וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלול לתלמידי תיכון: "אני לא יכול להיות ציוני, מכיוון שאני ערבי"

1.2.2015 / 13:48

במפגש עם תלמידי תיכון יהודים וערבים ברמת השרון התייחס בהלול לשם "המחנה הציוני": "באתי למפלגה שטבעה את הסלוגן הזה, אבל עדיין יש 90 אחוז מהערכים שלה שאני משתלב איתם". האזינו להקלטה

צילום: ברני ארדוב, עריכה: יאיר דניאל

(האזינו לדברי בהלול בפני התיכוניסטים)

"אני לא יכול להיות ציוני מכיוון שאני ערבי. באתי למפלגה שטבעה את הסלוגן הזה, אבל עדיין יש 90 אחוז מהערבים שלה שאני משתלב איתם". כך אמר זוהיר בהלול, המועמד מטעם המחנה הציוני לכנסת הממוקם במקום ה-17 הריאלי, במפגש עם תלמידי תיכון ברמת השרון בשבוע שעבר (חמישי). "אני יליד כאן", אמר בהלול, "מה זה יליד? שנולדנו, האבות שלנו נולדו כאן, באדמה הזאת. אנחנו לא יכולים לזוז למקום אחר. עכשיו ההגמוניה היא שלכם, ואתם מגדירים את ההגדרות, אני יכול להגיד 'אני לא מסכים להגדרות האלה' אבל אני חייב להישאר במדינה כי זו מדינתי גם".

בחירות 2015 בוואלה! חדשות:
סערת V15: "עמותת קש" או "פאניקה של הימין"?
המבקר: נערכים לפרסם הדוח על הוצאות מעון רה"מ
ח"כים שכאלה: תחנות בחייו של צחי הנגבי

השיחה היתה חלק ממפגש בנושא דו-קיום עם תלמידי כיתות י' ו-י"ב בתיכון הכפר הירוק, ונכחו בה גם תלמידים ערבים מבית ספר בנצרת. בהלול אמר את הדברים בתשובה לשאלה של אחד התלמידים בנוגע להצטרפותו למפלגה שמגדירה את עצמה כציונית. "אם תבוא לכפר ערבי ותתגורר בכפר ערבי, ויבקשו ממך לומר את חמש מצוות האיסלאם - אתה לא תעשה את זה כי אתה יהודי", המשיך בהלול, "אם תגיד את חמש מצוות האיסלאם ... אתה תהפוך למוסלמי, אתה רוצה להפוך למוסלמי? אני חושב שסוד ההצלחה של המדינה המרתקת הזאת, שהיא יכולה לתת ביטוי לכל האנשים, בשונה הצבע, בשונה בעור, בשונה במוצא ובשונה באותנטיות".

זוהיר בהלול בכנס הצגת הרשימה של מפלגת העבודה, קיבוץ שפיים. ראובן קסטרו
בהלול באירוע הצגת הרשימה של המחנה הציוני בשפיים/ראובן קסטרו

בחירתו של בהלול במקום ריאלי ברשימת המחנה הציוני עוררה ביקורת חריפה מכיוון מפלגות הימין, שטענו כי עמדותיו אינן מתיישבות עם הניסיון להציג את הרשימה המשותפת של מפלגת העבודה והתנועה של ציפי לבני כ"מחנה ציוני".

בסוף חודש ינואר פורסם בוואלה! חדשות כי לפני שנתיים נתן בהלול עדות אופי במשפטו של מילאד חטיב, תושב מג'ד אל-כרום שהורשע במגע עם חיזבאללה ונידון לשבע שנות מאסר בפועל. חטיב הורשע באפריל 2013, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מגע עם סוכן זר, קשר לסייע לאויב במלחמה ומתן שירות להתאחדות בלתי מותרת. בהלול מסר את עדותו חודש לפני שחטיב הורשע. הוא הסתייג מהנאשם עצמו וממעשיו, ודיבר בשבח משפחתו. הוא טען לגבי המשפחה כי מדובר ב"מלח הארץ", ושהיא "יכולה להוות מדד לדו קיום בארץ סבוכה מאוד ביחסים בין יהודים לערבים".

בתגובה לידיעה הזאת פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון שבו טען כי "שוב נחשף אופיו האמיתי של המחנה האנטי-ציוני". לדברי נתניהו, "כשחבר כנסת עתידי ברשימה נותן עדות אופי בשבחו של חיזבאללה – מה יש עוד להוסיף? הבחירה כאן חדה וברורה. רשימת השמאל האנטי-ציונית בראשות ציפי ובוז'י או רשימת הליכוד בראשותי. זאת הבחירה".

בהלול מסר אז בתגובה: "עדות האופי הייתה עבור המשפחה ולא עבור בנה שסרח. מדובר במשפחה שאני מכיר היטב אשר כרתה ברית דו-קיום עם החברה היהודית. אני מתנגד מכל וכל לפעולות בגינן הורשע בן המשפחה. הניסיון להסית ולפגוע במרקם היחסים בין אזרחי ישראל היהודים והערבים בגלל אנשים בודדים שסרחו הוא ניסיון נאלח ואלחם בו בכל כוחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully