וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מזהירה: חשיפת מידע מההסכם בנאום תהיה בגידה באמון

יממה לפני נאומו, נתניהו קיבל אזהרה תקיפה מהבית הלבן, שם התייחסו לאפשרות שראש הממשלה יעשה שימוש בפרטים מההסכם המסתמן בין איראן למעצמות - כדי לסכלו. "זו בגידה, גם אם ישראל תטען שהשיגה את המידע מגורמים אחרים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לקראת נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס מחר, ארצות הברית מזהירה הערב (שני) מפני האפשרות שנתניהו יפרסם פרטים על ההסכם המתגבש עם איראן סביב תכנית הגרעין שלה.

"שחרור של מידע שסופק לישראל, בעלת בריתנו, במסגרת תדרוכים מסווגים המתבצעים באופן שגרתי, יהיה בבחינת בגידה באמון הקיים בין שתי בעלות הברית", מסר הערב דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט. "זה יהיה נכון גם אם הישראלים יטענו שהשיגו את המידע מגורם אחר".

ראש הממשלה הבהיר היום בנאומו בוועידת איפא"ק כי יזהיר את חברי הסנאט והבית הנבחרים מפני ההסכם המתגבש בין המעצמות לטהראן והוא צפוי לפרט את פרטיו המסתמנים, שחלקם כבר נפוצו בתקופה האחרונה בכלי תקשורת שונים בארצות הברית.

עוד על הנושא
פרי: "בכיר במערכת הביטחון ניסה להניא את נתניהו מהנסיעה"
סערת הנאום: האנשים שיצטרכו לכבות את השריפות שידליק נתניהו

נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת אייפאק בוושינגטון. מרץ 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
צפוי להזהיר את חברי הקונגרס מפני הסכם עם איראן. נתניהו בוועידת איפא"ק, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מוקדם יותר היום נאם נתניהו בפני הוועידה השנתית של השדולה היהודית-אמריקנית איפא"ק ואמר כי היחסים בין ישראל לארצות הברית "חזקים יותר מתמיד". בקהל נכחו כמה חברי קונגרס אמריקנים, וכן נשיא צ'כיה, מילוש זמן, שעמו ייפגש ראש הממשלה לאחר הנאום, ראש ממשלת ספרד לשעבר חוסה מריה אסנאר ושר החוץ לשעבר של קנדה ג'ון ברד.

"הדיווחים שלפיהם היחסים בין ישראל לארצות הברית מתו הם לא נכונים", אמר נתניהו בפתח נאומו, בהתייחסותו למתיחות בין וושינגטון וירושלים סביב הסכם הגרעין עם איראן. "אתם כאן כדי לומר לעולם שהברית בינינו חזקה יותר מתמיד".

"איראן מממנת ומאמנת טרוריסטים בכל רחבי העולם", טען נתניהו, שהציג מפה של העולם ובה צוינו המדינות שבהן לטהראן יש השפעה. "דמיינו מה יקרה אם היא תשיג נשק גרעיני". נתניהו הוסיף כי הוא מתכנן להשתמש בנאומו בקונגרס מחר כדי להביע את קולו נגד ההסכם המתגבש והדגיש כי מטרתו "היא לא הבעת חוסר כבוד כלפי הנשיא ברק אובמה, שאותו אני מכבד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully