וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הוציא צו מניעה זמני למימון האירוע הפוליטי של ש"ס

האירוע שארגנה תנועת "אל המעיין" המזוהה עם המפלגה, נשא גוון פוליטי מובהק והשתתפו בו רבני ש"ס הבכירים. בעקבות חשיפת וואלה! NEWS עתרה עמותת "צחור" נגד מימון האירוע על ידי עיריית ירושלים

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן הוציא הערב (שני) צו מניעה זמני לעיריית ירושלים שיעכב מימון אירוע פוליטי של ש"ס בכ-400 אלף שקל. האירוע נערך בתחילת החודש באצטדיון ארנה בהשתתפות אלפי בני אדם. את האירוע ארגנה תנועת "אל המעיין", המזוהה עם מפלגת ש"ס, הוא נשא גוון פוליטי מובהק והשתתפו בו רבני ש"ס הבכירים.

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS הגישה לפני כעשרה ימים עמותת "צחור" לצדק, חופש, חינוך ורווחה בירושלים עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה לעצור את העברת הכספים. "אני שמח שבית המשפט העליון מצא ממש בערעור ועכשיו בית המשפט המחוזי יצטרך להיכנס לעובי הקורה", אמר יו"ר "צחור", עו"ד יוסי חביליו, שהגיש את הערעור לעליון.

עוד בנושא:
פנייה לעיריית ירושלים: אל תממנו את האירוע הפוליטי של ש"ס
עיריית ירושלים מימנה אירוע בהשתתפות אלפי תומכי ש"ס

התכנסות של ש"ס בארנה בירושלים. אפריל 2015. יעקב כהן,
רבני ש"ס באירוע באצטדיון ארנה/יעקב כהן

לאחר הצבעה שנערכה השבוע בוועדת הכספים בעירייה, הוחלט לאשר את העברת 400 אלף השקלים. שמונה מחברי הוועדה הצביעו בעד וארבעה הצביעו נגד. גורמים משפטיים בעירייה העלו טענות כי האירוע לא נשא אופי פוליטי ותוכנו כלל בעיקר הופעת "זמרים שהנעימו לקהל, נאומים ודברי תורה. לא היו התבטאויות פוליטיות".

במכתב שהעביר יו"ר עמותת "צחור", עו"ד יוסי חביליו, לראש העיר, למנכ"ל העירייה, עו"ד אמנון מרחב, לגזבר העירייה, אלי זיטוק וליועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אלי מלכה, הוא דרש שהעברת הכספים לעמותה, שטרם בוצעה, תוקפא לאלתר. "תנועת 'אל המעיין' היא תנועה המזוהה באופן ברור ובולט עם מפלגת ש"ס", כתב עו"ד חביליו. הוא פירט את החוק בנושא, שלפיו לרשות מקומית אסור להשתמש במשאביה לצרכים פוליטיים, וזאת לא רק בתקופת בחירות ולא רק לצורכי תעמולה, אלא בכל עת. "כיצד אושרה ההקצבה הכספית?" תמה עו"ד חביליו והוסיף: "אם בתוך 48 שעות לא תודיעו לי על הקפאת העברת כל כספים בגין האירוע, מתכוונת מרשתי לנקוט הליכים משפטיים בעניין. אם למרות פנייתנו יועברו הכספים, נדרוש חיוב אישי של כל הגורמים המעורבים בעניין".

את העתירה הגיש עו"ד חביליו לאחר שלא קיבל מענה בתום 48 השעות שהקציב לעצירת העברת הכספים לעמותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני שמח שבית המשפט העליון מצא ממש בערעור". עו"ד יוסי חביליו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת עו"ד חביליו, אין זו הפעם הראשונה שעיריית ירושלים מתנהלת בצורה כזו. "נראה שהשיקול הפוליטי של ברקת גובר על החובה לפעול כדין ועל פי כללי המנהל התקין. אם העברת הכספים לא תבוטל, לא יהיה מנוס אלא להביא את הנושא לבחינה של בית המשפט", הוא סיכם את המכתב.

בש"ס הדגישו כי לא אנשיהם יזמו את האירוע, ובעירייה טענו כי לא מדובר היה באירוע פוליטי. "היועץ המשפטי לעירייה אישר את התמיכה באירוע, בתנאים מסוימים, זאת לאחר שבחן את האירוע, אופיו ומטרותיו ווידא שלא מדובר באירוע פוליטי", נמסר מהעירייה.

ש"ס סירבה להגיב להחלטת הביניים.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully