וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כמעט שלושה חודשים: ישראל תעביר את כספי המסים לפלסטינים

27.3.2015 / 17:05

ראש הממשלה נתניהו ביטל את ההחלטה שהתקבלה לאחר שהרשות הצטרפה לבית הדין בהאג בתחילת ינואר. זאת, בהמלצת הדרג הביטחוני. נתניהו: "במצבו המידרדר של האזור, נדרש לפעול באחריות ובשיקול דעת, לצד מאבק נחוש בגורמים הקיצוניים"

רוה"מ בנימין נתניהו בעצרת הימין בכיכר רבין, מרץ 2015. ראובן קסטרו
נתניהו/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר היום (שישי) להעביר את כספי המסים שנגבו עבור הרשות הפלסטינית והוקפאו מאז הצטרפה הרשות לבית הדין הבינלאומי בהאג בינואר האחרון. זאת, בהמלצת שר הביטחון משה יעלון, צה"ל והשב"כ.

כספי המסים שנצברו עד לחודש פברואר יועברו בקיזוז תשלומים עבור שירותים שניתנו לאוכלוסייה הפלסטינית, ובהם חשמל, מים ובתי חולים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ההחלטה התקבלה בין השאר מתוך שיקולים הומניטריים ובראייה כוללת של האינטרסים של ישראל.

נתניהו מסר בתגובה: "במצבו המידרדר של המזרח התיכון, נדרש לפעול באחריות ובשיקול דעת, לצד מאבק נחוש בגורמים הקיצוניים".

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ף ראתקה, מסר כי וושינגטון מברכת על ההחלטה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – קהיר ינואר 2015. רויטרס
קיצץ לאחרונה 40% ממשכורות עובדי הרשות. אבו מאזן/רויטרס

הפלסטינים החליטו לפנות לבית הדין ולחתום על אמנות בינלאומיות נוספות לאחר שהצעת החלטה שהועלתה במועצת הביטחון של האו"ם על הקמת מדינה פלסטינית תוך שנתיים נכשלה. מאז הידרדרו עוד יותר היחסים המתוחים ממילא בין ישראל לפלסטינים, כשברשות איימו אף להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל.

הוועד הפועל של אש"ף כבר החליט על ביטול שיתוף הפעולה בין מנגנוני הביטחון לצה"ל, אולם הקביעה הסופית נמצאת בידיו של אבו מאזן. יו"ר הרשות צפוי לקבל הכרעה בנושא לאחר הקמת הממשלה החדשה בישראל, אך ייתכן שהפשרת הכספים תסייע להרגעת הרוחות בין הצדדים.

בעקבות הקפאת כספי המסים, החליט אבו מאזן החליט לקצץ 40% ממשכורתם של עשרות אלפי עובדים ברשות הפלסטינית. במערכת הביטחון חששו כי הלחץ הכלכלי ישפיע לאורך זמן על היציבות הביטחונית.

בדרג המדיני הוחלט בהמלצת הצבא לאפשר כניסה של 10,000 פועלים פלסטינים נוספים מדי יום מהגדה לישראל, על מנת למנוע תסיסה ברחוב הערבי. מדי יום עובדים בישראל 120 אלף עובדים פלסטינים: 60 אלף מתוכם בתוך גבולות הקו הירוק, 30 אלף בהתנחלויות ובאזורי תעשייה בבעלות יהודים ו-30 אלף שוהים בלתי-חוקיים העובדים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully