וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש מוות למחבלים ושכירות הוגנת: החוקים הראשונים בכנסת ה-20

31.3.2015 / 20:28

במקביל לטקסים החגיגיים ולצילומי הסלפי המבודחים בפתיחת הכנסת ה-20, ניצלו כמה מחברי כנסת את הזמן, והגישו הצעות חוק ראשונות. כעת, אחרי יום אחד - הם יוצאים לפגרה עד מאי

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

(ריבלין ונתניהו נואמים במשכן הכנסת, היום)

הכנסת ה-20 רק יצאה היום (שלישי) לדרך, אך במקביל לטקסים החגיגיים במשכן, להרמות הכוסית ולצילומי הסלפי המבדחים, חלק מהח"כים הגיעו גם לעבוד – והגישו הצעות חוק חדשות. חברי הכנסת ישובו למשכן בשלושה במאי, בתום פגרה נוספת.

אחת מאותן הצעות שהונחו על שולחנה של הכנסת היא של חבר הכנסת החדש מטעם ישראל ביתנו, העיתונאי לשעבר שרון גל, שמציעה להטיל עונש מוות על מחבלים.

בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי שחרור מחבלים לאחר תקופת מאסר שלא הושלמה הוא מסר הפוך, שאינו תורם למאבק בטרור ולכושר ההרתעה של ישראל. מטרתה של הצעת חוק זו היא כלי הרתעה משמעותי למבצעי פעולות טרור ביודעם כי ישראל מחמירה מדיניותה ולא מתפשרת עוד על ביצוע פשע מסוג זה. אשר על כן, במציאות עמה מתמודדת ישראל - עונש מוות למחבלים הוא הכרח הרתעתי.

"הבטחנו - ואנחנו נחושים לקיים", אמר גל אחרי הגשת הצעת החוק, שהובלטה במהלך קמפיין הבחירות של ישראל ביתנו. "חוק עונש מוות יחזק את ההרתעה הישראלית. מוסרי וערכי לחוקק אותו למען שמירה על חיי אזרחנו. יש לזה תמיכה רחבה בעם – לכולם ברור שזה חוק שחייב לעבור".

עוד בוואלה חדשות:
ביקורת על מאבטח נתב"ג שלא נטרל את התוקף: "היה צריך להתפטר מיד"
אח הותקף באסף הרופא: "עכשיו אני צריך לפחד מכל מטופל?"
צמרת הרבנות הצבאית בנופש: "כמו שהרמטכ"ל יבלה בעת מלחמה"

שרון גל בכנס אילת, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
"יש לחוק תמיכה רחבה". שרון גל/ראובן קסטרו

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני), שהייתה ממובילות המחאה החברתית, הגישה את הצעת החוק לשכירות הוגנת. ההצעה כוללת הסדרה של יחסי השוכר והמשכיר, הגבלה על עליית שכר הדירה והגדרה ראשונה של מהי דירה ראויה למגורים.

"אחרי מאבק של שנה וחצי הצלחנו, אני - וחבריי חיליק בר ואורלי לוי-אבקסיס, להביא לאימוץ ההצעה על ידי הממשלה, ואם הכנסת לא היתה מתפרקת כבר היינו נהנים ממש עוד מעט מחוזים הוגנים", אמרה שפיר. "היום כבר ברור לכולם ששכירות הוגנת היא לא רק אפשרית, היא הכרחית ולא נרפה מהמאבק עד שההצעה תיכנס לספר החוקים של ישראל. כבר היום, ביום הראשון של הכנסת החדשה, אנחנו מתחילים לעבוד כדי שהחוק יעבור כמה שיותר מהר למען שני מיליון שוכרי הדירות בישראל".

סתיו שפיר בקדנציה הראשונה בכנסת. טלי מאייר
"שכירות הוגנת היא לא רק אפשרית, היא הכרחית". סתיו שפיר במליאה/טלי מאייר

הצעת חוק מעניינת, שמגיעה על רקע המשא ומתן הקואליציוני שמתקיים בימים אלה, היא של ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי). הצעתו של יוגב קוראת לקצר את משך הזמן הניתן למועמד לראשות הממשלה להרכיב קואליציה מ-28 יום ל-21 יום בלבד וכן מבטלת את אפשרות 14 יום ההארכה היכולה להינתן על ידי הנשיא לצורך מימוש משימה זו. אם יאושר חוק זה, הוא יהיה תקף כמובן רק מהרכבת הממשלה הבאה ולא ישפיע על המשא מתן להרכבת הממשלה הנוכחית.

"מדינת ישראל מתמודדת יום יום עם אתגרים מדיניים וביטחוניים, כלכליים, חברתיים ועוד", נכתב בדברי ההסבר להצעה. "קיצור משך הזמן להקמתה של ממשלה יביא ליעילות, חיסכון ויותר אחריות בניהול המדינה. אמנם המשא ומתן הקואליציוני דורש זמן, אך בדרך כלל הזמן גם נמרח ולתוצאות מגיעים בסיומו. קיצור משך הזמן מביא גם ליותר התייעלות, רצינות ואחריות בניהול המשא ומותן ובניהולה של מדינת ישראל".

הסדרת שירותי הקבורה בישראל

ח"כ נוסף מהבית היהודי שהגיש ביום הראשון לכנסת ה-20 הצעת חוק הוא סגן שר הדתות אלי בן דהן, שהנחה את צוות משרדו להפיץ את תזכיר הצעת חוק ממשלתית שירותי קבורה (קבורה יהודית). בדברי ההסבר להצעה, נטען כי החוק מבקש למגר את התופעות הפסולות שמתקיימות כיום בישראל, שבמסגרתן גורמים שונים מנצלים את מצוקתן של משפחות המתים על ידי גביית כספים ותשלומים שלא כדין בגין חלקת הקבר ובגין הקבורה, מתקיימים אי סדרים בניהול בתי העלמין, דוגמת קבורה על גבי שבילים וחוסר טיפוח של בתי עלמין מסוימים ומתנהל ניהול כספי לא תקין של גופי הקבורה.

"חוק זה מהווה בשורה צרכנית, חברתית ומוסרית לציבור בישראל, אשר בא במגע עם גופי הקבורה השונים בשעה הקשה ביותר", הצהיר היום בן דהן. " החוק הוא אמירה חדה וברורה שמדינת ישראל לא תסבול ניצול סבל של אזרחיה לשם עשיית רווח. לראשונה במדינת ישראל תחום הקבורה מוסדר וכן מוסדר התיאום בין הגופים ומשרדי הממשלה השונים אשר עוסקים בתחום זה".

גם חבר הכנסת דב חנין מרשימה המשותפת הגיש היום כמה הצעות חוק, ובהן מינימום 30 שקלים לשעה, ייצוג הולם לאוכלוסייה הערבית בקרב עובדי החברות הממשלתיות, ביטול העבירה של העלבת עובד ציבור, הבטחת דיור חלופי לתושבי גבעת עמל, תשלום שכר עבודה בעת הכשרה התלמדות או התמחות ורכישת מפעלים על ידי עובדיהם.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully