וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מאיים לפנות להאג אם ישראל לא תעביר כספי המסים

2.4.2015 / 8:21

אחרי ההצטרפות הרשמית לבית הדין הפלילי הבינלאומי, יו"ר הרשות מזהיר כי הוא עשוי להתלונן על ירושלים בשל העיכוב בהעברת הכספים ובבקשה לקזז מהם חובות שונים. עם זאת, הרשות תמתין עם הפנייה הרשמית נגד ישראל בנוגע למבצע בעזה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאיים כי הרשות תפנה בקרוב לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בשל החרמת כספי המיסים הפלסטינים. לדבריו, ישראל מבקשת לקזז מכספי המסים חובות שונים באופן חד-צדדי וללא הסכמת הרשות, והדבר אינו מקובל על הפלסטינים. אבו מאזן אמר אמש (רביעי) בפגישה של הוועדה המרכזית של הפתח כי הרשות לא תסכים לקבל זאת. לדבריו, אם הסוגיה לא תיפתר, יפנו הפלסטינים לבית הדין הבינלאומי, שאליו הצטרפה אתמול באופן רשמי הרשות.

כמו כן, על אף שכבר אתמול התקבלה הרשות כחברה בבית הדין הפלילי, נראה כי הגשת התלונה הרשמית מצד הרשות נגד ישראל בנוגע למבצע "צוק איתן", תתעכב. שר החוץ של הרשות ריאד אל-מאלכי אמר כי "הרשות ממתינה לראות את תוצאות בדיקת בית הדין באשר לפשעים לכאורה שביצעה ישראל בקיץ שעבר, במהלך המלחמה בעזה".

עם זאת, בכירים פלסטינים אף הבהירו אתמול בשיחה עם העיתון הפלסטיני אל-איאם כי הרשות ממתינה לתוצאות הבדיקה של התובעת הכללית בהאג פאטו בנסודה, שבוחנת את המעמד של "מדינת פלסטין". רק לאחר סיום הבדיקה של בנסודה, שלא נקבע לה מועד, תחליט הרשות על צעדיה הבאים. ייתכן שזהו ניסיון נוסף להמתין ולעכב את הגשת התלונה הרשמית נגד ישראל על מנת להימנע מעימות ישיר עמה.

לקריאה נוספת בנושא
למרות ההבטחה של נתניהו: כספי המסים לרשות עדיין תקועים
אחרי כמעט שלושה חודשים: ישראל תעביר את כספי המסים לפלסטינים

אבו מאזן בפסגת הליגה הערבית בשארם א-שייח, מרץ 2015. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/רויטרס

ביום שישי פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה על כך שישראל תעביר לרשות הפלסטינית את כספי המסים שהיא גובה מאזרחים פלסטינים, ושהעברתם עוכבה בתקופת מערכת הבחירות בשל הפנייה הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי בהאג. אלא שבחלוף כמעט שבוע ממועד ההודעה, הכספים טרם הועברו ליעדם.

הסיבה לעיכוב היא מחלוקת לגבי הסכום שישראל תקזז מכספי המסים לצורך כיסוי החוב הפלסטיני לחברת החשמל. בסך הכול, ישראל אמורה להעביר לפלסטינים כחצי מיליארד שקלים שהוקפאו בחודשים האחרונים, אולם על רקע החוב הפלסטיני לחברת החשמל שעומד על מאות מיליוני שקלים, עלתה דרישה ממשרד האוצר לקזז חלק מהחוב מכספי המסים. השבוע נערכו דיונים בנושא בהשתתפות נציגי האוצר, חברת החשמל ומערכת הביטחון, שתומכת בהעברת כספי המסים בהקדם לצורך שימור היציבות בגדה המערבית. עם זאת, טרם הושגה הסכמה, כשאבו מאזן, כאמור, מתנגד לקיזוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully