וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג הודף את הטענות: "ראינו מופע מבוהל של הליכוד"

2.2.2015 / 0:36

יו"ר המחנה הציוני התייחס לראשונה לטענות הליכוד בדבר תרומות שגייסה העמותה V15 בצורה בלתי חוקית לכאורה לטובת קמפיין מפלגתו. הוא דחה את ההאשמות ואמר: "זה פשוט שקר אחד גדול"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

יו"ר מפלגת העבודה, העומד בראש רשימת "המחנה הציוני", הגיב אמש (ראשון) לראשונה לטענות בליכוד שלפיהן גייסה עמותת "V15" תרומות מחו"ל לטובת קמפיין הרשימה, בניגוד לחוק. בכנס פעילי השטח של המפלגה המאוחדת, התייחס הרצוג למסיבת העיתונאים של מפלגת השלטון ואמר: "ראינו היום מופע בהלה של בכירי הליכוד. מופע של אנשים שהקרקע בוערת מתחת לרגליהם. אני מבין אותם: אחרי שש שנים קשה מאוד לאבד את השלטון ולפרוש ממנו, אבל זה בדיוק מה שיקרה. אין לנו שום קשר לשום מערכת ולשום קמפיין חיצוני שבא להחליף את נתניהו. זה שקר מוחלט".

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
בדיקת וואלה!: רוב התרומות לפריימריז של בכירי מפלגות הימין - מחו"ל
פרשיות מעון נתניהו: וינשטיין יקיים התייעצות עם הפרקליטות
למה כחלון סירב לחשוף את שמות התורמים שלו?

יו"ר מפגלת העבודה יצחק הרצוג במהלך הצגת רשימת "המחנה הציוני", 25 בינואר 2015. ראובן קסטרו
"הציבור לא טיפש". יצחק הרצוג/ראובן קסטרו

הרצוג הסביר את העומד מאחורי הטענות והוסיף: "מה לעשות, בישראל יש דמוקרטיה. השלטון צריך לשרת את האזרחים ולא האזרחים צריכים לשרת את האדון. הבעיה של נתניהו שהוא משרת את בעל העיתון. הוא כבר מזמן שכח מאתנו האזרחים". בדבריו, התכוון הרצוג לשלדון אדלסון, בעלי עיתון "ישראל היום", המזוהה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לסיכום, קרא הרצוג לאנשי הליכוד "להפסיק להתבכיין ולהיתמם". "הציבור לא טיפש", הבהיר. "כל הבכיינות הזו לא תעזור להם. ב-17 במרץ אזרחי ישראל יצביעו כולם בשביל ראש ממשלה שמשרת את המדינה ולא רק את עצמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מסיבת עיתונאים של הליכוד בבית סוקולוב בתגובה לפרשת הבקבוקים של שרה נתניהו. ראובן קסטרו
חבר הכנסת אופיר אקוניס במסיבת העיתונאים של הליכוד, אתמול/ראובן קסטרו

הליכוד כינס אתמול בצהריים מסיבת עיתונאים בבבית סוקולוב בתל אביב, שבה חשפו אנשיו ראיות שלפיהן התקיימו לכאורה עבירות פליליות בהליך המימון של העמותה. במהלך מסיבת העיתונאים הציג עו"ד דוד שמרון, המייצג את הליכוד ואת משפחת נתניהו, את עמדת המפלגה, המתייחסת לעוד עמותות.

לטענת המפלגה, "פרשת עמותות השמאל 2015 מתבצעת תוך הסתייעות בארגוני שמאל קיצוני, דוגמת 'קול אחד' ו'מולד', הנתמכים במיליוני דולרים המוזרמים מאירופה, מארצות הברית ומהקרן החדשה לישראל. כל זאת, תוך מעורבות גורמים בינלאומיים שמעוניינים להפיל את ראש הממשלה בנימין נתניהו. זו עבירה חמורה על חוק מימון מפלגות הקובע איסור פלילי על תרומה של גורמים מחו"ל למפלגות פוליטיות בישראל".

מסע"ת של הליכוד בפרשת העמותות, בית סוקולוב ינואר 2015. ראובן קסטרו
הח"כים יריב לוין, ציפי חוטובלי, אופיר אקוניס ומירי רגב, במסיבת העיתונאים/ראובן קסטרו

עמותת V15 הוקמה לפני כחודש, ופעיליה קוראים באופן גלוי להחליף את השלטון בישראל, אך לא נוקבים באופן ספציפי בשם המפלגה שאליה צריך להצביע. בליכוד טוענים כי מדובר למעשה בעמותת קש, אשר נועדה לגייס מימון מחו"ל לטובת הקמפיין של "המחנה הציוני". לשאלת וואלה! חדשות על מקורות המימון של התנועה, השיבו בעמותה כי התורמים לעמותה הם דניאל אברהמס, דניאל לובצקי, אלון קסטיאל ואורי וייס. קמפיין V15 מבוסס על מסע הבחירות של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בשנת 2008. מובילי הקמפיין נעזרים באותו משרד פרסום שייעץ בעבר לאובמה.

(עדכון ראשון: 19:36)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully