וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב בכנס תמיכה בש"ס: ההרוגים ב"צוק איתן" – בגלל חוק הגיוס

15.3.2015 / 11:14

במפגן תמיכה של ההנהגה הרוחנית של המפלגה תקף הרב יורם מימון את חברי הכנסת על העברת חוק שלטענתו מורה "לבזות את התורה" ובכך פגעו בביטחון המדינה. "כמה שיהיו יותר בני תורה – זה יהיה הביטחון של המדינה"

הקלטה: באדיבות גלי צה"ל, צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

יומיים לפני הבחירות, ההנהגה הרוחנית של ש"ס התייצבה אמש (שבת) למפגן תמיכה במפלגה ולמתקפה נגד אלי ישי ומפלגתו. לבית הכנסת "היזדים" בירושלים, המקום שבו מסר הרב עובדיה יוסף את שיעוריו, הגיעו רבנים רבים ויו"ר התנועה אריה דרעי. במהלך הכנס דיבר בין היתר הרב יורם מימון, ראש ישיבה בירושלים, וטען "חוק הגיוס" שעבר בכנסת הביא להרג החיילים במהלך מבצע "צוק איתן".

"רק בני תורה הם הביטחון של המדינה", אמר הרב מימון בכנס. "אלפי טילים נפלו על אזור הדרום ולא נפגע אדם אחד. במלחמה האחרונה נהרגו 70 חיילים. מדוע נהרגו 70 חיילים? הם (חברי הכנסת – י"א) הרימו את ידם בחוק שאומר לבזות את התורה הקדושה ואמרו שבחורי ישיבות יתגייסו. הם הסירו מעליהם את כיפת הברזל".

"הביטחון הוא רק דבר אחד: כמה שיהיו יותר בני תורה, כמה שיהיו יותר בחורי ישיבות, כמה שיתבטל חוק הגיוס, כמה שנתרום עצמנו לתורה יותר – זה יהיה הביטחון של המדינה", הוסיף הרב. "ראש הממשלה שלנו מודאג מהאיום האיראני? כולנו מודאגים. הפתרון היחיד זה לא נאום בקונגרס בארצות הברית, הפתרון זה שעם ישראל כולו יחזור אל השם, ולנו יש את הדרך ביום שלישי הזה". נוסף על כך, קרא הרב לאלי ישי לסגור את מפלגתו: "כדאי לך לקנות את חלקך בעולם הבא ולבטל את התנועה שהיא נגד הרב עובדיה יוסף".

עוד על ש"ס במערכת הבחירות:
דווקא אחרי לכתו, הרב עובדיה נוכח בבחירות יותר מאי פעם
דרעי: "נזמין את הרצוג בשמחה לממשלה עם נתניהו"
ש"ס מפעילה קו טלפוני עם הודעות נאצה נגד ישי

ראש ישיבה בכנס ש"ס: "חיילים נהרגו בצוק איתן בגלל חוק הגיוס". צילום מסך
מפגן התמיכה של ש"ס, אמש/צילום מסך

המנהיג הרוחני הנוכחי של ש"ס, הרב שלום כהן, דיבר אף הוא בכנס, וכינה את הממשלה היוצאת "ממשלת זדון שרוצה לעקור את התורה". כמו כן, הוא תקף ברמיזות את מפלגת יחד של אלי ישי: "יש להאמין שיש עוד אחד שעשה לשם שמים כמו מרן? יש כאלה שעושים לשם שמים אבל הכיסא שלהם לשם שמים. מסכנים האנשים האלה. לשם כיסאות, לשם כיסאות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
"מה התועלת שיש בדברים האלה? פתאום משתמשים בשמו של אבי לימין קיצוני, לשאגות מוות לערבים?"

בנו של הרב עובדיה יוסף וחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב דוד יוסף, אמר כי הממשלה הנוכחית היא "הממשלה הרעה ביותר שהייתה לציבור הדתי במדינת ישראל", ותקף אותה על כך שהוציאה כספים רבים על תרבות ועל ספורט, אך לעומת זאת קיצצה לבחורי ישיבות: "קיצצו את הבטחת ההכנסה לאברכים, קיצצו קצבאות ילדים, ושלא תחשבו שאין להם כסף. הממשלה מוציאה מיליארדים בשביל תיאטרון, קולנוע וספורט אבל בשביל רוחניות אין להם כסף. הם מדברים על דמוקרטיה, מה זה דמוקרטיה?"

יוסף תקף גם את החיבור של ישי עם פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל ועם הציבור הדתי-לאומי: "איך נדאג לצביון הרוחני של המדינה? שנעמדו עם ברוך מרזל ונצעק מוות לערבים? האם בזה נתרום למען היהדות? מה התועלת שיש בדברים האלה? פתאום משתמשים בשמו של אבי לימין קיצוני, לשאגות מוות לערבים? האם הדרך שלנו זו הדרך של יוני שטבון, שאמנם בהצבעה אחת היה נגד חוק הגיוס, אבל האיש הזה הרים את ידו נגד כל חוקים נגד תקציב הישיבות. הוא פעל למחוק את הישיבות, והיום הוא הפך כשר?".

מש"ס נמסר בתגובה: עמדת מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס ושל יו"ר התנועה ידועה וברורה, חיילי צה"ל שחרפו נפשם למען עם ישראל ומדינת ישראל נהרגו על קידוש ה' והם קדושים שכולנו חבים להם. אנו דוחים ומתנערים מהדברים שהובאו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully