וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וכחלון מתקרבים לסיכום עקרוני: "עדיין יש פערים"

21.4.2015 / 0:44

לאחר 26 ימים של משא ומתן, ראשי המפלגות "דנו בכל הנושאים הכלכליים", אולם "זה עדיין רחוק מהסכם חתום". כולנו תקבל את תיקי האוצר, הבינוי והגנת הסביבה. נתניהו ייפגש השבוע עם בנט ועם ליברמן, בניסיון לצאת מהמבוי הסתום

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(הנשיא נתן לנתניהו הארכה של שבועיים להקמת הממשלה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אמש (שני) עם יו"ר כולנו משה כחלון, ומשתי המפלגות נמסר כי הפגישה הייתה ממושכת והתנהלה באווירה טובה. "במהלך הפגישה הושגה התקדמות במשא ומתן הקואליציוני בין שני הצדדים", נמסר בהודעה משותפת. "במקביל, נועדו הערב במשכן הכנסת צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל כולנו המגבשים את ההסכם. פגישת המשך בין שני המנהיגים נקבעה".

עוד בוואלה חדשות:
נתניהו הציע לבנט פיצוי תמורת ויתור על תיק הדתות
כחלון ודרעי נפגשו עם נתניהו והבהירו: "לא נתפשר על מנהל התכנון"
עם החרדים כבר סוגרים פרטים, את בנט ואת כחלון השאירו בצד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו וכחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם המעורב במגעים בין המפלגות מסר לוואלה חדשות: "הושגה התקדמות משמעותית. דנו בכל הנושאים הכלכליים, מיעד הגרעון ועד לפרטי הרפורמות שכחלון מבקש להעביר". לדברי הגורם, "היום נדע אם ניתן לסכם עקרונית, אבל זה עדיין רחוק מהסכם חתום. גם הלילה, המפלגה שאיתה אנחנו הכי קרובים לחתימה היא יהדות התורה, וכעת הצדדים כותבים טיוטה שנייה של ההסכם הקואליציוני".

עוד נודע לוואלה חדשות כי בפגישה הלילה סוכם רשמית שתיקי האוצר, הבינוי והגנת הסביבה יימסרו לכחלון, אך לא הושגה התקדמות בעניין חבילת החוקים שמבקש הליכוד להעביר כדי להגביל את כוחו של בג"ץ, ואשר כחלון מתנגד להם. חלוקת התיקים תלויה בהסכמה על כלל הסוגיות, ומותנה בהגדלת מספר השרים. במקביל, צפוי השבוע נתניהו להיפגש פעם נוספת עם נפתלי בנט ואביגדור ליברמן, שהמגעים מולם תקועים.

נשיא המדינה וראש הממשלה נפגשו לצורך מתן הארכת תקופת מלאכת הרכבת הממשלה, אפריל 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש המון סוגיות לסגור". הנשיא חותם על מתן ההארכה לנתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
"בנט יסכים לוותר על הדתות תמורת חבילת תיקים שיהיה מרוצה מהם"

לאחר 26 ימים של משא ומתן, ההודעה המשותפת משתי המפלגות והפגישה הנוספת שנקבעה להמשך היום מעידה על התקדמות משמעות. הליכוד וכולנו ככל הנראה לקראת סיכום הפרטים הסופיים במשא ומתן הקואליציוני, לקראת הקמת הממשלה. המחלוקות בין המפלגות מתמקדות בשורה של חוקים להגבלת כוחו של בית המשפט העליון, אשר כל החברות בקואליציה העתידית תומכות בהן, למעט כולנו. מחלוקת נוספת היא אודות חלק מסמכויות מינהל התכנון.

במקביל, השיחות מול יו"ר ש"ס אריה דרעי נקלעו למבוי סתום לאור דרישתו של נפתלי בנט "לא להעביר לש"ס את תיק הדתות באופן חד-צדדי". בבית היהודי הציעו שהתיק יישאר בידי הליכוד וכי ימונו שני סגני שרים משתי המפלגות, אבל בליכוד העריכו הלילה כי "בנט יסכים לוותר על הדתות תמורת חבילת תיקים שיהיה מרוצה מהם".

גורם בליכוד המעורב בשיחות הקואליציוניות מסר אתמול לוואלה חדשות, לפני הפגישה בין נתניהו לכחלון: "יש המון סוגיות לסגור. מלבד יהדות התורה אנחנו עדיין לא קרובים לחתימה עם אף סיעה". גורם נוסף המעורב במגעים מסר ביום ראשון: "המסגרת של ההסכם הקואליציוני ברורה, כעת דנים בפרטי הרפורמות שכחלון מבקש להעביר. זה יכול לקחת כמה ימים".

בתחילת השבוע אף הבהיר כחלון לראש הממשלה כי לא יסכים שתורכב קואליציה של 61 חברי כנסת, ללא מפלגה נוספת. כחלון נימק את הדברים בכך שירצה להיות בטוח שהמהלכים הכלכליים שאותם הוא מעוניין להוביל יועברו בכנסת. קואליציה של 61 חברים בלבד, לטענתו, היא צרה מכדי להישען עליה.

אתמול בבוקר קיבל ראש הממשלה נתניהו הארכה של שבועיים להקמת הממשלה מנשיא המדינה ראובן ריבלין. במהלך פגישה שקיימו השניים במשכן הנשיא בירושלים, אמר נתניהו כי הזמו הנוסף דרוש לו על מנת להקים ממשלה "שתהיה יציבה, כדי שנעמוד בכל האתגרים".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully