וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לנתניהו: הפסק את מעורבות נתן אשל במו"מ הקואליציוני

28.4.2015 / 21:22

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, דרש יו"ר אומ"ץ מראש הממשלה למנוע ממקורבו, שהורחק משירות המדינה, גישה למגעים להרכבת הממשלה: "נוגד את המינהל התקין". ח"כ מיכאלי: "אשל הוא הסימפטום, נתניהו הוא הבעיה"

נתן אשל, משה לאון וזאב אלקין במלון קינג דיוויד בירושלים. נועם מושקוביץ
לפי גורם המעורה בפרטים, הפגישה עסקה רק במשא ומתן. אשל בדיונים הקואליציוניים, אתמול/נועם מושקוביץ

מתגברים הקולות למנוע מנתן אשל להיות מעורב במשא ומתן הקואליציוני: יממה אחרי הפרסום בוואלה! NEWS שלפיו האחרון משתתף במשא ומתן להרכבת הממשלה, בניגוד להכחשות הליכוד, פנה היום (שלישי) יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ אריה אבנרי במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרש ממנו למנוע את המשך מעורבותו של אשל.

בפנייתו הדגיש אבנרי כי בשל חומרת מעשיו של אשל, מן הראוי להרחיקו מעשייה ציבורית. "אשל התפטר מתפקידו בעקבות פרשה מביכה שאירעה בין כותלי המשרד. אחרי פרישתו נקבע שאין מקום לשובו לשירות המדינה. נראה לנו ששיבוצו של אשל במשא ומתן הקואליציוני נוגד את המינהל התקין, ואומ"ץ מבקשת לשחרר אותו מתפקידו לאלתר".

לקריאה נוספת:
"הצגות" ומלחמות פסיכולוגיות: המשא ומתן הקואליציוני בשיא
גלאון נגד בנט: "אסור לתת את תיק החינוך למנהיג הלאומנות"
בנט לנתניהו: מוותר על תיק החוץ, דורש את תיק החינוך

גם חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני) התייחסה לפרסום והפנתה אצבע מאשימה לעבר ראש הממשלה. "ראש וראשון למי שחוזרים ופוגעים בנפגעות ורומסים אותן הוא נתניהו. בימים אלה מתפרסם שנתן אשל, המטרידן המיני המסולק מהשירות הציבורי, ממשיך לקחת חלק במשא ומתן הקואליציוני", כתבה בפוסט שהעלתה בעמוד הפייסבוק שלה. "הבעיה היא לא נתן אשל. הוא כבר סולק וגורש מהשירות הציבורי לצמיתות כי הטריד. הבעיה היא נתניהו. זה האיש שמעודד דיכוי והשפלה של נשים כשהוא מתעלם באופן שיטתי ובוטה מהחלטת היועץ המשפטי לממשלה, ומעסיק באופן פעיל את האיש שהטריד. אשל הוא הסימפטום. נתניהו הוא הבעיה. נתניהו אולי שותק, אבל אנחנו לא נשתוק".

הליכוד: "אשל עבר במקרה והתיישב להגיד שלום"

לידי וואלה! NEWS הגיע אתמול מידע שלפיו אשל לוקח חלק בפגישת משא ומתן קואליציוני בין נציגי ישראל ביתנו, משה לאון ושמואל חייק, ונציג הליכוד חבר הכנסת זאב אלקין. מדובר בפגישה חשאית שנערכה במלון המלך דוד בירושלים, מבלי שדווח על קיומה לתקשורת. בעקבות המידע יצא למלון צוות וואלה! NEWS ותיעד את אשל משתתף בפגישה. בליכוד לא הסכימו למסור תגובה רשמית לפרסום, וציינו כי "אשל עבר במקום במקרה והתיישב להגיד שלום". זאת, על אף שאשל השתתף בפגישה לכל אורכה, וגורם שעודכן בפרטיה מסר כי כולה עסקה אך ורק במשא ומתן הקואליציוני.

בליכוד הכחישו באופן גורף את מעורבותו של אשל, הנחשב למקורב למשפחת נתניהו. בחודש שעבר פורסם בגלי צה"ל כי שמו של אשל מופיע ברשימת הזכאים לקבלת אישור כניסה לכנסת כדי להשתתף במשא ומתן, אולם בליכוד שבו והכחישו: "הוא לא מעורב". יצויין כי אשל לא מנוע על פי חוק מלהשתתף בפגישות, והביקורת בנושא היא ציבורית באופייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נתן אשל "בירך" את יחימוביץ': "ברוך שפטרנו". צילום מסך
"נקבע שאין מקום לחזרתו לשירות המדינה". אשל/צילום מסך

סוגיית השתתפותו של אשל עלתה גם בזמן המשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה הקודמת, בינואר 2013. אשל עצמו היה מודע לבעייתיות, כפי שעולה ממייל שיועד ליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה. "ראש הממשלה והשר ליברמן רוצים שאעמוד בראש צוות המו"מ שלהם להרכבת הקואליציה הבאה. האם התחייבותי לא לעבוד בשירות הממשלתי יוצרים בעיה, או שזה בסדר", כתב אז אשל. לרוע מזלו, הוא שלח בשוגג את המייל לחברת הכנסת שלי יחימוביץ', שבחרה לפרסם אותו ברבים. "המייל עצמו, שבחרתי לפרסמו, הוא כל דבר חוץ מפרטי. זכותו של הציבור לדעת את תוכנו", נימקה אז יחימוביץ' את החלטתה לפרסם את המייל שנשלח אליה בטעות.

אשל הודח בשנת 2012 מתפקידו לאחר שחתם על הסדר טיעון עם נציבות שירות המדינה, שבו הודה בהתנהגות לא הולמת כלפי העובדת ר' ובפגיעה במשמעת בשירות המדינה. הוא התחייב שלא לשוב לשירות המדינה, אך המשיך למלא תפקידי תיווך עבור נתניהו, בעיקר בהקשרים פוליטיים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully