וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' באולפן וואלה: "לא תהיה לגוש השמאל הנהגה דו-ראשית בבחירות הבאות"

שבוע אחרי כישלון המחנה הציוני בבחירות, הגיעה שלי יחימוביץ' לריאיון עם דב גיל-הר באולפן וואלה חדשות. על הטענות לקמפיין "אשכנזי": "יש בנו התנשאות. מופז היה יכול להיות חיסון מטענות כאלה". על לבני: "תצטרך להתמודד על מקומה במפלגה"

מערכת וואלה!

שבוע וחצי כבר עברו מאז הבחירות, ובמחנה הציוני עדיין מנסים להבין מה קרה, איך התקוות הגדולות התנפצו אל מול תוצאות האמת. מספר 3 ברשימת המחנה הציוני, ח"כ שלי יחימוביץ', הגיעה לאולפן וואלה חדשות כדי לענות על כמה שאלות.

מה ההסבר שלך למה שקרה? לא יכול להיות שרק נאום הגוועאלד הוא ששינה את התוצאות.
"אזרחי מדינת ישראל בחרו בבנימין נתניהו להיות ראש ממשלה. אם נשים לרגע בצד את הספינים, את הקמפיינים, את השגיאות ואת היתרונות – בסוף, יש כאן אנשים עם רצונות, עם אג'נדה, ואני מקבלת את הכרעת העם".

דב גלהר לקראת ראיון עם ח"כ שלי יחימוביץ באולפן וואלה, תל אביב. מרץ 2015. ראובן קסטרו
יחימוביץ' עם דב גיל-הר באולפן וואלה חדשות/ראובן קסטרו

על הטעויות בקמפיין, כפי שנותחו בהרחבה בכתבתם של אמיר תיבון ועמרי נחמיאס, אמרה יחימוביץ': "אני חושבת שבבחירות האלה, הגיבוש לקבוצות הצבעה שבטיות היה מאוד עז, גם אצלנו, וזה יצר תגובה אנטגוניסטית. אנחנו צריכים לדבר באומץ על השיח המזרחי. לדבר באומץ על הגזענות שיש בחברה הישראלית".

היא הוסיפה והתייחסה לטענות על קמפיין מתנשא ו"אשכנזי":
"יש בנו תחושת התנשאות. צריך לדבר על הדברים שיאיר גרבוז אמר בכיכר. אדגיש שגרבוז הוא אינו איש מפלגת העבודה, אלא איש מרצ, וההפגנה לא אורגנה על ידי מפלגת העבודה. אבל הדברים שלו נפלו על קרקע בשלה כי הרבה אנשים הניחו שהוא אומר דברים שאחרים במחנה שלנו חושבים באמת, והם צודקים".

האם התמונה הייתה משתנה אם בראש הקמפיין היה עומד עמיר פרץ או שאול מופז, במקום להציב בראש "השבט הלבן" אנשים לבנים שמדברים בשפה מאוד מסוימת ותכולי עיניים כמו ציפי ובוז'י?
"תמכתי בשריון של מופז. אני מעריכה אותו ותמכתי בו. הוא איש עתיר ניסיון, שקול והוא יכול היה להוות חיסון נגד האשמות שווא שדבקו בנו במהלך הקמפיין על אשכנזיות, על תל אביביות, על אנטי-ציונות, שזוהי הטענה המופרכת ביותר".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ח"כ שלי יחימוביץ באולפן וואלה, תל אביב. מרץ 2015. ראובן קסטרו
יחימוביץ' באולפן/ראובן קסטרו

לא היה מקום לחשיבה מחדש בשנה האחרונה לגבי החלפת יו"ר המפלגה?
"זה היה מטורף לחלוטין להעלות את הרעיון להחליף יושב ראש. הדבר האחרון שמפלגת העבודה צריכה הוא לערוף ראשים ולסגור חשבונות פרסונליים. זו תהיה שגיאה להתמקד באסטרטגיה, בגימיקים או בעימות שלא הצליח, או אפילו ללכת על הראש של בוז'י. כי אז אנחנו נתמקד שוב בתככים הפוליטיים ולא בחשבון נפש האמיתי".

האם בבחירות הבאות הצמד של הרצוג ולבני צריך להוביל את מפלגת העבודה? הרי את אומרת שצריך לדעת מאיפה אנחנו, אז אולי מרמת החייל זה לא עובד. בעצם, מי האיש שצריך לעמוד בראש מפלגת העבודה ויהיה אטרקטיבי ל"מנשקי המזוזות"?
"לא נידונו להישאר מפלגת אופוזיציה לעד. אנחנו רק כמה רגעים אחרי בחירות. אני לא מציגה רשימת מועמדים וגם לא את עצמי. אמשיך לתמוך בהרצוג. לגבי הצמד הרצוג-לבני, אוכל לומר שבבחירות הבאות הצמד הזה לא יעמוד בראש הגוש. מבנה של שני ראשים הותאם לבחירות האלה והוא לא יכול לחזור על עצמו".

האם ציפי לבני תוכל להתמודד במפלגת העבודה?
"אנחנו מפלגה דמוקרטית שבה יש בחירות ליושב ראש ולחברי הכנסת. הרצוג נבחר כיושב ראש ואני נבחרתי במקום הראשון של חברי הכנסת. זה היה תלכיד שנוצר אד הוק לבחירות ואנחנו יכולים לחיות יחד כמחנה הציוני במשך כל הכנסת הזאת ולשתף פעולה שיתוף פורה, אך לקראת בבחירות הבאות יהיו בחירות חדשות כפי שמחייבת החוקה. מאוד יכול להיות שאתמוך בהרצוג גם בבחירות הבאות, תלוי בנסיבות".

ציפי לבני  במטה המחנה הציוני, מרץ 2015. דרור עינב
תתמודד במפלגת העבודה? לבני/דרור עינב

הרבה מהקמפיין הלך על המרכז ולא על הפריפריה. יכול להיות שהבעיה היא כאן?
"כולם חכמים בדיעבד. נתניהו לא השקיע שקל בעיירות פיתוח. הכשל אצלנו הוא גם בחלוקת המשאבים בין המרכז לפריפריה, אבל אני ממש לא רוצה להיות כרגע במקום שצולב. ציפי, בוז'י והאנשים שלנו הסתובבו בשטח פי אלף יותר מאנשי הליכוד".

האם ההרכב ההיפותטי הבא, בעקבות הווטואים של כחלון, הוא נתניהו כראש הממשלה, הרצוג כשר החוץ ואת כשרת אוצר?
"בלילה לפני שהתפרסמו תוצאות האמת, וכן נראה שיש שוויון בין המחנה הציוני והליכוד, חלפו בראשי מחשבות על ממשלת אחדות. אבל התרחיש הזה לא קיים יותר מפני שנתניהו ניצח ניצחון גדול ומוחץ. אחדות ירדה מהפרק. נתניהו מקים ממשלת ימין קיצונית וצרה, ולצערי הרב זה רצון הבוחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully