וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "ישראל הפנתה עורף לתהליך השלום ופנתה לקיצוניות"

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס בפסגה הערבית במצרים לתוצאות הבחירות, ואמר שהן מוכיחות כי אין שותף ישראלי אמיתי עמו ניתן להגיע לפתרון הסכסוך. אבו מאזן קרא לערבים בכל העולם לבקר בירושלים והוסיף: הקהילה הבינלאומית צריכה להגביר מעורבות

טל רזניק

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שבת) בהתייחסו לתוצאות הבחירות לכנסת ה-20 כי ישראל נטשה את תהליך השלום ופנתה לכיוון הקיצוניות. לדבריו, הן מוכיחות כי אין שותף ישראלי אמיתי עמו ניתן להגיע לפתרון הסכסוך. הוא אמר את הדברים במסגרת הפסגה הערבית השנתית שנערכת השנה בשארם א-שייח, מצרים, והתמקדה הפעם בהתרחשויות האחרונות בתימן.

עוד אמר אבו מאזן כי ישראל השתלטה על הסמכויות של הרשות הפלסטינית והחרימה את כספיה. הוא הוסיף כי יש לשוב ולבחון את היחסים הכלכליים, המדיניים והביטחוניים עם ירושלים.

לדברי אבו מאזן, ישראל מתנגדת ליוזמת השלום הערבית, התכנית המדינית של הליגה הערבית לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני. יו"ר הרשות הדגיש בדבריו כי היחסים עם ישראל לא יכולים להמשיך כפי שהיו בשנים האחרונות, ואמר כי פתרון הסוגיה הפלסטינית יחזק את המצב הביטחוני באזור כולו ועל כן העולם כולו צריך להיות שותף במציאת פתרון בנושא.

לקריאה נוספת:
לתשומת לבך, מר נתניהו: כמה זמן לוקח להרכיב ממשלה בישראל?
אחרי כמעט שלושה חודשים: ישראל תעביר את כספי המסים לפלסטינים
בירושלים מאשימים: ממשל אובמה יותר עוין מאירופה

אבו מאזן בפסגת הליגה הערבית בשארם א-שייח, מרץ 2015. רויטרס
העולם כולו צריך להיות שותף במציאת פתרון אזורי. אבו מאזן בפסגה הערבית במצרים, היום/רויטרס

במהלך דבריו קרא אבו מאזן לערבים בכל העולם לבקר בירושלים בשל קדושתה לאיסלאם. עם זאת, הוא הדגיש כי ביקור בירושלים אין משמעו נרמול היחסים עם ישראל.

אבו מאזן התייחס למצב הפוליטי ברשות ואמר כי "נערוך בחירות בהקדם האפשרי כדי להשיג פיוס מלא". הוא התייחס גם למצב בעזה ואמר כי שיקום הרצועה נדחה בגלל ישראל וחמאס. לדבריו, "אנו מזהירים מפני יישום תכנית הקוראת להקמת מדינה בעזה ורשות אוטונומית בגדה, ומההצעה לשכוח את ירושלים והפליטים תמורת רגיעה ל-15 שנים. אנו מקווים כי הפסגה הערבית תדחה את התכניות הללו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

נשיא תימן המודח: "החות'ים - בובות של איראן"

בפסגת הליגה הערבית השתתף גם נשיא תימן המודח, עבד רבו מנסור האדי, שחולץ מארצו ביום חמישי תחת אבטחה סעודית כבדה. האדי תקף את המורדים השיעים וטען כי הם "בובות של איראן שהורסות את המדינה". אבו מאזן התייחס למצב הביטחוני בתימן והדגיש כי הפלסטינים תומכים במבצע "סערה נחרצת", וטען כי מטרתה לשמור על אחדות המדינה.

האדי פנה לצבא תימן והפציר בו להגן על מוסדות המדינה ולציית להוראות "ההנהגה הלגיטימית". "האחריות שלכם היום היא לשמור על הביטחון ועל היציבות, להגן על מוסדות המדינה ולהוציא לפועל את הוראות הנהגתכם החוקית", דרש הנשיא. לדבריו, המבצע של הקואליציה הסעודית נועד להגן על העם בתימן מפני "התוקפנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully