וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד דוחה את דברי בנט על ממשלת אחדות: "נפנה לבית היהודי"

יו"ר הבית היהודי האשים את הליכוד ברצון לכונן ממשלה עם הרצוג ולבני, ללא מפלגתו: "המסכה הוסרה, הם רוצים את ציפי ובוז'י". בתגובה, פרסמו בליכוד הודעת הכחשה: "נפנה לשותפינו הטבעיים ונקים ממשלה לאומית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המסכה הוסרה". בנט ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט האשים היום (חמישי) את הליכוד כי במפלגה מתכננים להקים ממשלת אחדות עם המחנה הציוני, ולהשאיר אותם מחוץ לקואליציה. זאת, לאחר ששר הביטחון משה יעלון לא שלל אפשרות זו בריאיון הבוקר בגלי צה"ל. בתגובה, פרסמו בליכוד הודעת הכחשה.

שר הכלכלה כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "המסכה הוסרה, בליכוד רוצים להקים ממשלה עם בוז'י וציפי, ללא הבית היהודי, כמו בפעם הקודמת. הליכוד הכניס את ציפי (עם שישה מנדטים בלבד!) וניסו בכל כוחם להותיר אותנו בחוץ. רק בית יהודי גדול יכפה על הליכוד ממשלה בלי השמאל".

לקריאה נוספת:
השקופים של לפיד: ביש עתיד גילו גם את השכבות החלשות
אפקט הנאום: שני סקרים מצביעים על התחזקות הליכוד
חושש מהפסד נוסף? ליברמן ביטל את השתתפותו בעימות בערוץ 1

תגובת הליכוד לא איחרה לבוא, ובתוך זמן קצר פרסמה המפלגה הודעה הדוחה את התרחיש של בנט. "לא תהיה ממשלת אחדות ואין כלל היתכנות להקמתה", נמסר. "הסיבה לכך ברורה: הליכוד בהנהגת נתניהו לא יקים ממשלה עם מפלגה שנציגים בכירים בה מסתייגים מהמושג ציונות ומן ההמנון הלאומי".

עוד נמסר בהודעה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו יפנה לשותפינו הטבעיים, ובראשם הבית היהודי, להקמת ממשלה לאומית – אבל כדי שנוכל לעשות זאת חייבים ליכוד גדול. רק ליכוד גדול ימנע הקמת ממשלת שמאל".

זו אינה הפעם הראשונה שבנט מאשים את הליכוד ברצון להקים ממשלת אחדות עם המחנה הציוני. לפני כשבועיים אמר יו"ר הבית היהודי כי במפלגת השלטון הולכים לקראת ממשלה רחבה עם לבני והרצוג כדי להדוף לחצים בינלאומיים על ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שר בכיר בליכוד: "ממשלת אחדות - אפשרות סבירה"

בשבוע שעבר פורסם בוואלה חדשות כי שר הבכיר בליכוד מודה כי הקמת ממשלת אחדות לצד המחנה הציוני היא "אפשרות סבירה מאוד". לדבריו, "זה יהיה הדבר הנכון לישראל בזירה הבינלאומית, שם מצפים לנו אתגרים מאוד לא פשוטים". התבטאות זו עמדה בסתירה לדבריו של נתניהו בחודש שעבר, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי אין בכוונתו להקים ממשלה שכזו לאחר הבחירות.

הצגת רשימת "המחנה הציוני" 25 בינואר 2015. ראובן קסטרו
מעוררים חשש בקרב בנט והבית היהודי. הרצוג ולבני/ראובן קסטרו

"לממשלת ימין צרה יהיה קשה להתמודד עם קשיים כמו גיוס העולם נגד איראן, הדיפת הלחצים מאירופה והתמודדות עם הקו הבעייתי של אובמה", הסביר השר הבכיר. "הבעיות האלה לא הולכות להיעלם אחרי הבחירות. אנחנו צריכים להיות מוכנים להתמודד איתן בצורה הטובה ביותר". זו היתה הפעם הראשונה במערכת הבחירות הנוכחית שגורם מתוך הליכוד הודה בכך שתסריט זה נשקל ברצינות.

גם יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת זאב אלקין, הביע דברים ברוח דומה. "יש סכנה של כ-50% להקמת ממשלת אחדות עם מפלגת העבודה בראשות הרצוג", הודה אלקין בשיחה שקיים עם תלמידי ישיבת עתניאל ופורסמה לראשונה באתר NRG, בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully