וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "נגדיל את תקציב הבריאות ב-1.2 מיליארד שקל"

4.3.2015 / 15:18

ראשי המחנה הציוני ביקרו בבית החולים סורוקה שבבאר שבע ותקפו את נתניהו על יחסו למערכת הרפואה בישראל. הרצוג הבטיח: "נמנע שירותי רפואה פרטיים בבתי חולים ציבוריים"

עריכה: יאיר דניאל
ח"כ איתן כבל ויו"ר מפלגת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג בישיבת סיעה בכנסת. נועם מושקוביץ
"את מי נתניהו יאשים עכשיו?" יצחק הרצוג/נועם מושקוביץ

ראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני, התייחסו היום (רביעי) מבית החולים סורוקה שבבאר שבע למצבה של מערכת הבריאות הציבורית בישראל. "אלפי בני אדם נאנקים בחדרי מיון, אלפי משפחות מחכות שעות על גבי שעות לקליטת יקיריהן לקבלת טיפול רפואי", אמר הרצוג. "אנחנו על סף קריסה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא שר הבריאות בפועל כבר חודשים ולא שמענו על דיון אחד על המצב".

בדיקת וואלה!: אילו פתרונות מציעות המפלגות למשבר הרפואי?

השניים, שהגיעו למקום לצד פרופ' מנואל טרכטנברג ומזכ"ל העבודה חיליק בר, הוסיפו כי הם מתחייבים לפעול לאלתר לחיזוק הרפואה הציבורית. "אפעל לשקם את מערכת הבריאות באמצעות הגדלת התקציב הממשלתי בהיקף של 1.2 מיליארד שקלים בבסיס התקציב השנתי", הבטיח הרצוג. "ניישם את תכניתנו להפעלת השירותים בבתי החולים הציבוריים במשך כל שעות היממה כדי לצמצם את התורים, נמנע את שירותי הרפואה הפרטיים בבתי החולים הציבוריים ונסדיר את תחום תיירות המרפא".

לקריאה נוספת:
"לפיד זה ביבי": האם המחנה הציוני עבר למתקפה נגד יש עתיד?
האם המחנה הציוני העתיקו את התשדיר עם איבגי מפרסומת למכוניות?
פעמיים כי טוב: המחנה הציוני והליכוד חזרו לימי לוי אשכול

הרצוג התייחס לאוזלת ידו, לטענתו, של ראש הממשלה בטיפול בנושא. "את מי נתניהו יאשים עכשיו? הוא הרי גם שר הבריאות. על פי הוא יפיל את האחריות לכך שמערכת הבריאות הציבורית קורסת ואנחנו משלמים את המחיר. בתי החולים וקופות החולים מתמודדים מדי יום עם גירעונות ענק, והחולים נאלצים להסתפק בשירותי רפואה ירודים ובבירוקרטיה גדולה בדרך לבדיקות. כראש ממשלה אני אקח אחריות גם על איראן, אבל גם על בריאותם של אזרחי המדינה", אמר.

לבני הוסיפה על כך: "אנחנו כאן כדי לרפא את המדינה. בישראל 2015 לא ייתכן מצב שבו תושבים בפריפריה יזכו לבריאות טובה פחות. מגיע להם את אותו היחס, אותם האמצעים ואותו טיפול רפואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully