וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום עיון לח"כים החדשים: "הסטיגמה שגויה, הם עובדים קשה מאוד"

דב גיל-הר ועמרי נחמיאס

29.3.2015 / 12:22

לא פחות מ-39 פרלמנטרים חדשים שייכנסו לבית הנבחרים הישראלי בשבועות הקרובים הגיעו לסדרת הרצאות ופגישות במשכן לקראת עבודתם החדשה. מנכ"ל הכנסת לאולפן וואלה: "הם כאן עד 22:00 בלילה". היו"ר אלדשטיין: "במשכן אפשר גם להיות בטלן"

צילום מסך

39 חברי וחברות כנסת חדשים יעשו את צעדיהם הפרלמנטריים הראשונים בכנסת ה-20 שתיפתח ביום שלישי. במהלך היום (ראשון) הם יעברו השתלמות מיוחדת אותה מעבירים, בין היתר, ותיק הח"כים עמיר פרץ, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ומנכ"ל הכנסת רונן פלוט.

בריאיון לאולפן וואלה חדשות מפרט פלוט על העבודה המקדימה של הפרלמנטרים החדשים. "הם עוברים יום ארוך של הסברים אצל ראשי האגפים, היועץ המשפטי ומזכירת הכנסת", הוא אומר. "בסוף כולם יעברו אצלי באופן אישי ויוכלו לשאול כל שאלה".

כשנשאל על שכרם של חברי הכנסת, יותר מ-38 אלף שקלים בחודש, הדגיש פלוט כי הגיע הזמן שנעריך את עבודתם של חברי הכנסת שלנו. "תבינו, חברי כנסת עובדים קשה מאוד. אם אתה תפתח סדר יום שלהם אתה תראה שמשעות הבוקר המוקדמות ועד 22:00-21:00 בלילה הם עובדים קשה מאוד".

לקריאה נוספת:
נתניהו: ההסכם עם איראן רע משחשבנו, צריך לעצור אותו
קואליציה מהירה? המו"מ הקואליציוני מתקדם בעצלתיים
גדעון סער על תמיכת פירון בלימודי נכבה: "מוטעית מיסודה"

הח"כים החדשים ינון מגל, נאווה בוקר ושרון גל ביומם הראשון בכנסת, מרץ 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"כולם קיבלו ציוד כדי לתפקד כראוי". שרון גל, ינון מגל ונאווה בוקר, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

אבל הם עובדים רק בימים שני, שלישי ורביעי, לא?
"ימי ראשון וחמישי הם ימים של עבודה פרלמנטרית ופגישות. יש סטיגמה לא נכונה שמי שלא במליאה לא עובד, אבל הם יושבים עם הרבה אנשים - גם בוועדות וגם על דברים אחרים. הם עובדים מאוד מאוד קשה, הגיע הזמן לומר את זה בפה מלא, ואני מוכן להיות הראשון".

ומה עולה בגורלם של העוזבים?
"זה כמובן לא נעים להיפרד מהעוזבים, נעים יותר לקבל אנשים. אבל כל מה שביקשנו מהעוזבים זה להחזיר את החדרים, כלי רכב, ציוד. אני שמח להודיע שכולם החזירו. אני שמח שכבר היום כל החדשים והלשכות מוכנים, וכולם יקבלו ציוד, מחשבים ומה שהם צריכים כדי לתפקד כראוי".

מה עם מכונות האספרסו והאייפדים שהם קנו מתקציב הבוחר?
"הם משאירים הכול בכנסת. אם מישהו רוצה לשלם בעבור זה, הוא יכול לשלם ולקחת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הח"כים החדשים יואב גלנט  ומנואל טרכטנברג ביומם הראשון בכנסת, מרץ 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"תופתעו לגלות דברים חדשים מכפי שמצטייר בתקשורת". גלנט וטרכטנברג, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר לחברי הכנסת החדשים כי הם צריכים להוכיח את עצמם על מנת להמשיך לשרת את הציבור. "אני קצת מקנא בכם, קנאה חיובית כמובן. אין דבר המשתווה לתחושת ההיבחרות ולהצהרת האמונים בפעם הראשונה. בקרוב תופתעו לגלות דברים אחרים משחשבתם, ועומקים שונים לגמרי מהמצטייר בתקשורת. בעיקר תתרגשו מעוצמת ההשפעה שתהיה לכם על חייהם של אנשים. במשכן הזה אפשר גם להיות בטלן, אבל לא הרבה כאלה זכו להיבחר בשנית. הכול תלוי באחריות הציבורית ובמוטיבציה האישית של כל אחת ואחד מכם".

חברי הכנסת שמעו סקירה מחשב הכנסת על דרך הוצאת כספי הקשר עם הבוחר, ועברו הדרכה עם מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, באשר לנהלי העבודה הפרלמנטריים. הח"כ פרץ אמר למשתתפים בהדרכה: "לא באתם לנהל מציאות, אלא לשנות אותה. עברנו מערכת בחירות סוערת, וכעת על כולנו לפעול על מנת לאחד את השורות. שיתופי פעולה בין חברי הכנסת מכל הסיעות הוא תנאי הכרחי להצלחתכם".

נוסף על כך, סדרני הכנסת סידרו היום את חדרי הסיעות השונות. סיעת המחנה הציוני, השנייה בגודלה בכנסת, קיבלה את החדר ששימש בקדנציה הקודמת את סיעת יש עתיד, אשר מנתה אז 19 ח"כים. את המקום של סיעת העבודה תפסה "כולנו", שזכתה לעשרה מושבים בכנסת.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully