וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא אחרי לכתו, הרב עובדיה נוכח בבחירות יותר מאי פעם

13.3.2015 / 13:33

כשכל קול קובע, במפלגות של דרעי וישי יודעים שדמות הרב עובדיה סוחטת את בלוטות הרגש של המצביעים. בש"ס פינו המסרים החברתיים את קדמת הבמה למרן, ואנשי יחד התגברו על החשש להיתפס כ-"ש"ס 2" והציבו את הרב במרכז הקמפיין

עריכה: מתן חדד

לקראת סוף חודש דצמבר האחרון פנתה ש"ס לילדיו של הרב עובדיה יוסף וביקשה מהם לחתום על מכתב נגד אלי ישי. בכירים במפלגה סברו שחתימה שלהם תמיט על יריבם מכה קשה וניסחו מכתב עם תוכן קיצוני בחריפותו. את המכתב הם העבירו לבניו של הרב המנוח, אך חלקם סירבו לחתום, בשל קרבתם לישי.

המכתב מעולם לא פורסם, אך תוכנו, שעליו עמלו בכירים במפלגה, הגיע השבוע לידי וואלה חדשות. "אודות השערורייה הנוראה שעשה בימים האחרונים אלי ישי, אשר פרש מהתנועה הקדושה ובשאט נפש בנה במה לעצמו", נכתב, "ולאחר מכן כשהחליט להחזיר את הפיקדון מיאן (ישי) לקבל את הדבר ונאחז בקרנות המזבח וסירב להחזיר את הפיקדון. אנו מזהירים שלא ישתמש בשמו של מרן, הן בנשיאת שמו לשווא, והן בתמונות ובשמו".

בחירות 2015 || כל הסיפורים החמים בוואלה חדשות:
סקר וואלה חדשות: הרצוג מוביל, אך יתקשה לגבש קואליציה
נתניהו בריאיון לוואלה: "ממשלת אחדות לא תחזיק מעמד דקה"
וינשטיין למשטרה: מדוע האישום נגד מרזל הוגש בסמוך לבחירות?

אלי ישי, דצמבר 2015. ראובן קסטרו
מזהה סחף מש"ס. ישי נואם כשמאחוריו תמונתו של הרב עובדיה יוסף/ראובן קסטרו

בסוף השבוע, שלושה חודשים אחרי, הפיץ ישי סרטון שבמרכזו מככב הרב עובדיה יוסף. שיאו הוא כשישי יושב בביתו של הרב בירושלים, לצד שולחן לימודו הקבוע ומדבר ארוכות על דמותו. מעבר לשימוש בדמותו של מנהיג ש"ס המנוח בניסיון לגרוף קולות נוספים, הייתה לכך אמירה ברורה: בן הזקונים של הרב המנוח, משה, ורעייתו יהודית, שמנהלים את ביתו של הרב, אפשרו את כניסתו של ישי לבית, על אף שלכאורה נאבק בש"ס.

כשישי הקים מפלגה חדשה הוא נמנע מלהציג את הרב עובדיה במרכז הקמפיין של מפלגתו. הסיבה לכך נבעה ככל הנראה מתוך הבנה שמצביעיו הספרדים מאסו במפלגה שממנה פרש ומעוניינים לצאת לדרך חדשה. לא מן הנמנע כי יועציו סברו שהשימוש בדמותו של הרב המנוח תוביל למיתוג מפלגתו כש"ס 2, והעדיפו להימנע מכך. רק לאחרונה, כשזיהו שוב את הסחף מש"ס, הציבו את הרב עובדיה במרכז הקמפיין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כיסא המרן בכנס בחירות של ש"ס בהיכל  ?יד אליהו? תל אביב. מרץ 2015. ראובן קסטרו
"אבא מסתכל מלמעלה". הכיסא הריק של הרב בעצרת הענק של ש"ס בתל אביב, החודש/ראובן קסטרו

ולא רק אלי ישי. דמותו של מנהיגה הרוחני של ש"ס לשעבר מככבת בימים האחרונים גם במרכז הקמפיין של ש"ס. מסרטונים של הרב עובדיה תומך בדרעי, דרך שלטים ובהם מופיע הרב עובדיה תחת הסיסמה: "אבא מסתכל מלמעלה", וכלה בנאומי בחירות שעוסקים רק בדבר אחד: הדרך של מרן. עד לפני שבועיים וחצי המפלגה ניהלה קמפיין בחירות שמתמקד רק בנושא החברתי תוך התעלמות מהמסרים הדתיים של המפלגה ושימוש מינימלי בדמות של הרב יוסף. בש"ס סברו כי יש להפעיל את הקלף המנצח רק בישורת האחרונה.

יריית הפתיחה לכך הייתה עצרת הענק של המפלגה בהיכל הספורט ביד אליהו בתל אביב. על הפרקט באולם רחב הידיים הוצב כיסא הלימוד של מרן ועליו הגלימה והמצנפת שאותן נהג ללבוש. מאחורי הבמה נמתחה תמונתו לצד הכיתוב: "ממשיכים בדרכו". בנאומו באירוע לא הפסיק דרעי לדבר על מרן, אפילו לא לרגע אחד. גם היום, ש"ס עושה שימוש בדמותו של הרב עובדיה בכל הזדמנות. כך גם אלי ישי.

כנס בחירות של ש"ס בהיכל יד אליהו בתל אביב  ה-3 במרץ 2015. ראובן קסטרו
דמותו של הרב סוחטת רגש, הרבה רגש. דרעי בעצרת של ש"ס בהיכל ביד אליהו/ראובן קסטרו

נדמה שבמערכת הבחירות הזו השתמשו דרעי וישי בדמותו של הרב עובדיה יותר מבכל מערכת בחירות אחרת. תקוותם של השניים היא כי מסרים אלו יבהירו למתלבטים בין ש"ס ליחד מיהו ממשיך דרכו האמיתי של מרן. אלה שבמאבק יש תמיד מנצח אחד. הקלטת שבה הרב עובדיה מדבר נגד דרעי קצת הקשתה על ש"ס את העבודה, אך שם מיהרו למנף את זה בקמפיין של "אבא, מה עשו לך?". הם הצליחו, אך ספק אם היה בכך די כדי לעצור את המצביעים שנהרו לישי.

כך או כך, דמותו של הרב סוחטת בעיקר מהמצביעים הספרדים-חרדים והמסורתיים רגש. הרבה רגש. אולם גיוס דמות הרב עובדיה לקמפיין שתי המפלגות עוררה ביקורת קשה. כך לדוגמה, כתב הרב אמנון בזק, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, בהתייחסות לקמפיין ש"ס: "החלפת מי שאין לו גוף ולא דמות הגוף בתמונתו של הרב עובדיה במודעות ענק היא בגדר חילול השם". לטענתו, "זו פגיעה בזכרו ובכבודו של הרב עובדיה עצמו. ולפלא, שאיש מבני משפחתו של הרב לא נזעק אל מול הקמפיין הזה, שאמור היה לעורר יותר מכול את הקריאה: "אבא, מה עשו לך?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully