וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון קרי לערוץ 10: הביקורת על הסכם הגרעין היא היסטרית

שר החוץ האמריקני אמר בריאיון לתמר איש שלום כי הסכם הגרעין המתגבש עם איראן "יחזיק לנצח". לדבריו, "אנשים באמת צריכים לבחון את העובדות". הוא הסביר שהמעצמות יחזיקו פקחים באיראן באופן רציף

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי במהלך שימוע של הוועדה לענייני חוץ בסנאט, 11 במרץ 2015. רויטרס
התגובה להסכם - היסטריה. ג'ון קרי/רויטרס

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי כינה הערב (שבת) את הביקורת נגד הסכם הגרעין שהוא מגבש יחד עם מעצמות המערב האחרות "היסטרית". קרי אמר את הדברים בריאיון בלעדי לתמר איש שלום בערוץ 10, שישודר במלואו מחר.

לדבריו, הקהילה הבינלאומית תפקח מקרוב על תכנית הגרעין של טהראן. "יהיו לנו פקחים שם בכל יום, זו לא עסקה ל-10 או ל-15 שנה - זה לנצח. יש הרבה היסטריה לגבי העסקה הזו, אנשים באמת צריכים לבחון את העובדות", אמר קרי.

לקריאה נוספת:
א-סיסי והיוונים: הקואליציה האזורית נגד ארדואן ודאעש
"גרמניה סייעה לארה"ב לרגל אחר השלטונות בצרפת"
שגריר ארה"ב בטורקיה צבע שיערו לבלונד במחאה על אמירה סקסיסטית

ברק אובמה הכריז על ג'ון קרי כמזכיר המדינה האמריקאי. רויטרס
"אובמה התחייב שאיראן לא תשיג נשק גרעיני". קרי ואובמה/רויטרס

בריאיון הבהיר קרי שוב ושוב כי לישראלים אין מקום לחשש באשר להסכם המתגבש, ואמר כי ארצו תגן על ביטחונה של ישראל בכל דרך: "לא נחתום על הסכם שלא יחסום את דרכה של איראן לפצצה ושלא יעניק לנו ביטחון, למומחים שלנו ביטחון ולמעשה למומחים בכל העולם ביטחון - כך שנוכל לדעת מה איראן עושה ונוכל למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני".

קרי אמר בשיחה כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה "התחייב לחלוטין שאיראן לא תשיג נשק גרעיני". לדבריו, "הכיוון שאליו הולך הסכם זה יגן על ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully