וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מבטיח: "נלאים את קק"ל אחרי הבחירות"

10.2.2015 / 14:04

יו"ר יש עתיד הציג את תכניתו מול בית הארגון בתל אביב ואמר: "קק"ל היה אמור להיות גוף זמני שבינתיים התקלקל". מפלגת יש עתיד ניסתה לפעול בכנסת היוצאת להחלת שקיפות על קק"ל, אבל מלבד הצהרות לא התקדם דבר

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הציג היום (שלישי) את תכניתו להלאמת קרן קיימת לישראל (קק"ל). לפי התכנית, שעל פי המפלגה תונח על שולחן הכנסת מיד עם כינונה של הכנסת ה-20, הארגון יוכפף לחוק התקציב, תוחל על פעילותו שקיפות מלאה הכוללת הכללתו בדו"ח מבקר המדינה וייגבו ממנו מיליארד שקלים בשנה. עוד מציע לפיד כי יופקעו מידי קק"ל אדמות מדינה והקרקעות יופנו לבניה של דירות.

כותרות אחרונות בוואלה בחירות:
רב הציונות הדתית נגד קמפיין הנשים של בנט: "שגיאה גדולה"
הרב דרוקמן מבהיר: למרות קמפיין בנט – תומך בדרכו
קבוצת המיקוד של וואלה: "נתניהו? אכפת לו רק מהכיסא"

לדברי לפיד, "קק"ל נוסדה כשלא הייתה לנו מדינה. היא הייתה אמורה להיות גוף זמני, שמטרתו לרכוש קרקעות בארץ ישראל בשם העם היהודי ולמענו. אבל בינתיים קמה מדינה, שאמורה לנהל בעצמה את הקרקעות שלה הציבור ואת והכסף שלה. וכמו הרבה דברים שהתקלקלו לנו בדרך, גם קק"ל התקלקלה והפכה לגוף שדואג לשמן את גלגלי המכונה המושחתת".

מיקי לוי ויאיר לפיד בהצגת תוכנית "יש עתיד" להחזרת כספי קק"ל לציבור. פברואר 2015. אלעד גוטמן,
מבטיח שקיפות בקק"ל. לפיד, היום/אלעד גוטמן

הביקורת סביב התנהלות קק"ל עלתה לכותרות בשנה האחרונה, בעיקר הודות לתחקיר של העיתונאי רביב דרוקר בתכנית "המקור", שהצביע על פעילות מסואבת ובזבזנית של הארגון, התנהלות לא שקופה ומינויים תמוהים.

מפלגת יש עתיד פעלה בכנסת היוצאת להחלת שקיפות על קק"ל, אלא שהדבר לא יצא לפועל. מעבר להצהרות על גיוס של מיליארד שקלים מהארגון לתקציב 2015, לא קרה הרבה. זאת ועוד, מרבית המפלגות בכנסת, מימין ומשמאל, מיוצגות בקק"ל, ועל כן קשה לראות אותן מתגייסות לשינוי המצב. מהבחינה הזו, למפלגתו של לפיד אין מה לסכן בעימות מול הגוף החזק והעשיר. גם מפלגת "כולנו" של כחלון לא מיוצגת בקק"ל, ומעניין יהיה לראות מי יצטרף לדרישה של לפיד להלאים את הארגון.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully