וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון הציג את דרישותיו: "מנהל התכנון ומקרקעי ישראל"

30.3.2015 / 0:19

יו"ר כולנו התייחס לדרישות מפלגתו במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, מבלי להזכיר את ועדת הכספים: "ביקשנו כלי עבודה, לא שרים או שגרירים". לדבריו, "לא ישאירו אותנו עם אחריות ללא סמכות"

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד

יו"ר "כולנו" משה כחלון התייחס אמש (ראשון) בכנס פעילים לדרישות מפלגתו במשא ומתן הקואליציוני, ולא ציין את ועדת הכספים. "ביקשנו את מנהל התכנון כדי לתכנן דירות וביקשנו את מנהל מקרקעי ישראל כדי לשחרר קרקעות שיהיה איפה לבנות, לא ביקשנו מעבר לזה", אמר באירוע בקריית שדה התעופה בפני כאלף תומכים.

כחלון הסביר כי מדובר בדרישות הכרחיות לביצוע היעד שאותו הציב בבסיס הקמפיין של מפלגתו: פתרון משבר הדיור. "ביקשנו כלי עבודה, לא שרים או שגרירים. אני לא מוכן להיכנס למלכודת הזאת, מי שרוצה אותנו כשותפים יקבל אותנו כשותפים, מי שרוצה שניקח אחריות - אנחנו מוכנים, אבל תנו לנו סמכות. לא תשאירו אותנו עם אחריות ללא סמכות. תנו לנו את הכלים לפתור את משבר הדיור. אם לא נצליח לפתור את משבר הדיור כשיהיו לנו הכלים לא אחכה שיפטרו אותי, אלך לבד".

לקריאה נוספת:
ח"כ כבל: "המחנה הציוני הולך לאופוזיציה, אין מו"מ עם הליכוד"
קואליציה מהירה? המו"מ הקואליציוני מתקדם בעצלתיים
יום עיון לח"כים החדשים: "הסטיגמה שגויה, הם עובדים קשה מאוד"

משה כחלון בכנס תומכים בקריית שדה התעופה, מרץ 2015. עמית אופק, מערכת וואלה! NEWS
"ביקשנו כלי עבודה". כחלון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עמית אופק

לדברי כחלון, מפלגתו מעוניינת ליישם את מה שהבטיחה לבוחריה. "לפני כמה ימים המלצנו לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, קיבלנו את הכרעת הבוחר. הענקנו את המנדט ולא ביקשנו שום דבר, לא ניצלנו את המצב הזה. באנו ביושר, בניקיון כפיים ובענווה ואמרנו: תנו לנו את הכלים לטפל בשכבות החלשות, בסטודנטים, בקשישים, בחיילים המשוחררים. שאף אחד לא ינסה לזהות אותנו עם בקשות מעבר לכך".

יו"ר כולנו עקץ בדבריו את שותפיו האפשריים לקואליציה ורמז כי הם מציגים בפני ראש הממשלה רשימת דרישות לא הוגנת. "אני לא מקנא בראש הממשלה שצריך לשבת למשא ומתן עם פוליטיקאי אחר".

הוא הוסיף: "אנחנו באים לעשות, לא לדבר. תנו לנו את הכלים - נעשה. אם לא תתנו לנו את הכלים, לא נהיה שם. אני מציע מכאן לכולם שיתרגלו: יש כאן מפלגה ומנהיגים שאומרים את מה שהם מתכוונים והם מתכוונים למה שהם אומרים. הוכחתי בעבר שאני יודע לוותר על שררה, כוח ותפקידים בשביל עקרונות. לא השתניתי. אמרנו מראש שנלך עם מי שייתן לנו את הכלים ואנחנו עדיין אומרים - לא באנו להמליך אף אחד, באנו לתת מענה לבעיות כלכליות-חברתיות במדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 22:35)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully