וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר לשעבר ברשות: "על ארצות הברית לשנות גישה כלפי ישראל"

בריאיון לאולפן וואלה חדשות התייחס אשרף אל-עג'רמי, לשעבר השר לעניני אסירים ברשות, להתבטאויותיו האחרונות של נתניהו. על העברת כספי המסים לרשות: "מקווה שזו גישה חדשה ולא היענות ללחץ בינלאומי"

צילום מסך

"בישראל עדיין לא בשלים למדינה פלסטינית על בסיס גבולות 67", כך אומר אשרף אל עג'רמי, לשעבר השר לענייני אסירים ברשות בריאיון לאולפן וואלה חדשות. בסוף השבוע אישר נתניהו את העברת כספי המסים שנצברו בשלושת החודשים האחרונים אל הרשות הפלסטינית, אבל אל ע'גרמי חושב שזה לא מספיק: "אנחנו מחכים לראות אם זה שינוי או רק היענות ללחצים בינלאומיים ושל גורמי הביטחון הישראליים, שמהרגע הראשון התנגדו למהלך ההקפאה".

בסוף השבוע אבו מאזן התייחס לתוצאות הבחירות בישראל כשאמר במהלך הפסגה הערבית במצרים שמדובר בהפניית עורף לתהליך השלום. "אנחנו מחכים שנתניהו יגיד שוב שהוא מוכן באמת להסכם מדיני על בסיס גבולות 67' או על בסיס עיקרון שתי מדינות לשני עמים", אומר אל עג'רמי. "אני חושב שהפלסטינים יהיו מוכנים ללכת מיד על דבר כזה. ההנהגה הפלסטינית, כפי ששמעתי ממחמוד עבאס, מוכנה מיד לשבת ולעשות הסדר כזה. אבל אנחנו לא מוכנים בשום פנים ואופן לחזור למתכונת הקודמת של המו"מ - כלומר שאנחנו נלך למו"מ ארוך בלי ההכרה שהתוצאה של המו"מ היא הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'. אין דבר כזה עכשיו".

לשאלה האם הצעד הבא הוא פנייה למועצת הביטחון בבקשה שתכיר בהקמת מדינה פלסטינית, בתקווה ללא וטו אמריקני, ענה אל עג'רמי: "אנחנו מקווים שהאמריקנים, אחרי מה ששמעו מראש הממשלה, יתנהגו בצורה אחרת. אנחנו יודעים שהם לא יכולים להתנגד למדיניות הישראלית באופן נחרץ אבל אמריקה חייבת לעשות משהו, גם אם זה אומר לשבת בשקט ולאפשר לאנשים אחרים - לאיחוד האירופי, לאו"ם, למועצת הביטחון - לטפל בעניין הזה. בסופו של דבר כולם רוצים שהמו"מ יצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully