וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שנאה חסרת תקדים בעיר": לאן ילך הקול החרדי בנתיבות?

17.3.2015 / 0:32

הדי הבחירות המקומיות בעיר הדרומית לצד הפילוג בין אריה דרעי לאלי ישי קורעים את תושבי העיר לקראת ההצבעה היום. "החרדים מפולגים בעיר, וחלקם שונאים אחד את השני אפילו יותר מאשר את לפיד. במקום לאחד כוחות, הם נלחמים"

עריכה: אביתר חלימי, גרפיקה: אביחי ברוך, בימוי: גיא גורן

סכסוכים בין חברים, קרעים במשפחות ובתי כנסת מפולגים: כבר שנים ארוכות המערכת הבחירות הארצית לא הורגשה בנתיבות כמו בבחירות הנוכחיות. מפלגות הימין שוב ככל הנראה יזכו לרוב מוחלט בעיר, אבל הקרב האמיתי מתחולל בין ש"ס של אריה דרעי ליחד של אלי ישי. ברחובות נשמעים גידופים ואלימות מילולית בשפע, ולמרות ניסיונותיהם של הרבנים להרגיע את השטח, ברחוב החרדי טוענים כי עימות פיזי עשוי להגיע ולהצית את הלהבות בקרב הקהילה החרדית.

חלק גדול מהמאבק התרכז בהשגת תמיכתו של סגן ראש העיר מטעם ש"ס, יעקב מעלימי. הוא היה תלמידו של נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, ואף שימש כנהגו במרוצת השנים. בעבר, הוא היה אחד "מנערי דרעי", שנהגו להסתובב ליד ביתו ולהפגין למענו. לפני כשלושה חודשים, פנו אנשי דרעי אל מעלימי וביקשו ממנו לעמוד בראש מטה הבחירות בנתיבות.

עוד בוואלה חדשות:
12 שעות לפתיחת הקלפיות: לבני מוותרת על הרוטציה
סופית: קולות הרב אוירבך יתחלקו בין ש"ס ויחד
"מתקפה ארסית נגדנו": בנט ולפיד חוששים מבריחת קולות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלטים לקראת הבחירות בנתיבות/מערכת וואלה!, צילום מסך
"ההרגשה האישית שלי היא מעורבת אך אין פה שיקול דעת, הרב שלי החליט וזהו"

מעלימי הסכים, אך לאחר כמה ימים החליט לחזור בו, לאחר שהרב יורם אברג'ל, שהיה לו תפקיד מכריע בכניסתו של מעלימי למשרד סגן ראש העירייה, הודיע על תמיכתו במפלגת יחד. מעלימי נאלץ להיפרד מחבריו בתנועת ש"ס וללכת אחרי החלטת רבו, ולעבוד במטה יחד בבחירות הקרובות. לא רק מעלימי נפרד מש"ס, אלא גם רבים אחרים, שבעקבות הוראתו של הרב אברג'ל מצאו עצמם עובדים במטה ישי.

בש"ס ראו את בריחת הקולות והחליטו לצאת לקרב מניעה רחב היקף. בכנס בחירות בעיר, שאליו הגיעו כל חברי מועצת חכמי התורה, התנצל אריה דרעי בפני נציגי הרנטגן והבאבא ברוך, יריביו של הרב אברג'ל בבחירות המקומיות. לדבריו, "בבחירות המקומיות ניסיתי לעשות שלום בכל מחיר ואני מתנצל שלא תמכתי בכם יותר". כעת בטוחים בש"ס שהמפלגה הצליחה, לפחות באופן חלקי, לשמור על כוחה בעיר.

"יש הרבה שנאה בעיר, והרבה תחרות שלא הייתה קיימת אף פעם", סיפר פעיל ש"ס בעיר. "לדוגמא, שני חברים שעבדו ביחד בבחירות הקודמות, מוצאים את עצמם אויבים בבחירות הללו. זה אומר שישנם גידופים בין המחנות. חלק מהמתפללים הפסיקו לבוא לבית כנסת מסוים כי הוא מזוהה עם זרם מסוים. ישנו פילוג מפחיד מאוד, שכולל איומים על רבנים שלא תומכים במועמד שהם רוצים. יש פה משהו שלא ראינו מעולם. החרדים מפולגים בעיר, וחלקם שונאים אחד את השני אפילו יותר מאשר את לפיד. במקום לאחד כוחות, הם נלחמים אחד בשני".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חשוב לכל אחד מהצדדים להראות את כוחו בעיר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, אנשיו של אלי ישי סבורים כי החלטתו של הרב אברג'ל, שכוחו מוערך בכ-7,000 קולות בנתיבות, ויותר ממנדט שלם ברחבי הארץ, תביא לישי ניצחון מוחץ בעיר. "לאחר החלטתו של רבנו ישנו סחף אדיר ועצום לכיוון אלי ישי", אמר פעיל במטה יחד. "אנחנו רואים גם אנשים שרצו לבחור במפלגות אחרות לא חרדיות, ובגלל החלטת הרב יצבעו לאלי ישי. יש כאלה שמנסים לתקוף ולגדף את בחורי ישי ואותי בגלל המעבר, אך אנחנו מאוחדים מאחורי החלטת הרב. ההרגשה האישית שלי היא מעורבת אך אין פה שיקול דעת, הרב שלי החליט וזהו".

יעקב, חרדי תושב נתיבות, החליט להשביע לש"ס. "הרב שלי בישיבה אמר לי להצביע ש"ס וכך אעשה", הסביר. אולם זהבה, רעייתו, החליטה לשים בקלפי את הפתק של מפלגת יחד – בגלל הוראתו של הרב אברג'ל. "אין ספק שמעבר לרמה הארצית, חשוב לכל אחד מהצדדים להראות את כוחו בעיר, דבר שיבהיר מי הגורם המשפיע ביותר בקהילת החרדים בעיר", הסביר נחמיה טיוטו, בעל המקומון "צהוב".

(עדכון ראשון: 22:32)

לפניות לכתב: yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully