני, גורמים במפלגה טוענים כי שר הבינוי היוצא דורש מבנט שלא להעביר את התיק הבכיר לח"כ איילת שקד. אריאל נועד עם החבר השני בסיעת תקומה, בצלאל סמוטריץ', בניסיון לתאם עמדות

צילום: שי מכלוף,עריכה: ניר חן

המגעים מול הליכוד דווקא מתקדמים, אולם בבית היהודי צצות בעיות: גורמים במפלגה אמרו היום (רביעי) כי שר הבינוי אורי אריאל דורש כעת מנפתלי בנט לקבל את תיק המשפטים ולא להעניקו לאיילת שקד, כפי שפורסם הבוקר. אריאל ובנט סיימו לפני זמן קצר פגישה שנערכה בלשכתו של בנט בכנסת, ובסיומה סירב אריאל לענות על שאלות של כתבים. כעת, נפגש אריאל עם החבר השני בסיעת תקומה, בצלאל סמוטריץ', בניסיון לתאם עמדות. לא ברור אם סמוטריץ' יתייצב מאחורי דרישותיו של אריאל, והוא סירב להשיב כאשר נשאל על כך על ידי וואלה! NEWS. גם בלשכתו של השר אריאל סירבו להגיב לדברים.

עוד על המו"מ הקואליציוני:
לקראת הסכם: תיק המשפטים לשקד - אך עם סמכויות מקוצצות
שקד בדרך למשרד המשפטים: "ננהל נגדה קרב מר וקשה"
ניצחון החרדים: גם אם ייכנס לממשלה, בנט כבר הפסיד

אורי אריאל בפאנל פוליטי בבר אילן, מרץ 2015. ניב אהרונסון
סירב להגיב. השר אורי אריאל/ניב אהרונסון

על פי הסיכום המסתמן, שכאמור עדיין נותר פתוח לשינויים, חברת הכנסת איילת שקד תקבל את תיק המשפטים ואף תעמוד בראש ועדת השרים לענייני חקיקה, אולם ייתכן כי לא תיכלל בקבינט המדיני-ביטחוני.

שקד גם לא תהיה ממונה על הוועדה למינוי דיינים, אשר נמצא בסמכות משרד המשפטים, והנושא יעבור לשר מהליכוד בשיתוף פעולה של שקד ושל נציג מש"ס. אם אכן שקד לא תהיה חברה בקבינט, הדבר יצריך את שינוי החוק הקיים, הקובע ששר המשפטים חבר בקבינט מתוקף תפקידו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ח"כ איילת שקד בוועדה לשוויון בנטל, ספטמבר 2013. טלי מאייר
ח"כ איילת שקד/טלי מאייר

במערכת הפוליטית הגיבו היום בחריפות למינויה המסתמן. "צפוי קרב מר וקשה על שלמותה וזהותה של מערכת המשפט ואכיפת החוק", תקפה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, בהתייחסה לתפקידה העתידי של ח"כ מהבית היהודי.

לדבריה, הסתייגותה נובעת ממניעים מקצועיים בלבד. "אני כמובן לא מטילה בשקד דופי אישי", אמרה, "היא מוכשרת, אבל השקפת עולמה כלפי בית המשפט, הרשות השופטת והרשות המחוקקת הפוכה לשלי". על הממשלה המתגבשת בימים אלו אמרה: "זאת תהיה קואליציה שנשענת על כרעיים של 61 חברים, וזה כר פורה עבור האופוזיציה לעמוד על שלה".

במהלך הלילה נועדו נציג הליכוד, עורך הדין דוד שמרון, עם היועץ הפוליטי של יו"ר הבית היהודי, שלום שלמה. השניים חידשו השיחות לאחר הנתק בין הצדדים, אולם לא סיכמו דבר. זאת, לאחר שאמש הציב נפתלי בנט אולטימטום ולפיו אם חברת סיעתו לא תקבל את משרד המשפטים - הם לא ייכנסו לממשלתו המתגבשת של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully