וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: האלכוהול שנתניהו קונה בחודש שווה לשכר המינימום

31.1.2015 / 13:40

באירוע "שבתרבות" תקפה יו"ר התנועה את ראש הממשלה ואמרה כי האלכוהול שנתניהו קונה, בשווי של 4,200 שקל בחודש לפי הדיווחים, הוא "כשכר של כמעט מיליון עובדים". הרצוג: "כאשר כל ילד שלישי גדל רעב - ראש הממשלה חייב ללכת הביתה"

ציפי לבני ויצחק הרצוג, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"האזרחים בוחרים גם לפי התנהלות אישית". לבני/ראובן קסטרו

יו"ר התנועה, ציפי לבני, התייחסה היום (שבת) במהלך אירוע "שבתרבות" בראשון לציון לשכר המינימום והטיחה ביקורת קשה בראש הממשלה בנימין נתניהו, שעל פי חשיפת ערוץ 2, בזבז מאה אלף שקלים מכספי הציבור במשך שנתיים. "נכון לנובמבר האחרון, לפי נתוני הביטוח הלאומי, שכר מינימום עומד על 4,300 שקלים. כמעט מיליון עובדים מרוויחים 4,500-4,300 שקלים בחודש", פתחה לבני.

בהתייחסה לפרשת האלכוהול של ראש הממשלה, שאלה את הקהל: "אתם יודעים כמה זה יוצא בחודש? 4,200 שקל בחודש. מחיר האלכוהול שנתניהו שותה בחודש הוא כמו שכר חודשי של כמעט מיליון עובדים בישראל". היא הוסיפה: "האזרחים בוחרים בסוף אדם לא רק לפי איך שהוא מקבל או לא מקבל החלטות בלשכת ראש הממשלה, אלא גם לפי ההתנהלות האישית שלו".

בחירות 2015 בוואלה! חדשות:
סערת אוחנה: כדי להיות ראש ממשלה בנט יצטרך מפלגה אחרת
כחלון על ניסיון האיחוד: לא חזרתי לפוליטיקה עבור הליכוד
בתום יום סוער: אלה רשימות המפלגות שהוגשו לכנסת ה-20

יו"ר מפגלת העבודה יצחק הרצוג במהלך הצגת רשימת "המחנה הציוני", 25 בינואר 2015. ראובן קסטרו
"נתניהו מתחבא מאחורי סיפורים על בקבוקים ריקים". הרצוג/ראובן קסטרו

שותפה של לבני להנהגת רשימת המחנה הציוני ויו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, התייחס גם הוא להתנהלותו של נתניהו בעת אירוע "שבתרבות" שנערך היום בחולון. "אם אנצח בבחירות בהחלט אפשרי שאזמין את נתניהו לממשלתי. במרחב ממרצ ועד ליברמן, כל אחד יכול להיות בממשלה בראשותי, על פי קווי יסוד מוסכמים", אמר הרצוג. לאחר מכן, עקץ את נתניהו ואמר כי לאור "ניסיונו במחזור, הוא יכול להיות שר לאיכות הסביבה", בהתייחסו לפרשת הבקבוקים שנחשפה ב"הארץ", לפיה רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו, לקחה לכיסה במהלך ארבע השנים האחרונות 4,000 שקלים מפדיון של בקבוקים ריקים, רכוש המדינה, שהוחזרו בהוראתה לכמה מרכולים בירושלים.

"ביבי עסוק בהאשמות, זורק אחריות על ראשי ממשלה קודמים ועל התקשורת הישראלית, מתחבא מאחורי הפחדות בלתי פוסקות וסיפורים על בקבוקים ריקים. אבל אסור לשכוח - הוא ראש הממשלה כבר שש שנים והאחריות למצוקת הדיור, לילדים הרעבים ולמצבה החמור של מדינת ישראל בעולם היא עליו", אמר הרצוג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ברק אובמה  ובנימין נתניהו. AP
"לא ייתכן שראש ממשלה מתנהג בחוסר אחריות וזלזול כלפי נשיא ארה"ב רק למען אינטרסיים פוליטיים". נתניהו ואובמה/AP

הרצוג התייחס גם הוא למצב הכלכלי של מעמד הביניים בישראל וטען כי מצבם העגום של אזרחים רבים נובע מהשלכות של מעשיו של נתניהו. "בשנים שבהן מכהן נתניהו, בית בישראל הפך לפנטזיה בלתי אפשרית עבור זוגות צעירים ומשפחות. חצי מהשכירים במשק, אנשים עובדים ומתפקדים - לא גומרים את החודש עם משכורת חודשית של פחות מ-6,000 שקלים. כאשר כל ילד שלישי גדל רעב - ראש הממשלה חייב לקחת אחריות וללכת הביתה".

בהמשך האירוע הוא נשאל על האירועים האחרונים בין ישראל לארה"ב, ואמר: "לא ייתכן שראש ממשלה מתנהג בחוסר אחריות וזלזול כלפי נשיא ארצות הברית רק למען אינטרסים פוליטיים קטנוניים. היחסים עם ארצות הברית חיוניים להגנתה וביטחונה של מדינת ישראל, היא זו שמילאה את מחסני התחמושת שלנו ב'צוק איתן' והידידות איתה מעניקה לישראל עצמה אסטרטגית וביטחונית חיונית". לדבריו, "נתניהו נכשל גם בשמירה על הביטחון האישי של אזרחי ישראל. הוא מוביל אותנו לבידוד בלתי נסלח בין אומות העולם ומעודד בפועל את הצעדים החד צדדיים המסוכנים של הפלסטינים".

גלאון: יש לחקור את נתניהו בחשד לגניבת כספי ציבור

בתוך כך, התייחסה היום יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, לדיווח על פדיון הבקבוקים במעון בית ראש הממשלה. "ראש הממשלה מסתתר מאחורי שרה נתניהו במקום לקחת אחריות ציבורית על המעשים שלו כראש הממשלה", אמרה גלאון וקראה לחקירה נגד נתניהו. לדבריה, יש לפתוח בחקירה דחופה נגד ראש הממשלה נתניהו בחשד לגניבת כספי ציבור בפרשת מיחזור הבקבוקים.

"ברגע שראש הממשלה חתם כ'משפחת נתניהו' על צ'ק החזר הכספים בפרשת מחזור הבקבוקים, הוא כבר עמוק בהסתבכות פלילית לכאורה, ואין כאן שום סיבה להתבצר בטיעון שמחפשים את אשתו. זו לא היא - זה הוא", אמרה גלאון וקראה לנתניהו להסיר את מועמדותו לתפקיד ראש הממשלה אם יש אמת בדיווח. "יצחק רבין לקח אחריות והלך הביתה על הרבה פחות מכך. אם הבדיקה תמצא, שיש אמת בטענות, אני קוראת לנתניהו להסיר את מועמדותו לראשות הממשלה", הוסיפה.

זהבה גלאון בפריימריז של מרצ בגני התערוכה. ניב אהרונסון
"קוראת לנתניהו להסיר את מועמדותו לראשות הממשלה". גלאון/ניב אהרונסון

כמו כן, גלאון תקפה את נתניהו ואמרה כי הוא מעדיף להפקיר את רעייתו כדי לחמוק מהשלכות. "נמאס מההתחמקויות המבישות ועוד יותר נמאס שראש הממשלה מפקיר את אשתו ומרסק את המוניטין שלה כדי להתחמק מההשלכות הפליליות והפוליטיות של מעשיו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully