וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבן ירושלמית ובריכה במרתף: כך חיים הח"כים שלנו

29.1.2015 / 18:30

בכל שבוע נבקר בבתיהם של שלושה מהמועמדים לבחירות הקרובות ונעריך את שווי הנכס וסביבת מגוריהם בעזרתו של יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל, אוהד דנוס. השבוע: ניסן סלומיאנסקי, זהבה גלאון ויובל שטייניץ

לרבים מחברי הכנסת והשרים אין צורך לדאוג ממשבר הדיור, הם מתגוררים בווילות יוקרתיות ובדירות במרכזי הערים. במצב הנוח שלהם, האם הם אלו שיפעלו למען פתרון המשבר? כל שבוע ב"משכן" נצא לבדוק היכן מתגוררים שלושה מהמועמדים שלנו לכנסת:

ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי)

מקום מגורים: רחוב שיר השירים, אלקנה

מה כולל הבית: בית פרטי של שתי קומות, בריכה מקורה בקומת המרתף

שטח: שטח בנוי של כ-250 מ"ר. שטח המגרש 400 מ"ר

שווי מוערך: 2 מיליון ש"ח

דבר השמאי: "מדובר ביישוב שמוגדר כבון-בון של יהודה ושומרון. יישוב שמייצר ערכי שווי גבוהים בכ-30% אחוזים יותר מן הממוצע. משום שמדובר בנכס שמצוי מעבר לקו הירוק ואף שגם הם נהנו מעליית מחירים בשנים האחרונות, עדיין מדובר במחיר המקביל לדירת שני חדרים בלב תל אביב".

ביתו של ח"כ ניסים סלומיאנסקי באלקנה, ינואר 2016. ראובן קסטרו
ביתו של סלומיאנסקי באלקנה/ראובן קסטרו

רחוב ביתו של סלומיאנסקי הינו הרחוב ראשי (כביש טבעתי) באלקנה ועל כן נחשב לפחות טוב. ביתו של סלומיאנסקי ממוקם בחלק הוותיק של אלקנה, המתאפיין בעיקר באוכלוסייה של חובשי כיפות סרוגות שלצדם מיעוט חילוני. בתים פרטיים ברחוב שבו גר סלומיאנסקי נסחרים בטווח מחירים של 1.8-2.2 מיליון שקלים. בשכונה הצפונית של אלקנה המחירים הם גבוהים משמעותית. ניתן להעריך כי ביתו שווה כ-2 מיליון שקלים.

מרבית הבתים בישוב הינם בבנייה עצמית וככל הנראה כך גם ביתו. על אף שהיישוב אלקנה נמצא מעבר לקו הירוק, ההתנחלות עצמה נחשבת ליוקרתית מבין ההתנחלויות, והסיכויים כי תפונה בעתיד במקרה של הסכם מדיני הינם קלושים.

סלומיאנסקי הוא בן 69 ואב לחמישה. הוא כיהן כראש המועצה הראשון של היישוב ונשא בתפקיד זה משנת 1977. כמו כן, הוא כיהן כמזכ"ל גוש אמונים וחבר מועצת יש"ע. בפריימריז בבית היהודי הוא נבחר במקום החמישי. יש אומרים שזכה למיקום זה בזכות הפרופיל הגבוה בתפקידו כיו"ר ועדת הכספים בכנסת האחרונה, בה ספג האשמות מצד סתיו שפיר (העבודה) על העברת כספים באופן שרירותי להתנחלויות ולציבור הדתי-הלאומי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

זהבה גלאון (מרצ)

מקום מגורים: רחוב יוסף נקר, פתח תקווה

מה כולל הבית: דירת פנטהאוז בקומה השמינית

שטח: גודל הדירה עומד על 180 מ"ר + מרפסת של 100 מ"ר

שווי מוערך: 4-4.5 מיליון ש"ח

לפני כן: התגוררה בשכירות בשכונת אם המושבות בעיר

דבר השמאי: "הנכס שלה נמצא בשכונה שנקראת כפר גנים ג' בדרום מערב העיר, המשך לכפר גנים ב'. זו שכונה מצוינת של אוכלוסייה חזקה יחסית בעיר. מדובר בנכס שכדי להגיע אליו צריך לפחות 450 משכורות. אין ספק שמדובר באיכות חיים ובנכס מרווח ביותר. מעניין לציין שגלאון רכשה את הנכס בשנת 2012, בעיצומו של משבר הדיור בו קראה ממשלתו של נתניהו לנקיטת צעדים על מנת לצנן את מחירי השוק. ככל הנראה גם חברת הכנסת זהבה גלאון לא האמינה לצעדי הממשלה שטענו כי יורידו את מחירי הדיור וביצעה עסקה משמעותית בנדל"ן למגורים. היא אכן קיבלה החלטה נבונה ונהנתה מעלייה של כ-40% ממועד הרכישה".

ביתה של ח"כ זהבה גלאון בפתח תקווה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
דירת הפנטהאוז של גלאון בפתח תקווה/ראובן קסטרו

את הדירה בשכונת כפר גנים ג' רכשה גלאון בשנת 2012 רכשה את הדירה בעלות של כ-3 מיליון שקלים. על הדירה הנוכחית רשומה משכנתא לטובת בנק דיסקונט בסך של 2,342,000 שקלים. על פי הצהרת ההון של גלאון, יתרת המשכנתא עומדת על סך של 1,500,000.

גלאון, יו"ר מרצ, היא בת 59, אם לשני בנים ונשואה לאיש ההיי טק פסח גלאון. לפני שנבחרה בראשונה לכנסת בשנת 1999 שימשה כמנכ"לית המרכז הבינלאומי לשלום, ומילאה תפקיד כשותפה בצוות המזכ"לים במפלגת "רץ".

יובל שטייניץ (ליכוד)

מקום מגורים: רחוב היסמין, מבשרת ציון

מה כולל הבית: קוטג' צמוד קרקע. שתי קומות מעל מרתף

שטח: גודלו של הקוטג' עולה על 230 מ"ר במגרש ששטחו עומד על כ-378 מ"ר.

שווי מוערך: כ-3.7 מיליון שקלים

לפני כן: מכר את נכסיו בחיפה ועבר למבשרת ציון לפני עשר שנים

דבר השמאי: "היישוב מבשרת ציון נחשב ליישוב מצוין. ממוקם בכניסה המערבית לירושלים מכיוון ת"א, יש בו אוכלוסייה מעורבת של חילונים וחובשי כיפות סרוגות, וככלל מדובר באנשי ארץ ישראל הטובה והיפה. החלקה כולה בבעלות קק"ל, ולכן, שטייניץ טרם נרשם כבעל הנכס. ככל הנראה הקרקע נרכשה בקק"ל ובדומה ללבני גם הוא בנה את ביתו במגרש שהוקצה לו. גם כאן לא מדובר בסוג הבתים שזוג צעיר בתחילת דרכו יכול לחלום עליו, שכן כדי לרכוש בית שכזה יש צורך ב-350 משכורות".

הבית של  השר יובל שטייניץ במבשרת ציון, ינואר 2015. נועם מושקוביץ
הקוטג' של שטייניץ במבשרת ציון/נועם מושקוביץ

יובל שטייניץ, בן 57, הוא אב לשלושה ומתגורר במבשרת ציון יחד עם אשתו, שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים. בתפקידיו האחרונים, טרם כניסתו לפוליטיקה, הוא שימש כמרצה לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה.

הקוטג' שבו גר ממוקם על רחוב ראשי בחלק המערבי של מבשרת, הנחשב יוקרתי יותר. העסקאות לבתים דומים ברחוב שלו נעות בין 3.3-4.15 מיליון שקלים. העובדה שלא רשומה חכירה על שמו אינה מאפשרת נטילת משכנתא ולכן סביר שאין חובות על הבית.

שטייניץ סירב לענות על שאלות וואלה! חדשות בכל הנוגע לנכסיו.

למי יש 450 משכורות בשביל לקנות דירה?

הקדנציה האחרונה של הממשלה בראשות נתניהו הייתה אמורה להביא עמה הורדת מחירים בתחום הדיור, כך על פי הצהרות שרי הממשלה. הממשלה נפלה, בחירות הוכרזו ומחירי הדיור רק נסקו. מי שרצו לרכוש דירה ראו את חלומם מתרחק: מחירי הדירות זינקו בשעה שהשכר לא עלה מהותית והבטחת מע"מ אפס התפוצצה להם בפרצוף. נמשיך לבדוק איך המשבר משפיע על הח"כים והשרים שלנו בעזרתו של שמאי המקרקעין אוהד דנוס.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully