וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתק בין בנט לנתניהו נמשך: "הושפלנו פעם אחת יותר מדי"

6.5.2015 / 0:20

נציגי המפלגות לא נפגשו גם אתמול. מאז העברת תיק הדתות לש"ס הזעם בבית היהודי לא שוכך - והוא איחד את הסיעה המפולגת מאחורי בנט. היום תמה ההארכה מהנשיא, במפלגה מתעקשים שאין חשש מהליכה לאופוזיציה: "בעוד חודשיים נתניהו יוציא אותנו לטובת הרצוג, מה הטעם?"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

(הודעת ליברמן על התפטרותו, אתמול)

היום (רביעי) בחצות תפוג ההארכה שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו לצורך הקמת ממשלתו הרביעית, והנתק בינו לבין יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, נמשך גם אתמול. לאחר הזעם בבית היהודי שלשום, על כך שבליכוד העניקו לש"ס את תיק הדתות ואת האחריות על בתי הדין הרבניים, צוותי המשא ומתן של המפלגות לא נפגשו גם אתמול. כפי שפורסם שלשום בוואלה! NEWS, בבית היהודי הקשיחו את עמדות המפלגה והחליטו לדרוש את תיק המשפטים לח"כ איילת שקד, במקום תיק התרבות והספורט שהוצע למפלגה.

עוד בנושא
"מוזר ומסתורי": במשרד החוץ לא בוכים על לכתו של ליברמן
המפתחות נמצאים בידיים של בנט: כל תרחישי הקואליציה
הרצוג תוקף את יחימוביץ': "היא טועה ומספקת תחמושת לנתניהו"

נפתלי בנט במשכן הכנסת, מאי 2015. טלי מאייר
הזעם לא שכך. בנט בכנסת, בשני/טלי מאייר

בליכוד טענו בשיחות סגורות כי דרישות בנט לא יתקבלו, ואולם הם מודעים היטב לכך שייתכן שלנתניהו לא תהיה אפשרות אלא להתפשר בנושא, כדי להימנע מאיבוד המנדט מהנשיא. בנט, מצדו, זוכה לתמיכה נרחבת בסיעתו המפולגת; במהלך הכינוס הלילי שערכה בשני, לאחר חתימתה של ש"ס על הסכם קואליציוני, הוסמך בנט לקבל החלטה על כניסה לממשלה - או על הליכה לאופוזיציה.

למרות ההערכות שלפיהן יצליחו בליכוד ובבית היהודי לגשר על הפערים, גורמים במפלגה הבהירו בשיחה עם וואלה! NEWS כי רעיון האופוזיציה נשקל ברצינות. "יש המון קולות שקוראים לנו להישאר בחוץ", אמר מקור במפלגה. "ביבי העביר אותנו השפלה אחת יותר מדי. ניכנס עכשיו לממשלה עם 61 חברי כנסת, ובעוד חודשיים הוא יוציא אותנו לטובת בוז'י. כולם מבינים את זה, הציבור מבין את זה, אז מה הרעיון - להעניק לנתניהו ארכה של חודשיים?".

גורמים אחרים בבית היהודי הביעו אכזבה מכך שבמסגרת האולטימטום של בנט, הוא לא דרש את תיק הדתות שנמסר לדרעי. משרד הדתות היה סלע המחלוקת העיקרי בין המפלגות במהלך המשא ומתן הקואליציוני, והחלטתו של נתניהו להעבירו לידי ש"ס, יחד עם בתי הדין הרבניים, הייתה הקש ששבר את גב הגמל והובילה לטונים גבוהים בשיחה עם נציגי הליכוד שלשום במשכן.

לפי לשון החוק, ייצטרך נתניהו להודיע עד היום בחצות לנשיא ריבלין אם עלה בידו להרכיב ממשלה או לא, אך הצגת הממשלה עצמה יכולה להתקיים גם בשבוע שלאחר מכן. למעשה, החוק מאפשר לנתניהו להשיג התקדמות מסוימת עם בנט במהלך היום - ולהמשיך את המגעים מולו עד יום שלישי הבא. הדבר יותיר לראש הממשלה פרק זמן נוסף, ואחרון בהחלט להציג את ממשלתו הרביעית, בטרם יעביר הנשיא את המנדט לחבר כנסת אחר.

(עדכון ראשון: 21:20)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully