וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד ויהדות התורה צפויים לחתום מחר על הסכם קואליציוני

28.4.2015 / 14:29

טיוטת ההסכם בין הצדדים תובא לאישורו של ראש הממשלה וגדולי התורה בהמשך היום. בשעות הערב צפויה להתקיים פגישה בין נתניהו לכחלון, וגם בגזרה זו ישנה התקדמות במגעים

רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, אפריל. פול אוליבייה פיטוסי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בישיבת ממשלה, החודש/מערכת וואלה! NEWS, פול אוליבייה פיטוסי

צוותי המשא ומתן של הליכוד ויהדות התורה סיכמו היום (שלישי) ביניהם את הטיוטה של ההסכמים הקואליציונים - כך לפי הודעת הליכוד. לפי ההודעה, סיעת הליכוד תציג בקרוב בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו את הסיכומים, וסיעת יהדות התורה תפנה לגדולי התורה לפני החתימה הסופית. בשל הצורך להביא את הפרטים לאישור הרבנים, החתימה צפויה לקרות מחר. כמו כן, צפוייה להתקיים הערב פגישה בין נתניהו ליו"ר כולנו משה כחלון, וגם בגזרה זו הצדדים קרובים להסכם.

ההתקדמות במשא ומתן, שמתקרב לסיומו עם פקיעת ההארכה שנתן נשיא המדינה ראובן ריבלין לנתניהו להקמת הממשלה, מלווה במלחמה פסיכולוגית בין הצדדים. זאת, בניסיון לצבור הישגים של הרגע האחרון.

כך התאפיינה, בין היתר, הפגישה בין נציגי יהדות התורה לצוות המשא ומתן של הליכוד. נציגי הסיעה החרדית עזבו הבוקר את חדר המשא ומתן במשכן הכנסת, לאחר שנציגי הליכוד לא נענו לדרישתם להגדיל רטרואקטיבית את קצבאות הילדים, החל מחודש ינואר 2015. הפיצוץ בשיחות הגיע לאחר שבתחילת היום העריכו בליכוד כי החתימה מול הסיעה היא עניין של שעות. גורמים במערכת הפוליטית אמרו בתגובה לצעד של יהדות התורה כי "מדובר בהצגה", ואכן, כעבור חצי שעה בלבד, שבו נציגי המפלגה לשולחן הדיונים.

עוד בוואלה חדשות:
תיעוד: נתן אשל משתתף במשא ומתן הקואליציוני
גלאון נגד בנט: "אסור לתת את תיק החינוך למנהיג הלאומנות"
בנט לנתניהו: מוותר על תיק החוץ, דורש את תיק החינוך

משה כחלון בכנס תומכים בקריית שדה התעופה, מרץ 2015. עמית אופק, מערכת וואלה! NEWS
החתימה תגיע בקרוב? כחלון/מערכת וואלה! NEWS, עמית אופק

במקביל, נמשכת המתיחות בגזרת בנט. בתום ישיבת סיעה של הבית היהודי, הוחלט לעצור את המשא ומתן עם הליכוד עד שיתקבלו מנתניהו הבהרות בנוגע לתיקים שדורשים במפלגה ולגבי הדרישות שהועלו במשא ומתן הקואליציוני עד כה. בין היתר, דרשו בבית היהודי מנתניהו להתחייב שלא תהיה הקפאת בנייה בירושלים, שלא למסור את תיק הדתות לש"ס באופן חד-צדדי ולערוך רפורמה במערכת המשפט, שתגביל את כוחו של בג"ץ.

הדברים שנמסרו מהמפלגה היום מהווים חידוש. עד כה, דרשו בבית היהודי התחייבות שלא תוקפא הבנייה ביהודה ושומרון, ואילו כעת צוין בהודעת המפלגה כי הדרישה היא שלא להקפיא את הבנייה בירושלים בלבד.

בתוך כך, גורמים בליכוד סיפרו הבוקר לוואלה! NEWS כי גם המגעים מול אריה דרעי וש"ס תקועים, לאחר שדרעי הבהיר כי יסרב לקבל את תיק הפנים ללא מנהל התכנון. כמו כן, הוא דחה גם הצעה לקבל את תיק הכלכלה, וטרם הוגשה לו הצעה חדשה. יו"ר ש"ס דרעי צפוי לכנס הערב ישיבת סיעה דחופה, בעקבות חוסר ההתקדמות במגעים עם הליכוד. גורם במפלגה מסר כי קיים "נתק מוחלט של כמה ימים" בין הצדדים.


בהכנת הידיעה השתתף יקי אדמקר

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully